مهدویت وعدالت خواهی بال سبز شیعه

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی , مقالات
۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 2 دی 1393

Picture

در جوامع غربى انقلاب ها به صورتى کاملا فرموله رخ مى دهند، به بیان ساده ­تر می­توان گفت:”انحطاط طبقه حاکم” و “نارضایتى مردم” پیش شرط وقوع انقلاب ها هستند و انقلاب غربی ها نیز محصول همین نارضایتی­هاست.

ولیکن انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک “نمونه خاص” در شرایطی به وقوع پیوست که نه تنها طبقه حاکم روبه انحطاط نرفته بود بلکه در بهترین شرایط به سر می­برد، این امر چه در حوزه سیاست داخلی و چه در حوزه سیاست خارجی و چه در اقتصاد به وضوح نمایان بودکه تا دندان مسلح رژیم پهلوی تسلیم ایران شد .مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب ولایت پذیری شیعیان و روحیه شهادت طلبی آنان بود ودر هشت سال دفاع مقدس ملت ولایت مدار ایران پیروز میدان بودند ؛ جنگ تحمیلی که  کشورها ی ابر قدرت با حزب بعث بودند .« فرانسیس فوکا یاما »تاریخ نگار در آمریکا  عقیده دارد جز باورهای دینی هیچ عامل دیگری قدرت بسیج این­چنین توده ها را ندارد بلکه این مذهب تشیع است که با تکیه بر موضع انتقادی خود توانسته این چنین بسیج سیاسی به راه اندازد. فرانسیس فوکایاما پژوهشگر و تاریخ نگار ژاپنی الاصل و تبعه ی آمریکاست. وی با شخصیتی نیمه سیاسی ـ نیمه فلسفی دارای سابقه ی کار در اداره ی امنیت امریکا و نیز تحلیلگر نظامی در پنتاگون می باشد. . فوکایاما در نوشته، فرضیه پایان تاریخ, به دفاع تاریخی از ارزشهای سیاسی غربی برخاست و استدلال کرد که رویدادهای اواخر قرن بیستم نشان می دهد که اجماعی جهانی به نفع لیبرال دموکراسی به وجود آمده است. فوکایاما در کنفرانسی که در اورشلیم برگزار شد به ترسیم اندیشه سیاسی شیعه پرداخت. او در این کنفرانس که بازشناسی هویت شیعه نام داشت می گوید:
شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست، پرنده ای است که دو بال دارد. یک بال سبز و یک بال سرخ، بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست، چون شیعه در انتظار عدالت به سر می برد، امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست ناپذیر است و نمی توانید کسی را تسخیر کنید که مدعی است فردی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد “. بر اساس نظریه فوکایاما بال سبز شیعه همان فلسفه انتظار یا عدالت خواهی است. او می گوید: بال سرخ شیعه، شهادت طلبی است که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده استشیعه با این دو بال افق پروازش خیلی بالاست و تیرهای زهراگین سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی، اخلاقی و … به آن نمی رسد. وی اضافه می کند؛ آن نقطه که خیلی اهمیت دارد بعد سوم شیعه است: این پرنده زرهی بنام ولایت پذیری بر تن دارد که آنها را شکست ناپذیر نموده است“. در بین کلیه مذاهب اسلامی، شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت، فقهی است؛ یعنی فقیه می تواند ولایت داشته باشد. فوکایاما معتقد است: ولایت پذیری شیعه که بر اساس صلاحیت هم شکل می گیرد، او را تهدید ناپذیر کرده است. در توضیح فنا ناپذیری شیعه می گوید: « شیعه با شهادت دو چندان می شود. شیعه عنصری است که هر چه او را از بین ببرند بیشتر می شود» و جنگ ایران و عراق را مثال می زند .

نتیجه : این را نباید فراموش کرد که شیعه یک نرم افزاز بسیار قوی است که امروزه دشمنان در پی وارد کردن ویروس هستند در حال حاضر استعمار گران غرب با استفاده امواج رسانه ای، فن آوری اطلاعات  ، اینترنت و بلو توث های غیر اخلاقی ، وی چت ، وات ساپ و …  به راحتی در خانه های ما وارد می شوند و حتی علم ما و فرزندانمان را تحت تاثیر قرار می دهند و با اهداف سیاسی، فرهنگی و تبلیغی در صدد متزلزل کردن فرهنگ خودی و سنتی کشورهای جهان سوم به خصوص کشورهای مسلمان  ؛  و رخنه در مذهب شیعه واز بین بردن افکار جوانان هستند. این چنین مواردی همان ناتو فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب  در جمع دانشجویان سمنان ایراد فرمودند. آنها به راحتی کالاهای خود را تبلیغ می کنند، پیام های روانی خود را می فرستند، زمینه های آشفتگی هویت را برای جوانان فراهم می کنند، ابهت فرهنگی و دینی خانواده ها را می شکنند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند .این روزها شاهد هستیم که گروه تکفیری داعش به سرکردگی آمریکا با کشتار وحشیانه مردم بی دفاع و مظلوم تحت نماد پرچم سیاه لا الله الا الله ، محمد رسول الله اسلام را اینطور خوشنت بارجلوه میدهند که گرداننده اصلی آن همان آمریکا و اسراییل هستند که با این ترفند قصد دارند مسلمانان راتروریست و خوشنتگر قلمداد کنند.بنابراین شیعیان بایستی مواظب فتنه های آخرالزمان باشند . امید واریم امت مسلمان و ولایت پذیر ایران بهوش با شند و بتوانند با دسیسه های دشمن مبارزه کنند .

“در پایان جهت تعجیل در ظهور حضرت حجت حق ( عج )  صلوات میفرستیم  ”       اکبر خالقدادی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
mohsen این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 4 دی 1393 - 12:01 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام
آقای خالقدادی بسیار مطلبتون زیبا و مفید بود و جای تشکر ویژه را نیز دارد.

vali این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 9 دی 1393 - 10:57 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام خدمت جناب مهندس خالقدادی
باشناختی که اینجانب ازشمادارم مطالب وسخنان شما بسیارپندآمیزوزیبا است
باتشکر

You cannot copy content of this page