شرکت سنگ آهن مرکزی بافق برگزار کرد:همایش روش های ایجاد علاقه به مطالعه در کودکان و نوجوانان

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی , کتاب
بدون دیدگاه
یکشنبه - 2 آذر 1393

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، خانواده های کارکنان شرکت در حضور استاد رقیه دوست فاطمیها کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی و مشاورمدیرکل و مدیرروابط عمومی کانون پرورش فکری استان یزد با شیوه های ایجاد علاقه به مطالعه و کتابخوانی در کودکان و نوجوانان آشنا شدند .
این برنامه با اجرای متفاوت این کارشناس همراه بود ، به گونه ای که در فواصل بحث ، کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه را به روی سن فرا میخواند و با شعرخوانی از اشعار کودکانه ناصر کشاورز ، یکی از شیوه های علاقمند کردن کودکان را به مطالعه بصورت عملی نشان میداد .
وی در ادامه به شیوه های دیگر ایجاد علاقه در کودکان اشاره کرد و گفت کودکان از عملکرد بزرگترها الگو برداری و تقلید می کنند پس چه خوب است که کارهای خوب را انجام دهیم و بیشتر به مطالعه و کتابخوانی بپردازیم .
کارشناس جلسه بهترین هدیه را برای کودکان کتاب دانست و تصریح کرد : برخی از والدین دربازگشت بچه ها از مدرسه بی تفاوت هستند و حتی از او سوال نمی کنند ، درمدرسه چه گذشت ؟ وبرخی دیگر به حدی کودک را سوال پیچ می کنند که فشار مضاعفی به وی وارد خواهد شد و در هر دو روش کودک متضرر خواهد شد .
دوست فاطمیها در مجموع سخنان خود به ۵۰ روش ایجاد علاقه به مطالعه در کودکان اشاره کرد و توصیه کرد : کتاب را باصدای بلند بخوانید ، روزنامه را خانوادگی بخوانید ، درمورد مطالب مورد علاقه تان درخانواده صحبت کنید ، صحنه های مورد علاقه خودتان رادرخانواده اجرا کنید ، خواندن کتاب های مورد علاقه خودتان را به فرزندان توصیه کنید ، هر جا می روید با خودتان کتاب ببرید ، برای بچه های بیمار و بستری شده کتاب ببرید ، مجلات کودکان را مشترک شوید ، مراجعه به کتابخانه ، رفتن به نمایشگاه کتاب ، به نوار قصه گوش دادن ، داستانهایی را پیدا کنیم که فیلم یا کارتن آن ساخته شده و …
پخش کلیپ های کوتاه و آموزشی از نکات متنوع این جلسه بود که مورد اقبال حاضرین قرار گرفت .
شایان ذکر است رقیه دوست فاطمیها برگزیده دوره های ۱۳ و ۱۵ جشنواره بین المللی قصه گویی نیز می باشد .

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page