یک مصاحبه ،چند نکته و پیشنهاد

دسته: مقالات
۸ دیدگاه
دوشنبه - 20 بهمن 1393
IMG_1491
در خبرها آمده بود که فرماندار بافق در پاسخ به سوال یکی از سایتهای خبری درباره برنامه های شهرستان در اولین سفر رئیس جمهور محترم به استان یزد گفته بود طی نامه ای از رئیس جمهور برای حضور در بافق دعوت به عمل آورده ایم و لیست پروژه هایی که ردیف ملی دارند را برا افتتاح فرستاده ایم 
اینکه فرماندار شهر به فکر بوده اند و حرکتی در این خصوص انجام داده اند جای خرسندی دارد اما ادامه سخنان ایشان که گفته اند حتی برای تکمیل جاده بافق – یزد نیاز به حمایت جدی دولت داریم تعجب آور بود چرا که تا کنون بارها اعلام نموده بودند برای این موضوع تامین اعتبار شده و حتی مبلغ هنگفتی از شرکت سنگ آهن مرکزی برای آن در نظر گرفته شده بود. اینکه چرا زمان پایان و بهره برداری از این پروژه – که به یمن سفر مقام معظم رهبری کلید خورد – با حضور هر مدیر کل استانی به جای نوید خبری خوش از زمان اتمام چند ماهی به عقب می افتد و کسی اعتراضی نمی کند از دیگر عجایب است.
درخصوص صنایع جوار معدنی نیزاگر آنچه طلایی مقدم در لیست افتتاحیه ها مد نظر دارند همان طرحهایی را بگنجانند که تا به حال بارها افتتاح شده و تاریخ مصرف مانور تبلیغاتی اش به سر رسیده شاید بهانه ای قانع کننده برای دعوت از رئیس دولت یا اعضای کابینه باشد اما برای دست آوردهای این سفر بافق اصلا قابل قبول نخواهد بود.
البته بد نیست فرماندار محترم اگر واقعا علاقمند به حضور رئیس جمهور در بافق هست از همین امروز به فکر تامین هلی کوپتر و وسایط نقلیه دیگر برای سفر ایشان به بافق باشند تا در روز موعود همانند سفر رئیس مجلس به استان کسی بهانه عدم وجود وسیله برای سفر به بافق نیاورد هرچند تردد مسؤلین کشوری در جاده مرگ که محل تاخت و تاز تریلر هایی است که در کنار بردن سرمایه های بافق جان شهروندانش را هم تهدید می کند حتی با مگان مشور آقای فرماندار خالی از لطف نیست.
به فرماندار بافق پیشنهاد می کنم اگر قلبا مایل به حضور شخص رئیس جمهور یا اعضای مهم کابینه در بافق هست در فرصت باقی مانده علاوه بر آمادگی برای استقبال باشکوه و رفع هرگونه شائبه در این خصوص که معمولا آلت دست سنگ اندازی برای حضور سران مملکتی در شهرستان می شود، نسبت به مسائلی مانند بسته شدن پرونده کارگران بازداشتی اعتصابات اخیر که گفته می شود طرح شکایتشان از سوی دولت است همت گمارده و با ارائه طرحهای جدید ملی خصوصا در صنایع جوار ریلی و گردشگری حرف جدیدی برای عرض اندام در مسیر پیشرفت داشته باشد.
مسلما گرفتن دستور مستقیم از رئیس جمهور برای عملیاتی شدن مفاد صورتجلسه 9/6/ 93 که در نتیجه دوماه اعتراض کارگران و مردم شهرستان به عنوان برگ سبز و مجوز راه اندازی مجدد کار در شرکت سنگ آهن مرکزی قلمداد شد نیز شهرستان و حتی استان را از بازی خوردن توسط سازمان خصوصی سازی و مافیای فولاد نجات خواهد داد.
محمد علی قاسم زاده

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 20 بهمن 1393 - 4:43 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جانا سخن از زبان(نه جان ودل) ما میگویی.

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 20 بهمن 1393 - 5:35 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

در اینکه باید پرونده ی کارگران بازداشتی بسته شود شکی نیست .
اما آمدن رئیس جمهور یا هر مقام دیگری به بافق دردی از مردم دوا نمی کند . احمدی نژاد هم به بافق آمد . کروبی رئیس مجلس هم به بافق آمد .
پایین آمدن قیمت نفت ، تحریمها و شکست مذاکرات هسته ای عملا باعث شده است که دولت نتواند پروژه های عمرانی را دنبال کند . همانطور که می دانیم بودجه ی عمرانی در سال 94 قطع شده است .
متاسفانه به علت اینکه 60 درصد اقتصاد ما به مراکز خاصی وابسته است و نمی توان از آنها مالیات گرفت .دولت هم که زورش به آنها نمی رسد به جای تلاش برای گرفتن مالیات از آنها به سراغ بودجه ی عمرانی رفته است .
خلاصه آنکه دورنمای اقتصادی به شدت تاریک است و به زودی همه ی ما این این وضع را حس می کنیم .حتی افرادی که حقوق دو نیم میلیون هم می گیرند در سال 94 مشکلات اقتصادی را به شدت حس خواهند کرد،وای به حال کسانی که 700 هزار تومان حقوق می گیرند .
رئیس جمهور بیاید و عده ای دنبال ماشینش بدوند . شاید از این نظر خوب باشه چون برای طرفداران دولت در شهرستان تبلیغ می شود و می توانند امتیازاتی کسب کنند ولی به شما قول می دهم برای مردم آبی گرم نمی شود .
روحانی سال گذشته در سفر به خوزستان گف : 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان به زیر کشت می رود .
روحانی گفت: «اولین قدمی که دولت قبل از آغاز این سفر برداشته و بحث‌هایش را انجام داده و به حول قوه الهی شروع می‌کند، احیای کشاورزی استان خوزستان است. ما برای آباد کردن 550 هزار هکتار سرزمین استان به 150 هزار میلیارد تومان بودجه نیازمندیم که این رقم در دولت پیش‌بینی شده است. ما از طریق صندوق توسعه در طول سه سال آینده همه زمین‌ها را آماده کشت می‌کنیم.»

