کمک هزینه پروتز و اروتز چیست؟

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 5 بهمن 1393

از جمله تعهدات وخدماتی که سازمان تأمین اجتماعی در قبال حق بیمه های دریافتی به بیمه شدگان و مستمر ی بگیران مشمول ارائه می نماید ؛ کمک هزینه پروتز و اروتز است .

پروتز و اروتز به وسایلی مانند عینک طبی، دست و پای مصنوعی و سمعک گفته می شود که برای جبران نقص عضو یا تقویت یکی از حواس به کار می روند.

افراد واجد شرایط برای دریافت هزینه پروتزو اروتز:

بیمه شدگان اجباری و اختیاری، مستمری بگیران و مقرری بگیران بیمه بیکاری به همراه افراد تحت تکفل ایشان مشمول دریافت کمک هزینه وسایل کمک پزشکی هستند. این افراد درصورت نیاز به وسایل کمک پزشکی، پس از تهیه این وسایل، می توانند بر اساس ضوابط و دستورالعملهای موجود کمک هزینه پیش بینی شده را دریافت نمایند.

مدارک لازم برای دریافت هزینه پروتز و اروتز :

1-گواهی تجویز پزشک متخصص مرتبط

2-ارائه فاکتور خرید معتبر

دوره تمدید استفاده مجدد از اقلام ذیل با رعایت دوره تمدید بلامانع بوده و سایر اقلام صرفاً برای یکبار به مشمولین قابل پرداخت می باشد:

 

شرحدوره تمدید
شیشه عینک طبیهر دو سال یکبار
کنتاکت لنزهر ده سال یکبار
سمعکهر ده سال یکبار
ویلچرهر 7 سال یکبار
چشم مصنوعیهر پنج سال یکبار
دست و پای مصنوعیهر5 سال یکبار
کفش طبی کلاب فوتهر دو سال یکبار

                                                                    

 

 

 

 

 

 

نحوه تأئید:

1-پرداخت هزینه عینک طبی و اقلام با تعرفه کمتر از200.000 ریال بدون نیاز به تایید پزشک معتمد بلامانع می باشد، مشروط برآنکه اقلام با تعرفه بیش از50.000 ریال (به استثنای عینک طبی که با تجویز اپتومتریست ها نیز قابل پرداخت است) توسط پزشک متخصص مرتبط تجویز شده باشد. بنابراین بیمه شده بامراجعه مستقیم به شعبه باارائه گواهی تجویز پزشک و ارائه فاکتور خرید می تواند هزینه مربوطه رادریافت کند.

2-مرجع تایید آن دسته از وسایل کمک پزشکی که تعرفه آن تا مبلغ700.000 ریال می­باشد، پزشک معتمد واقلام با تعرفه بیش از این مبلغ  و همچنین کنتاکت لنز و اقلام لباس سوختگی شورای پزشکی خواهد بود. ضمناً مرجع تایید پروتزهای دندانی، دندانپزشکان معتمد می باشند.

روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی شعبه بافق

فاطمه صادقی

بهمن93


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page