دلایل کاهش کیفیت آسفالت/روش بتن غلطکی جایگزینی مناسب است

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
چهارشنبه - 28 آبان 1393

رئیس آزمایشکاه فنی و مکانیک خاک بافق با اشاره به برخی دلایل کاهش کیفیت و عمرمفیدآسفالت، گفت: روش بتن غلطکی با توجه به قیمت کمتر نسبت به آسفالت در معابر شهری مقرون به صرفه است.
حسین محمدیان بااشاره به انجام نزدیک به 600 آزمایش مرتبط با آسفالت در یک سال گذشته در شهرستان، اظهارکرد:  استحکام، درصد قیر، دانه بندی و برخی دیگر آیتم های آسفالت در این آزمایش ها بررسی می شود.
رئیس آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بافق درباره رنگ تیره تر برخی انواع آسفالت، افزود: استفاده از سنگ دانه های آهکی و متمایل به رنگ روشن سبب بازتاب نور بیشتر بویژه در شب می شود.
وی با بیان این مطلب که عمر متوسط آسفالت در ایران کمتر از نصف  مدت جهانی است ، افزود: نظارت پایین هنگام تولید آسفالت، شرایط آب و هوایی، عدم زیرسازی مناسب و دقت ناکافی در اجرای کار، یخ زدگی و قیرنامناسب از دلایل کاهش کیفیت و عمرمفیدآسفالت است.
وی با بیان این مطلب که آسفالت ترکیب مناسبی از قیر و سنگ دانه ها است، افزود: از عمده دلایل کاهش عمر این محصول کنده کاری و برش هایست که از سوی برخی ارگان ها و نهادهای دست اندرکار امور زیربنایی و زیرساخت ها در آسفالت معابر و جاده ها ایجاد می شود.
محمدیان گفت: ایجاد و پیش بینی کانال های مخصوص برای عبور لوله ها قبل از آسفالت معابر یکی از روش های جلوگیری از مشکل و افزایش عمر اسفالت معابراست.
رئیس آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بافق با اشاره به افزایش قیمت قیر و در نتیجه آسفالت، افزود: نزدیک 150 تن قیر در هر کیلومتر جاده اصلی و بیش از 300 تن در بزرگ راه ها استفاده می شود.
وی با اشاره به افزایش تولید سیمان در کشور، خاطرنشان کرد: استفاده از مصالحی مانند سیمان و روش بتن غلطکی با توجه به قیمت کم، دوام، عمر بیشتر و برخی دیگر موارد در مقایسه با آسفالت در معابر  شهری مقرون به صرفه است.
وی گفت: در معابر  بزرگ شهری و بیرون شهری در صورت اجرای روش بتون غلطکی برای کاهش مشکلاتی مانند بالارفتن استهلاک لاستیک و خودرو و غیره می توان از یک لایه نازک روکش آسفالت استفاده کرد.
رئیس آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بافق خاطرنشان کرد: در روش بتون غلطکی مصالح سنگی درشت و ریز، سیمان و آب با میزان مناسبی با یگدیگر ترکیب و با ماشین آلات راه سازی اجرا و سپس بوسیله غلطک متراکم می شود.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
ماشاالله شمس الدینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 29 آبان 1393 - 3:28 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
خوب تقصیر مردم عام چیست ؟
چطور مشکل باید حل شه؟
ماشین های اداری که متوجه دست اندازها و کیفیت نامرغوب آسفالت نمیشن فقط میمونه مردم .

ح-ا-ا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 29 آبان 1393 - 6:51 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام
احتراماضمن تشکرخواهشمنداست مراتب فوق رابه مسئولین مربوطه (ارگان دست اندرکارجاده.آسفالت وخیابان وبزرگراه و….)انعکاس دهید.مردم عادی که کاری ازدستشون برنمیادو ازخدامیخوان که کوچه وجاده وخیابان وبزرگراه وآزادراهی بدون چاله وچوله داشته باشندنه اینکه عوارض میدن وخود،وماشینشون روتوچاله چوله هامی اندازند.

You cannot copy content of this page