برگزاری همایش انتظار در بافق

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
یکشنبه - 18 تیر 1391

همایش انتظار با سخنرانی دکتر علاسوند عضو هيأت علمی مركز مطالعات زنان؛ استاد جامعةالزهرا قم در سالن همایش آهنشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهراء(س) این همایش به همت حوزه علمیه الزهراء(س)و با حضور عموم مردم در سالن همایش آهنشهر برگزار شد .

در ابتدا دست افشان مدیر حوزه خواهران بافق ضمن خیر مقدم به میهمانان از همکاری صمیمانه تمام دست اندرکاران بالأخص امام جمعه شهرستان ، شرکت سنگ آهن مرکزی و فرمانداری شهرستان برای برگزاری این همایش تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه دکتر علاسوند ضمن بیان مقدمه ای در مورد زن ، انتظار و خانواده گفت : خانواده اولین جایگاه برای آموزش و پیدایش نسل مهدویت و بهترین جایگاه برای یادگیری نقش های جنسیتی می باشد .

وی به حوادث اشراط الساعه که یکی از نشانه های دوران آخر الزمان است اشاره کرد که در آن زمان ، زنان خود را شبیه مردان و مردان خود را شبیه زنان می کنند و اینکه یکی از نظام هایی که در آن زمان به هم می ریزد نظام خانواده است .

علاسوند افزود:خداوند زن و مرد را در حوزه خانوادگی و اجتماعی دارای نقش های مکمل قرار داده مثل دو طرف دایره ؛ مثل هم نیستند ، باید عون هم باشند یار و یاور هم باشند . ولی متأسفانه  پایین بودن سطح علمی موجب یک تنش در این موضوع شده است .

در پایان این همایش مراسم مولودی خوانی توسط مداح برگزار و علاوه بر اهدای بسته های فرهنگی به کلیه حاضرین به برترین های پژوهش حوزه جوائزی اهدا شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 19 تیر 1391 - 8:43 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ماشاالله به حوزه علمیه خواهران با این همه فعالیت ، جسارتا حوزه علمیه برادران نظاره کنند تا یاد بگیرند .

اجسان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 20 تیر 1391 - 12:02 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام. از دست اندرکاران این امر تشکر میکنم حیف نتونستم شرکت کنم.

این مراسم باید به تعداد دفعات زیاد در طول سال برگزار شود.

هنوز خیلی از ماها مثل خود بنده فرهنگ امام حسینی شدن، امام زمانی شدن و …. بلد نیستسم. بنابراین محرم ، نیمه شعبان خود اگاه یا ناخود اگاه حرکاتی میکنیم که در شأن این عزیزان و بزرگواران و پیشوایان من نیست.

به نظر من اگه با برگزیری چنین مراسمی فرهنگ سازی بشه همه چی حل میشه چون مردم بافق خیلی با فقه و با فرهنگ هستن!!!

You cannot copy content of this page