اکران فیلم هالیوودی سریع و خشن ۸ درجاده بافق

دسته: مقالات
۹ دیدگاه
چهارشنبه - 15 بهمن 1393

IMG-20150105-WA0010

همه بافقیها خوب میدانند که فاصله بافق یزد از نظر جابجایی فیزیکی ۱۱۰ کیلومتر است از نظر زمانی باسرعت مجاز ۶۶ دقیقه و در این مدت زمان به اندازه یک فیلم سینمایی اتفاقات عدیده و جالبی رخ می دهد.

فیلم آغاز شد. درچند دقیقه نخست فقط سکانسهای تکراری از صحبتهای همیشگی  بود.

اولین سکانس اکشن پرایدی سفید رنگ با سه سرنشین جوان بیش از حد خوشحال اتفاق افتاد که در نوع خودش بی نظیر بود. از جاده فرعی وارد جاده  اصلی شد و در کسری از ثانیه ماشین به دور خودش در راستای محوری عمودی چرخش نیم دایره ای زد و پس از کمی مکث دور زد و رقص کنان به مسیرش ادامه داد.

من و رفیقم که در همین سکانس اکشن اول برق از چشمانمون پرید و وایی از دهانمان، و همچنان متحیر…

زمانی فیلم سپری میشد و کسالت و خواب میخواست بر ما چیره شود که در ۳۵ کیلومتری مانده به بافق صحنه های هیجانی شروع شد اما این بار توسط تریلرها!

صحنه را اینگون به تصویر میکشم.

سرعت تریلر بیش از ۱۲۰ کیلوتر در ساعت ( سرعت مجاز در روز ۹۰).

از تریلرجلویی با طول بیش از ده متر در طول مدت چند ثانیه ای سبقت گرفت در حالیکه پژو ۴۰۵ نیز باهمین سرعت از مقابل در حال نزدیک شدن به آنها بود. در اینجا بود که تریلر در حال سبقت از سوخت مخصوص خود استفاده کرد و با سرعتی عجیب سبقت را تمام و البته در حالیکه فقط روی دوتا چرخ بود.

رنگ رخسار مسافرین پژویی دیدنی بود، به رنگ گچ یزدی .

من که حال کردم.

البته در همین حین راننده ما هم با قوه ای که در پایش بود بر روی پدال ترمز کوبید و سرعتمان کم شد ام نتوانستیم حرکت آکروباتیکی ایجاد کنیم.

پس از آن تصمیم جمع براین شد که ماجرا را کمی پلیسی کنیم لذا با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتیم و گزارش اولیه دادیم.

تعقیب و گریز از طرف ما شروع شده بود. شماره پلاکی نداشتیم که گزارش کنیم.

سبقتهای عجیب اما اکشن تریلر ادامه داشت. چندین کامیون باربری، تریلر، سواری شخصی را به هیجان آورد و خواب را از چسمانشان ربود.

ما نیز خواسته یا ناخواسته وارد بازی پیچیده ای شده بودیم.

تماس دوم با پلیس ۱۱۰ برقرارشد و بالاخره موفق شدیم در میدان غدیر به تریلر مورد. نظر برسیم و شماره پلاک را گزارش کنیم.

۱۲ ساعت گذشت و با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و جویای احوال راننده شدم تا ببینم کی می توانیم باز از هنرنمایی اش بهره ببریم. اما به نتیجه خاصی نرسیدم. حس ششم پوآرویی من گل کرده بود. ۲۴ ساعت گذشت و برای دفعه سوم به پلیس ۱۱۰ زنگ زدم دقیقا همان ساعت مشابه روز قبل. پس از گذشت چند دقیقه ای بالاخره موفق شدم کد خبری را پیدا کنم و بهم گفتند که به پلیس راه زنگ بزنم. پس به پلیس راه بافق زنگ زدم اما پلیس اعلام کرد که روز قبل هیچ گزارشی اینجا ثبت نشده! مجدد با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و ماجرا را گفتم و آنها اظهار کردند که در گزارش آمده که پلیس راه، واحد گشت خود را فرستاده است و به مورد خاصی دست نیافته اند، پس خوشحال از اینکه مجرم به دام نیافتاده گوشی را قطع کردم و منتظر هستم که قسمت هشتم آن را با حداقل چندین حادثه اکشن دیگر ببینم.

