دادگستری باید ملجاء و پناه عموم مردم باشد

دسته: اخبار ویژه , عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 25 آبان 1393

نماینده عالی قوه قضائیه در استان یزد در جمع کارکنان دادگستري بافق گفت: هدف دستگاه قضائی رسیدگی سریع و دقیق به شکایات و دعاوی است که تحقق این مهم در گرو همکاری و هماهنگی کارکنان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ رييس کل دادگستري استان يزد و هيئت همراه به اتفاق معاون فرماندار بافق از دادگستري اين شهرستان بازديد و از روند فعاليت و پيگيري پرونده هاي قضايي در اين حوزه مطلع شد.

“محمدرضا حبيبي” در حاشيه اين بازديد در جمع کارکنان اداری و قضائی شهرستان بافق گفت:در رسیدگی به پرونده های قضایی ، تأثیر پیشگیرانه از وقوع جرم زمانی تبلور خواهد یافت که پرونده ها با سرعت ، دقت و قاطعیت رسیدگی شده و خوب و به موقع و صحیح احکام صادره را اجرا نمائیم.

وي تصریح کرد: باید فاصله صدور حکم تا اجرا را به حداقل رساند تا آنچه مد نظر قانونگذار از تصویب و تدوین قوانین بوده است محقق گردد .

این مقام قضائی، دادگستری شهرستان بافق را از حوزه های بی حاشیه استان دانست و بیان داشت: این حوزه قضائی وضعیت موجودی پرونده خوبی دارد اما لازم است در بحث اجرای احکام کیفری و حقوقی با یک تلاش ویژه به وضعیت مطلوب برسد.

وی یادآور شد: در اجرای احکام کیفری دیگر نیاز به احضار محکوم علیه نیست و باید رای صادره به سریعترین شکل ممکن اجرا شود.

حبیبی برخورد خوب و توأم با آرامش را با ارباب رجوع دادگستری را خواستار شد و بیان داشت: ارباب رجوع دادگستری ارباب رجوع ویژه ای است که وقتی از همه جا ناامید شد به دستگاه قضایی روی می آورد  پس باید دادگستری را ملجأ و پناهگاه خود بداند.

وی ادامه داد: هنر یک قاضی در این است که تمامی صحبت ها را با آرامش گوش کند و تا لحظه ای که رأی را صادر و امضاء و ابلاغ نکرده ، هیچ یک از طرفین متوجه نظر و رأی او نشود.

رئیس کل دادگستری استان یزد ، معیار و محک دادگستری را رضایت اکثریت مردم ذکر کرد و ابراز داشت : اگر اکثریت مردم از کار ما و عملکرد ما اعلام رضایت کردند ما موفق عمل کرده ایم .

وی همچنين افزود : البته باید عده ای هم همواره از این دستگاه ترس و دلهره داشته باشند  و آنان کسانی هستند که از قوانین تخطی می کنند و یا مخل نظم و امنیت عمومی هستند .

حبیبی هدف از بازدید از حوزه های قضایی را عرض خدا قوت به کارکنان ذکر کرد و اظهار داشت : در این بازدید ها از نزدیک دغدغه های کارکنان را مد نظر قرار داده و سعی خواهیم کرد با رفع و حل مشکلات بستر ارائه خدمات صادقانه و بی منت به مردم شریف استان بیش از پیش فراهم گردد.

 رئیس دادگستری شهرستان بافق نيز در اين ديدار ضمن اشاره به کمبود کارشناس و کادر اداري در اين حوزه گفت :دراین شهرستان به جز چند رشته محدود در سایر رشته ها کارشناس حضور ندارد واین موضوع بر طولانی شدن روند رسیدگی تاثیر مستقیم دارد .

“رسول دمیری” در ادامه گفت: درخواست از مرکز استان برای معرفی کارشناس در پرونده ها با استقبال روبرو نمی شود و بعضاً کارشناسان معرفی شده با تأخیر بسیار زیاد نظر کارشناسی خود را در پرونده مطروحه ارائه می دهند که این موضوع باعث اطاله دادرسی است.

رئیس دادگستری شهرستان بافق کمبود فضای فیزیکی را نیز از جمله بزرگترین مشکلات این حوزه قضایی دانست وابراز داشت :مشکل فضای فیزیکی این دادگستری چند سال است که مطرح شده است که با یکسری از موانع هنوز برای ساخت یک ساختمان  جدید در این شهرستان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

New5279New5273 New5275 New5276


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page