جلسه هماهنگی اقامه نماز ظهر عاشورا در بافق برگزار شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 10 آبان 1393

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ جلسه هماهنگی اقامه نماز ظهر عاشورا در بافق با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولان مرتبط در محل دفتر امام جمعه اين شهرستان برگزار شد.

امام جمعه بافق در اين جلسه با تسليت ايام ماه محرم ، بر برگزاري هرچه بهتر و باشكوه تر نماز ظهر عاشورا تاكيد كرد.

حجت الاسلام سليماني افزود: شهرستان بافق رده اول برگزاري مراسم نماز ظهر عاشورا در استان را دارد و مراسم روز عاشوراي بافق به عنوان يک نماد شاخص در استان بايد به نحو احسن مطرح شود.

فرماندار بافق در ادامه ضمن اشاره به اهميت نماز اول وقت اظهار داشت: نماز ظهر عاشورا به عنوان مهم‌ترين پيام واقعه كربلا بايد سرلوحه كار عزاداران و عاشقان حسيني قرار گيرد چرا كه امام حسين(ع) شهيد راه نماز بود.

“سيد مهدي طلايي مقدم” در رابطه با فرهنگ سازي نماز ظهرعاشورا عنوان كرد: تمامي عزاداران حسيني بايد به مدت نيم ساعت عزاداري را براي انجام فريضه نماز جماعت تعطيل كنند و برپايي نماز ظهر عاشورا که بزرگ‌ ترين آموزه و درس واقعه كربلا است به نمايش درآورده و اقامه نمايند.

در ادامه حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون مكان و نحوه برگزاری نماز ظهرعاشورا، استقرار وسایل مورد نیاز این روز از جمله سیستم صوتی، تأمین نظم و امنیت مراسم، تامين آب و سایر موارد مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

لازم به ذکر است با توجه به تقارن سیزده آبان با عاشورای حسینی، شعار استکبار ستیزی و همچنین قرائت قطعنامه 13 آبان بين نماز ظهر و عصر روز عاشورا انجام خواهد شد.

New4776 New4777 New4778


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page