روحانی سپس با اشاره به این طرح، افزود: «طرحی که به آن اشاره کردم موجب می‌شود که ظرف سه سال 550 هزار هکتار به همت مردم و تلاش دولت زیر کشت برود و 300 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.»

طبق اعلام وزارت کار، تعداد بیکاران استان خوزستان حدود 165 هزار نفر است.
آمار بیکاری :
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/269766/%D8%A8%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-6-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B2%D8%AF-%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84

بنابراین با توجه به سخنان روحانی مبنی بر ایجاد 300 هزار شغل از طریق طرح احیای کشاورزی در خوزستان طی 3 سال آینده و با لحاظ آمار وزارت کار، با اجرای این طرح به طور میانگین هر سال 100 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

از این رو طی یک سال و نیم نرخ بیکاری در استان خوزستان به مرز صفر خواهد رسید(یعنی الان نرخ بیکاری در خوزستان صفره!!!!!). طی سه سال وعده داده‌شده از سوی روحانی نیز علاوه بر صفر شدن نرخ بیکاری در استان خوزستان، بیش از 100 هزار بیکار از سایر استان‌ها نیز به استان خوزستان مهاجرت خواهند کرد.
کشاورزان، روستائیان، عشایر و ایلات خوزستان چهارشنبه سرخوش و دلشاد از وعده‌های رئیس جمهور، چندین و چند راس گاو و گوسفند بر سر راه روحانی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو و سایر اعضاء هیات همراه قربانی کردند.
وعده اخیر روحانی از جهاتی شبیه وعده‌های احمدی‌نژاد است. احمدی‌نژاد در سال‌های 1390 و 1391 از برنامه دولت برای ایجاد 2/5 میلیون شغل خبر می‌داد. او همچنین در سال گذشته چندین بار از طرح دولت برای زیر کشت بردن میلیون‌ها اراضی کشور و اشتغالزایی میلیونی خبر داد؛ اما این وعده‌ها هیچ‌گاه عملی نشدند.
در بافق هم همین اتفاق می افتد ، روحانی می گوید تمام طرحها در عرض یکسال به بهره برداری می رسد و بیکاری صفر می شود . عده ای کف و سوت می زنند .
سال بعد همین آش و همین کاسه- جوانان بیکار و بی آینده .

علی رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 21 بهمن 1393 - 12:13 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

من هم با اقای قاسمزاده هم نظر هستم

محمد رضا فتاحی قلعه ای این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 21 بهمن 1393 - 8:01 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای قاسمزاده همین الان سفر رییس جمهور به یزد چینده شده. به جایی میرود که اقایون ذی نفوذ در سطح استان دارند. مگر آنکه معجزه ای رخ بدهد. به یاد آورید سفر مقام معظم رهبری. رییس جمهور قبلی. و رییس مجلس و وزیران دیگر را.

قلزاده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 21 بهمن 1393 - 8:53 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای فرماندار به فکر بعصی از مسولین شهر هم باشید که جواب مردم رانمی دهند و مرتب جزم می زنندمانند ریسس را لطفا بررسی کنید

ماشاالله شمس الدینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 21 بهمن 1393 - 12:00 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام.
انشاالله نوید روزهای خوب و سازنده با ورود ریاست محترم جمهور به این شهر معدنی و به قولی بهشت معادن ایران اما فقیر.
بهشت یوزایرانی.

میرسلیمانی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 21 بهمن 1393 - 3:30 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درودها جناب قاسمزاده
واقعا چرا اداره راه استان یا سنگ آهن بافق اعلام نمی کنند با پول سنگ آهن چه کرده اند؟؟؟نکند در جاده ابرکوه به شیراز هزینه شد؟؟؟

بافق سربلند این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 21 بهمن 1393 - 7:28 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ما بافقیها بجای اینکه خواستار باشیم که رییس جمهور به شهرمان بیایند تا بتوانیم امتیازاتی بگیریم فقط ایه یاس میخوانیم و همه چیز را زیر سئوال میبریم .پس همان بهتر که به یکی دیگر از شهرهای استان سفر داشته باشد.

You cannot copy content of this page