قالی هایی که با وضو و عشق بافته می‌شود

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
یکشنبه - 11 آبان 1393

عشق و ارادت خاص ما ایرانیان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) خصوصاً حضرت ابوالفضل(ع) باعث شده تا هر کس بخواهد در حد توان خود حتی در بافتن فرش زیر پای زائران حرم شریف این بزرگواران سهمی داشته باشد .از همین رو جمعی از بانوان قالیباف شهرستان بافق اقدام به بافتن قالی برای حرم حضرت ابوالفضل (ع) نمودند.

DSC00408
خبرنگار هفته نامه افق کویر این بار از کسانی می نویسد که خود و خانواده را وقف حضرت باب الحوائج، اباالفضل العباس(ع) نموده و به طریقی که از دستشان برآید عشق و ارادت خود را به آن حضرت ابراز می کنند. فاطمه فتوحی و فاطمه خانی دو بانوی ساکن شهرستان بافق هستند که اقدام به بافت قالی برای حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) کرده اند.
فاطمه فتوحی در این زمینه گفت: اولین قالی جفتی که بافتن آن را شروع کردیم 4 ماه طول کشید تا بافته شود؛ شهریور ماه سال قبل به اتمام رسید. در حال حاضر یک جفت قالی طرح کرم بافت می شود که بعد از ماه رمضان بافت آن آغاز گردیده است. با این دو قالی که بر دار است پنج تا قالی می شود که به نیت حضرت ابوالفضل(ع) بافته شده است.

DSC00426
وی افزود: از روزی که این قالی را زدم فکر می کنم رابطه من با خدا یکی شده و خداوند جوابم را می دهد. اینها به برکت حضرت ابوالفضل(ع) است. اولین باری که به فکر این کار افتادم زمانی بود که به روستای مبارکه رفته و قالی امام حسین(ع) را دیدم.
در ادامه فتوحی از حوائج برآورده شده گفت: بنده خدایی عروسش باردار نمی شده است در خواب می‌بیند که از دست جوانی که در مکانی مثل سقاخانه بوده آب می گیرد و الآن حاجتش را گرفته یک بچه کوچک دارد. خودم هم هرموقع مشکلی دارم اول می آیم پای قالی و می گویم یا حضرت ابوالفضل(ع) خودت می دانی؛ مشکلم را حل کن.
وی از همکاری مردم بافق در تهیه ریس قالی این چنین می گوید: این جفت قالی جدید را که زدم پولش را کم دارم؛ ولی مردم تا قالی تمام می شود هزینه اش را می دهند؛ از جفت اولی نیز مبلغی زیاد آمده است. الآن هم خیلی ها هستند که قالی بافی بلد نیستند، ولی پول می دهند و می گویند به فردی که بلد هست پرداخت کنید تا به نیت ما قالی ببافد.
وی همچنین در پایان از حضرت ابوالفضل(ع) سلامتی امام زمان(عج)، عاقبت بخیری تمام جوانان و هدایت آنان به راه راست را خواست.
یک میلیون تومان هنوز کسری دارد

DSC00420
در ادامه فاطمه خانی یکی دیگر از متولیان این کار خیر گفت: در ابتدا به خیابان راه آهن و مبارکه برای قالی بافی حضرت ابوالفضل(ع) و امام حسین(ع) می رفتم که به دلم افتاد در منزل این کار را ادامه دهم. مردم برای قالی بافی خیلی همبستگی دارند خرید ریس با کمک مردم بوده است. انشاا.. در پایان بافت قالی مراسمی گرفته شود. برای ریس یک میلیون و پانصد تومان جمع شده است، حدود یک میلیون تومان هنوز کسری دارد امیدواریم با یاری خدا این مبلغ هم فراهم شود.
وی افزود: هشت ماهی هست که بافت قالی ها را شروع کردیم. از 7ساعت صبح تا 7 شب درب منزل باز است تا کسانی که تمایل دارند برای بافتن قالی بیایند.
فاطمه خانی افزود: سعی می کنیم باوضو به بافتن قالی بپردازیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
ع این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 12 آبان 1393 - 10:13 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
خیلی دنبال شماره حساب این چنین مرکزی بودم متاسفانه به جایی نرسیدم
البته اطلاع رسانی در مورد این کارها همیشه در شهر ما ضعیف بوده است

محسن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 آبان 1393 - 10:10 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام وخسته نباشید.کاش میتونستید شماره حسابی ازشون میگرفتید و اعلام میکردید که اونایی که میخوان کمک کنن بتونن کمک کنن.یه میلیون که چیزی نیس.مردم بیشتر هم کمک میکنن.ولی متاسفانه خوب اطلاع رسانی نمیشه

You cannot copy content of this page