شنیده ام که فرماندار عزیز هر روز در این جاده تردد دارد و لذا پیشنهادمیکنم که وی این فیلم هالیوودی را از دست ندهد مخصوصا سه شنبه ها که بلیط آن نیز نیم بهاست.

پیشنهاد دوم هم این است که پلیس راه کل کشور می تواند کل درآمد حاصل از جریمه کل کشور را در طول سال فقط از این جاده تامین اعتبار و  به خزانه دولت واریز نماید!

در پایان لازم است که از همکاری صمیمانه پلیس ۱۱۰ و همچنین عدم …. پلیس راه بافق کمال تشکر را داشته باشم!

(به جای نقطه چین نمیدونستم چی بنویسم!

محبوبه رنجبر بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
تشکری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 16 بهمن 1393 - 9:09 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

عمده کمبود فرهنگ رانندگی ما ایرانیها که جز با ترس وتهدیدبنانیست براه راست هدایت شویم ،کم کاری وبی اقتداری آقایان انتطامیونست .بنده صراحتا از فرمانده راهنمایی رانندگی بافق شنیدم که در خصوص جلوگیری ازورودکامیونها به خیابان (در حد کوچه )14معصوم فرمودند حریفشان نیستیم .با این اوصاف باید….

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 16 بهمن 1393 - 9:16 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خانم رنجبر تشکر از مطلب شما
یکی از همکاران مثال جالبی می زد می گفت مشکلات شهر و … مثل بغل خمیری است که شاگرد نانوایی از پاتیل بر می داره تو راه که داره می یاد هرجاش را می گیره یه جای دیگش شروع به شل شدن و ریختن می کنه

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 16 بهمن 1393 - 10:43 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

عین این قصه برای بنده هم اتفاق افتاد البته همون دفعه اول 110 شماره پلیس راه رو داد منم زنگ زدم ،حتی پیگیری کردم که رفته بود سنگ آهن ،باز زنگ زدم آدرس دقیقم دادم اما دریغ از یه پیگیری ساده،با بچه های انتظامات که آشنا بودند تماس گرفتم گفتند دیر زنگ زدی این تریلی با این شماره بارشم زده و از شرکت رفته بیرون،باز زنگ زدم پلیس راه اما دیگه حتی تلفنم جواب ندادند.

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 16 بهمن 1393 - 11:51 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

پلیس راه مچکریم…

جوان بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 16 بهمن 1393 - 7:34 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خانم رنجبر پیشنهاد میکنم به 110 ،اصلی زنگ بزنید(پلیس راه کشور ) تو این صحنه ها مدرک هم لازمه (پلاک ماشین تو صحنه و یک بارتو وات ساپ بره حله

ح-ا-ا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 16 بهمن 1393 - 11:30 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خوب بود.درمتن پیشنهاداول دیده نشد.پیشنهاداول چی بوده؟

مخالف خصوصي سازي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 17 بهمن 1393 - 10:19 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اگر اين اتفاق براي يكي از مسئولين افتاده بود همان دقيقه هاي اول تريلر متوقف و راننده جريمه ي سنگيني مي شد . براي من هم مشابه همين اتفاق افتاد كه به ماشينم هم صدمه زد و پس از تماس با 110 و ماندن پشت خط و نگرفتن پاسخي شماره ماشين را برداشتم تا به خيال خودم شكايت كنم و خسارت بگيرم اما بابت شكايتم پول هم دادم و دريغ از يك جريمه ساده براي راننده مقصر ؟؟؟؟؟ كجايي قانون خدا رحمتت كنه !!!!!

راوی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 17 بهمن 1393 - 7:21 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

تشکر از مطالب خوب شما

ش شمس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 18 بهمن 1393 - 1:43 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اهه انشای خوبی بود. ولی برا ابتدایی

You cannot copy content of this page