تولید یک میلیون و 300 هزار قطعه مرغ گوشتی در بافق

دسته: کشاورزی،دامداری و شیلات
۳ دیدگاه
یکشنبه - 3 اسفند 1393

مدیرجهادکشاورزی بافق با اشاره به فعالیت 25 واحد مرغ داری گوشتی در شهرستان، گفت : نزدیک به یک میلیون و سیصد هزار قطعه مرغ گوشتی در سال در این واحدها تولید می شود.

حمیدعسکری در گفت و گو با خبرنگار «بافق فردا» با اشاره به فعالیت 25 واحد مرغ داری گوشتی در شهرستان، اظهارکرد: بطورمیانگین بیش از 320 هزار قطعه مرغ گوشتی در هر دوره در این واحدها تولید می شود.

مدیرجهادکشاورزی بافق با بیان این مطلب که طور متوسط هر مرغ داری در سال 4 دوره جوجه ریزی و برداشت دارد، افزود: دوره برداشت بطور متوسط از 48 تا 52 روز طول می کشد.

وی با اشاره به شرایط مناسب شهرستان برای فعالیت در این زمینه، گفت: هر مرغ زنده پیش از کشتار بطور متوسط تا 2 کیلو و هفتصد گرم وزن پیدا می کند.

عسکری با اشاره به روند روبه رشد تعداد مرغداری های شهرستان در چند سال گذشته، خاطرنشان کرد: معرفی برای دریافت تسهیلات ساخت و ساز و نیز مکانیزاسیون شامل سیستم های تهویه و دان خوری اتوماتیک و غیره از برخی همکاری های جهادکشاورزی است.

وی افزود: برپایی کلاس ها و دوره های آموزشی و ترویجی نیز از دیگر مساعدت های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان است.

وی با بیان این مطلب که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تسهیلات خوبی به بهره برداران این بخش ارایه شده است، افزود: افزایش سرانه تولید از 220 به 320 هزار قطعه در هر دوره را در چند سال گذشته شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک واحد مرغداری 30 هزار قطعه ای تولید تخم مرغ نیز در شهرستان ایجاد شده که عمده نیاز شهرستان به این محصول را تامین می نماید.

عسکری درباره مشکلات مرغداری های شهرستان، عنوان کرد: نوسان های بازار فروش و افزایش قیمت نهادها مشکلاتی را برای این مجموعه ها ایجاد می نماید.

مدیرجهادکشاورزی بافق درباره ضرروت های آینده این بخش، خاطرنشان کرد: ایجاد کارخانه تولید دان مورد نیاز مرغداری ها و نیز کشتارگاه طیور در شهرستان از چرخه های مورد نیاز برای تکمیل این صنعت در بافق است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 اسفند 1393 - 7:13 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

یک کشتارگاه طیور در بافق نیاز است مسئولین به فکر ساخت آن باشند که مرغ هامونم مثل سنگ معدنمون از اینجا بارگیری نشه بره شهره دیگه چقدر خام فروشی…..

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 اسفند 1393 - 8:28 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

امیدوارم پرورش دهندگان با انصاف باشند و به سود متوسط قانع

امیر حسین باقری بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 اسفند 1393 - 10:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام خدمت اقای عسکری کاش همه مدیران ازشما یاد بگیرن باتشکر

You cannot copy content of this page