نگاه رئیس جمهور توسعه متوازن استانها همراه با تأمین معیشت مردم است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 1 اسفند 1393

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد نشست استانداران منطقه 5 کشور به ریاست استاندار یزد عصر پنجشنبه 30 بهمن ماه در سالن مرحوم حمیدیای استانداری با حضور استانداران استانهای خراسان رضوی،خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد و استان قزوین به عنوان میهمان جلسه و معاونین استاندار یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست اظهار داشت نگاه رئیس جمهور توسعه متوازن استانها در کشور و تأمین معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی جامعه است که این نگاه پشتوانه بسیار خوبی است و برای عملیاتی شدن این سیاست باید توازن منطقه ای در برنامه ششم توسعه کشور منظور شود.
سیدمحمد میرمحمدی به نقاط مشترک استانهای منطقه 5 و شرق کشور اشاره و عنوان کرد : یکی از مشترکات مهم بحث خشکسالی است که این استانها با آن روبرو هستند، شرایط کم آبی و کاهش سفره های آب زیرزمینی نگران کننده است و باید با هم اندیشی و همکاری شایسته از مرگ تمدن این سرزمین پیشگیری کنیم.
وی گفت : باید در مهار بیابان زایی و فعالیت های مربوط به بیابان زدایی کوشش جدی داشته باشیم زیرا در حال حاضر 6 میلیون هکتار از مراتع ما از بین رفته و 7 میلیون هکتار از جنگلها و منابع طبیعی ما در پنج دهه گذشته کاهش یافته است.
میرمحمدی ادامه داد محور مشترک دیگر استانهای منطقه 5 کشور مجموعه زمینه های متنوع گردشگری است و میتواند باتوجه به ارتباطات و مبادلات یکی از محورهای مهم توسعه قرار گیرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان اظهار داشت : خطوط مواصلاتی و ارتباطی از دیگر نقاط مشترک این استانهاست و به دلیل اینکه موجب ارتباط محور شرق کشور با خاورمیانه و کشورهای آسیایی می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
استاندار یزد عنوان کرد : حضور اتباع خارجی و مهاجرین افغانی در این استانها از دیگر موارد مشترک است و باید ساماندهی مناسبی صورت گیرد که هم حقوق مهاجرین دیده شود و هم آسیبهای ناشی از بهم خوردن ترکیب جمعیتی در جامعه برطرف شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد : قاچاق موادمخدر از دیگر مشکلات مشترک استانهای منطقه 5 کشور است و به دلیل راههای دریایی و خشکی منتهی به مرز با این مشکل مواجه هستیم که باید با یک برنامه ریزی مشترک و مشخص به رفع این معضل بپردازیم.
میرمحمدی  گفت : نقطه مشترک دیگر بحث تعاملات، مبادلات و روابط تاریخی و فرهنگی مشترک بین استانهای منطقه 5 کشور است و شایسته است با همکاری بیشتر در پیشبرد این اهداف مشترک روند تازه ای به کارهای فرهنگی بدهیم.
وی افزود : از دیگر مسائل مهم که بین استانها مشترک است بحث استفاده از انرژی خورشیدی و تولید انرژی است که باید مدنظر استانداران محترم قرار گیرد.
استاندار یزد راههای ارتباطی استانی را از دیگر نقاط مشترک استانها دانست و خاطرنشان کرد : ارتباطات استانی بسیار مؤثر است و شایسته است زیرساختهای تقویت توسعه متوازن هرچه زودتر آماده شود تا امکان بهبود وضعیت معیشت مردم بیش از پیش فراهم گردد.
میرمحمدی همچنین از رسانه های استان به علت اطلاع رسانی مطلوب اخبار و آگاهی بخشی جامعه به دور از حاشیه سازی متداول قدردانی نمود.
در ادامه این نشست هر یک از استانداران منطقه 5 کشور به بیان دیدگاههای خود پرداختند و دستور کار جلسه شامل بررسی وضعیت پروژه های مشترک اولویت دار منطقه و بررسی پیشنهاد استاندار کرمان درخصوص واگذاری وظایف قابل تفویض وزارتخانه ها به استانها مورد تبادل نظر قرار گرفت.
گفتنی است با نظر استانداران مقررشد نشست بعدی استانداران منطقه 5 کشور در اردیبهشت ماه سال آینده در کرمان برگزار شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page