نامه کارگران معدن کوشک به دو وزیر: این وضعیت غیر انسانی را خاتمه دهید

دسته: اخبار ویژه , کارگری
۲ دیدگاه
چهارشنبه - 19 آذر 1393

کارگران معدن کوشک بافق در نامه‌های جداگانه‌ای به وزاری اقتصادی دولت یازدهم خواستار رسیدگی به وضعیت حقوقی‌شان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی اعتراض صنفی چهار روز گذشتهٔ کارگران معدن کوشک در استان یزد که منجر به توقف کار معدن از ابتدای هفتهٔ جاری شده است، کارگران این معدن در نامه‌هایی به وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواهان رسیدگی سریع به مطالبات‌ صنفی‌شان شدند.

کارگران در این نامه که توسط نماینده حقوقی‌شان به این نهادهای دولتی تحویل داده شد، ضمن تشریح شرایط سخت کار و بی‌توجهی کارفرما نسبت به مطالبات حقوقی‌شان، دلایل اعتراض صنفی‌شان را تشریح کرده و از مسولین خواسته‌اند تا هرچه سریع‌تر به وضعیت غیر انسانی و ناعادلانه‌ای که به آنها تحمیل شده است رسیدگی کنند.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است: کارگران، در سخت‌ترین شرایط ممکن در معدن سرب و روی کوشک بافق مشغول به کارند. آنان خواسته‌های قانونی از کارفرما (شرکت معادن بافق سهامی عام) دارند که متاسفانه در طی سالیان مدید مورد توجه قرار نگرفته است.

همچنین در این نامه بر خواسته‌های قانونی کارگران تاکید شده و از مسولین این دو وزارت خانه خواسته شده تا ضمن رسیدگی فوری به این مطالبات، در صورت لزوم نسبت به تعیین بازرس ویژه اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس این نامه، مطالبات قانونی کارگران شامل «پرداخت به موقع حقوق و مزایای ماهانه که هم اکنون نیز به تعویض افتاده است، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، رسیدگی کافی به سلامت کارگران و انجام معاینات و آزمایش‌های پزشکی لازم، توجه به مسائل رفاهی و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در محل معدن، پرداخت‌های غیرنقدی و پاداش‌ها و انجام امور ورزشی و مراسم‌های معمول، پرداخت حق سختی کار و حق پله و تونل، حق جذب سرب و هزینه‌های غذایی، پرداخت هزینه‌های معمول رفت و آمد به معدن، امنیت شغلی و افزایش مدت قراردادهای منعقده، مناسب‌سازی اجرای شیفت‌های کاری برای واحدهای کوچک و رعایت تعطیلات رسمی و مذهبی، عدم استفاده از دستگاه‌های فرسوده در معدن و همچنین استاندارد سازی سیستم‌های برق و آب و تهویه و نامناسب بودن امکانات خانه بهداشت، پرداخت اضافه کاری طبق قانون و…» ذکر شده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 آذر 1393 - 7:32 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

این نامه برام جالب بود چون در زمان اعتصاب چغارت خیلی از این نامه ها نوشته شد نمیدونیم کجا
رفت ،یا شاید هم سطل…..پذیرای این نامه ها بوده است ،جالبتر نامه آمد از سه وزیر که قول های قشنگی دادند که آقای صباغیان با درایت این نامه ها را خوانند و گفتند فضیه حل است بروید سر کار ،اکنون بعد از گذشت چند ماه هنوز هیچ چیز با قاطعیت اجرایی یا عملی نشد،
حتی چندین نفر به جرم های واهی و کذایی گرفتند که از کارگرها زهر چشم بگیرند که در برابر حق قانونی خود خواسته ای نداشته باشند و صم و بکم باشند و فقط کارکنند و الان هیچ کس برای این چند نفر هیچ کار نکرده و هنوز منتظر حکم هستند که واقعا ما از آنها حمایتی نکردیم معلوم نیست وضعیتوشون چی میشه
رسم زمانه ،قانونه
نامه اسمش مشخصه پیام را میبره و میاره ،عملی داخل پاکت قرار نمی دهند ،فقط برای دلخوشی همین

    جواد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 20 آذر 1393 - 1:49 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    تنها راه احقاق حقوق کارگران ایجاد تشکلهای کارگری مستقل است.واقعا انسان تعجب می کند آقایان برایشان درک این نکته سخت است که باید حقوق کارگران را سر موقع بپردازند.واقعا یک کارگر که ماهی حدود یک ملیون می گیرد آیا می تواند بدون این حقوق زندگی کند ؟تازه سه ماه سه ماه هم حقوق نگیرد.انصاف خوب چیزی است.
    در ضمن در مورد کارگرانی که در جریان اعتصاب بافق که دستگیر شدند مردم حمایت کردند مگر تجمعهای شانزده روزه جلوی فرمانداری یادتان رفته است.
    مطمئمن باش اگر دوباره آنها دستگیر شوند و یا حکمی به آنها بدهند همان آش و همان کاسه است.
    در ضمن از مسئولین می خواهیم حقوق برادرانمان در معدن کوشک را بدهند.

You cannot copy content of this page