اعتصاب کارگران معدن کوشک بافق به چهارمین روز کشیده شد

دسته: کارگری
۳ دیدگاه
چهارشنبه - 19 آذر 1393

اعتصاب بیش از ۲۵۰ نفر از کارگران معدن کوشک بافق به چهارمین روز کشیده شد.

بیش از ۲۵۰ کارگر معدن کوشک بافق که طی سه روز گذشته نسبت به محقق نشدن مطالبات صنفی‌شان معترض بودند، به دلیل آنچه «بی‌توجهی کارفرما به دلایل اعتراض‌شان طی سه روز گذشته» می‌خوانند، برای چهارمین روز پیاپی دست از کار کشیدند.

یکی از فعالین کارگری این معدن درباره اعتراض امروز گفت: با وجود واریز ۱ ماه از ۹۰ روز حقوق معوقه، به دلیل عدم رسیدگی به مابقی خواسته‌های کارگران آن‌ها حاضر نیستند سرکارشان بازگردند.

گفت: به دلیل بی‌توجهی کارفرما نسبت به خواسته‌های به حق کارگران تا زمان روشن شدن وضعیت دست از کار کشیده‌ایم.

ایلنا روز گذشته گزارش داده بود «اصغر دشت آبادی» رییس اداره کار شهرستان بافق با حضور در جمع اعتصاب کنندگان، اعتراض صنفی آنان را غیرقانونی خواند و از آن‌ها خواست در صورتیکه می‌خواهند به خواسته‌هایشان ترتیب اثر داده شود باید مجددا به کار برگردند.

همچننین رییس اداره کار شهرستان بافق در گفتگویی با ایلنا، با اشاره به اینکه کارگران باید از طرق قانونی مطالباتشان را پیگیری کنند، اعتصاب صنفی کارگران را اخلال در امور نامید و گفت: اگرچه اعتراض تحت شرایط خاص حق قانونی کارگر است اما در هیچ جای قانون کار بحث اعتصاب پیش بینی نشده است و هر عملی که منجر به اخلال در امور شود پسندیده نیست و باید سریعا به آن خاتمه داد.

این در حالی است که کارگران اعتصابی همچنان بر حقوق صنفی شان پافشاری می‌کنند و خواستار تحقق مطالباتشان هستند. از جملهٔ خواسته‌های کارگران معدن کوشک بافق، نظم در پرداخت حقوق و مزایا با اولویت در نظر گرفتن شرایط سختی کار در برخی واحد‌های این معدن چون بخش زیر زمین و تجهیز و ایمن سازی شرایط کار  و همچنین اجرای طرح طبقه بندی مشاغل عنوان شده است.

گفته می‌شود بیش از ۹۵ درصد کارگران این معدن قراردادی هستند و به دلیل آنچه سابقهٔ کارفرما در بی‌توجهی به وضعیت کارگران می‌خوانند از حداقل امنیت شغلی برخوردارند.

لازم به ذکر است معدن سرب و روی کوشک بافق با بیش از ۳۵۰ کارگر در در فاصله ۱۶۵ کیلومتری شرق یزد و ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان بافق واقع شده است

ایلنا،


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
زنجره این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 آذر 1393 - 2:57 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

شخصی به نزد کریم خان زند رفت گفت دیشب مالم را دزدید
کریم خان چرا خواب بودی که مال را بدزند شخص گفت کریم خان فکر کردم سربازها شما بیدارند که من خوابیدم ،کریم خان ناراحت و دستور داد دزد را پیدا کرده و مال را به برگردانند ،
امام صادق فرمود تا عرق کارگر خشک نشده دستمزدش را بدهید
حال رهبر عزیزمان اینقدر تاکید میکند به فکر کار و کارگر باشید و نگذارید کارگر به جز رنج و زحمت و سختی کار ناراحتی دیگری نداشته باشد
اما حیف که سربازان خوابند
و………کارگر ها شبها تا به صبح بیدارن

    جواد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 20 آذر 1393 - 1:43 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    ربطی به این حرفا ندارد.در کشورهای دیگر تشکلهای کارگری مستقل وجود دارد که به راحتی می تواند حقوق کارگران را احقاق نماید ولی در ایران اجازه ی تشکیل این تشکلها را نمی دهند.
    تنها راه احقاق حقوق کارگران پیروی از الگوی غربیهاست.مثلا فرض کنید در کشوری آزاد مثل انگلیس ، کارگران مترو حقوقشان یک روز عقب بیفتد .سریعا از طریق همین تشکلهای مستقل سازماندهی می شوند و در خیابان راهپیمایی می کنند.دست به اعتصاب می زنند.کارگران جاهای دیگر بیانیه می دهند یا آنها هم اعتصاب می کنند.به یک ساعت نکشیده که حقوق کارگران پرداخت می شود.
    اما دیدیم که کارگران سنگ آهن بافق نزدیک دو ماه اعتصاب کردند و نماینده های آنها به بارها به تهران رفتند اما دست خالی برگشتند.

جاده خاکی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 آذر 1393 - 7:50 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ای بابا فعلاخبر اون سیاه پوستی که تو امریکا کشته شده مهمتره

You cannot copy content of this page