دو خطه کردن مسیر بافق – اصفهان در دستور کار اداره کل راه آهن

دسته: عمومی
یک دیدگاه
چهارشنبه - 1 بهمن 1393

مدیرکل راه آهن یزد با اشاره به نقش ممتاز راه آهن این استان در شبکه حمل و نقل ریلی کشور گفت: راه آهن استان با بیش از 30 درصد سهم حمل و نقل ریلی مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.

محمد دهقان پور در گفت و گو با ایرنا در میبد با بیان اینکه روزانه حدود 28 رام قطار مسافری از حوزه اداره کل راه آهن یزد عبور می کنند افزود:به دلیل توقف بالغ بر 13

هزار مسافر در ایستگاههای راه آهن استان ،نمازخانه های خوبی در این مسیر احداث شده است و خدمات مطلوبی به مسافران ارائه می شود.

دهقان پور احداث سکوی دوم مسافری در ایستگاههای میبد ،اردکان و بافق را از اولویت های راه آهن عنوان کرد و تصریح کرد: چیزی که در ایستگاههای میبد ،اردکان و بافق مغفول مانده بود احداث سکوی دوم بود که همزمان نمی توانستیم توقف دو قطار مسافری را در این ایستگاهها داشته باشیم .

مدیرکل راه آهن استان با بیان اینکه با احداث سکوی دوم ایستگاه راه آهن میبد همزمان سه قطار مسافری می توانند توقف داشته باشند افزود: با پی گیری مسئولین و نمایندگان مجلس سکوی دوم ایستگاه میبد با 11 میلیون ریال و با 60 درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است و امیدواریم تا اواخر سال به بهره برداری برسد .

دهقان پور با بیان اینکه ایستگاه راه آهن میبد با 50 سال پیشینه از قدیمی ترین ایستگاهها در منطقه است اظهار داشت: توسعه سالن ایستگاه میبد به 360 متر با 250 میلیون تومان از اقدامات راه آهن بوده است که در ایام ا… دهه فجر به بهره برداری می رسد .

وی دو خطه کردن مسیر بافق – اصفهان را از دیگر برنامه های اداره کل راه آهن استان برشمرد و گفت : به دلیل اهمیت این مسیر و ترافیک سنگین و اشباح ظرفیت مسیر ،دو خطه کردن مسیر بافق – اصفهان در دستور کار اداره کل راه آهن قرار گرفته است و پیمانکار قطعه اول از ایستگاه شمسی- میبد و ارژنگ به طول 28 کیلومتر و با اعتبار 560 میلیارد ریال انتخاب شده است .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمدرضا فتاحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 - 8:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

این دوخطه کردن برای بافق نون و آبی ندارد. چون فقط برای حمل سنگ آهن وخالی کردن معادن بافق از این منطقه از آن استفاده می کنند. زمانی ارزش دارد که بندر خشک در کنار آن خورده شود.

You cannot copy content of this page