از بچه ها تشکر کنید حتی برای کارهای کوچک …

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
۳ دیدگاه
یکشنبه - 23 آذر 1393

 

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهراء(س) جلسه مشاوره خانواده برای طلاب و عموم با حضور خانم دکتر عَبَدی در کانون فجر برگزار شد

در این مراسم دکترعبدی گفت : شکل حرف زدن خیلی مهم است ، نمی توان باتحقیر و تنبیه بچه ها را قانع کرد ، باید به گونه ای با آنها برخورد کنیم که در موقعیت انجام شده قرار بگیرند به گونه ای که هم قدرت جاذبه و هم دافعه داشته باشیم زیرا همدلی با بچه ها باعث اطمینان به آنها می شود . 

وی افزود : انسان باید به همسرش محبت کند و برای او اهمیت قائل باشد بخصوص در مورد مردها ، زیرا زن دارای روحیۀ ظریف می باشد و بالتبع نیاز به تعریف و تمجید از طرف همسرش دارد و مرد هم مسلماً به محبت نیاز دارد . ایشان ادامه داد : اینکه زن و مرد برای یکدیگر اهمیتی قائل نشوند و به گونه ای بیخیال یکدیگر باشند زنگ خطری است برای هر دو طرف …  

دکتر عبدی اشاره کرد : اگر رابطه والدین با هم خوب باشد بچه ها نیز بهتر رشد می کنند ، از بچه ها تشکر کنید حتی برای کارهای کوچک ؛ اگر خود انسان به گونه ای باشد که نتواند لفظ تشکر را در زندگی و حتی در روابط با فرزندان به کار گیرد نباید انتظار داشته باشد که فرزندش نیز از او تشکر کند چون والدین به مثابه یک الگو هستند که بچه ها با توجه به رفتار آنهاست که با مسئولیت یا بی مسئولیت بار می آیند .

این مشاور خانواده با بیان موارد متعدد احترام در خانه و مدرسه ادامه داد : رفتار ما باد بچه ها باید خیلی حساب شده باشد ، مثلاً اگر بچه ای مداد دوستش را برداشت نباید مستقیم به او بگوییم تو دزدی کرده ای! باید گفت تو اشتباهی برداشته ای!   

دکتر عبدی در رابطه با آسیب های موبایل وتأثیرات مخرب آن بر بچه خاطر نشان کرد : موبایل به بچه ها شخصیت نمی دهد و به راحتی دراختیار آنها قرار ندهید ، وی افزود : اگر بچه به پدر و مادرش نزدیک باشد و با آنها راحت باشد دیگر نیاز به موبایل نخواهد داشت . والدین باید واقعا ً با بچه ها صمیمی باشند و نگذارند احساس تنهایی کنند، بایدبه مشکل آنها رسیدگی شود.

وی در پایان گفت انسان ها 4 دسته اند :

1-من خوبم تو بدی ! خودبین هستند

2-من بدم تو خوبی ! خود کم بین هستند ارزش خود را نمی شناسند

3-من خوبم تو خوبی ! نگرش آنها خوب است

4-من بدم تو بدی ! نه خودشان را خوب می بینند نه دیگران را


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
حق گو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 24 آذر 1393 - 10:24 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ابدي نه عبدي.اي خدا

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 25 آذر 1393 - 10:36 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

این برنامه از طرف سازمان تبلیغات بوده یا حوزه علمیه خواهران!!!!؟؟
جواب: گفتمان دینی سازمان تبلیغات
حالا خبرش را مکتب الزهرا کار کرده….

مادر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 25 آذر 1393 - 1:16 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

کاش برگزاری این چنین مباحثی را هم با پیامک اطلاع رسانی می کردند

You cannot copy content of this page