سه هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح و تکمیل واحدهای نیمه کاره شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در سال 94 پیش بینی شده است

دسته: عمومی
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 2 بهمن 1393

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: با استخراج حدود هشت میلیون تن سنگ آهن در سال، اکنون حدود 100 درصد میزان پیش بینی شده، تحقق یافته است.

‘محمد جواد عسکری’ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین مدت 94 درصد تولید سنگ آهن و 80 درصد فروش داشتیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق اظهار کرد: از مازاد سنگ آهن تولیدی کشورمان ، عمده آن به چین صادر می شود که به خاطر برخی مشکلات صادرات به این کشور با کاهش روبرو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در پی کاهش فروش سنگ آهن، از هزینه های غیر ضروری این شرکت نیز به میزان 74 درصد کاسته شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق اظهار امیدواری کرد، سال آینده فروش و درآمد سیر صعودی داشته باشد تا با فروش بیشتر درآمدهای پیش بینی شده تحقق پیدا کند.

عسکری با بیان اینکه بافق باید به قطب صنعتی تبدیل شود، گفت: اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داریم و از 6 ماه قبل در این خصوص برنامه ریزی کرده ایم.

وی ، حیات این شرکت را بسته به اجرای طرح توسعه و تکمیل واحدهای نیمه تمام خواند و یادآور شد: سه هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح و تکمیل واحدهای نیمه کاره در سال 94 پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اشتغال پنج هزار و 360 نیرو در شرکت سنگ آهن، افزود: امیدواریم با اجرای طرحهای در دست اقدام ، بر تعداد کارکنان این شرکت افزوده شود و شهرستان بافق نیروی بیکار نداشته باشد.

به گفته عسکری، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق بزرگترین تولید کننده سنگ آهن دانه بندی کشور طی 40 سال گذشته است.

وی ادامه داد: سنگ آهن در شهرستان بافق با ذخیره نزدیک به 1.7میلیارد تن شناسایی شده که مهمترین آنها را می توان معادن چغارت، سه چاهون، آنومالی شمالی، میشدوان و چاه گز نام برد.

وی افزود: اکنون از دو معدن چغارت و سه چاهون، سالیانه نزدیک به هشت میلیون تن سنگ آهن استخراج می شود که حدود سه میلیون تن آن دانه بندی شده و برای مصرف در کارخانه ذوب آهن اصفهان و صادرات، استفاده و مابقی در کارخانه فرآوری چغارت تبدیل به کنسانتره سنگ آهن می شود.

معدن سنگ آهن چغارت در فاصله 12 کیلومتری شهر بافق و 122 کیلومتری یزد قرار دارد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 4 بهمن 1393 - 7:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

این حرفها را بشنوید ولی باور نکنید چون سه سال است این حرفها داره تکرار میشه غیر این حرفها اگه زده شد قابل تامل است ولی باورکردنی نیست

You cannot copy content of this page