گام مثبت کارگروه مطالبات شهرستان برای سرمایه گذار بخش خصوصی فولاد بافق

دسته: اخبار ویژه
۳ دیدگاه
چهارشنبه - 6 اسفند 1393

به گزارش بافق پویا جلسه ی کارگروه پیگیری مطالبات مردمی ساعت ۱۸ دیروز در محل فرمانداری برگزار شد. در این جلسه که با حضور اعضای کارگروه، نماینده کارگران، فرماندار، ابویی مدیر عامل فولاد برگزار شد.

این جلسه حدود دو ساعت به طول انجامید. بعد از جلسه هیچکدام از اعضای جلسه از رییس کارگروه گرفته تا فرماندار وابویی حاضر به دادن گزارشی از این جلسه نشدند و هر کدام عازم محل برنامه بعدی خود شدند؛ یکی در آهنشهر و دیگری در فرودگاه به سمت تهران. البته محمدرضا صباغیان، نماینده کارگران و حسن امیرزاده، رییس شورای شهرستان به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

محمدرضا صباغیان در گفتگویی با خبرنگار بافق پویا گفت : جلساتی جهت رفع مشکل فولاد بافق معروف به فولاد ابویی برگزار شده که خوشبختانه هماهنگی بین همه ی مسئولین ایجاد شده است، منتهی لازمه این است که باید از بافق بیرون برویم، باید با مسئولین کشوری در این رابطه جلسه داشته باشیم. دوستان باید پیگیری بیشتر و جدی تری داشته باشند و جلسه ای فراتر از شهرستان برگزار کنند.
IMG-20150225-WA0001
حسن امیرزاده گفت تاکید همه ی اعضا از جمله ابویی مدیر عامل فولاد، جواد عسگری مدیر عامل سنگ آهن و بقیه اعضا بر پیگیری این قضیه، نتیجه این شد است که بیشتر بر روی اصلاح ۵ میلیون تن گندله ابویی بحث شود تا بر روی مصوبه صندوق؛ چرا که اگر اصلاح نهایی شود بقیه هم حل می شود.
IMG-20150225-WA0002
مجموعه ی جلسه به این نتیجه رسیدن که آقای ابویی از صفر تا صد بحث فولاد را با جدیت در شهرستان انجام دهند.

مبحثی که کمتر توجه میشد، این بود که بافق  باید به صورت یک صدا متحد شود و تنش های موجود را کم کنیم، اگر قرار بر این است که پیگیری شود. بهتر است که این موضوعات به صورت مثبت توسط رسانه ها و مطبوعات پیگیری شود که وزیر بگوید باید این کار بشود، استاندار بگوید باید اینکار بشود، فرماندار بگوید بشود. قولهایی نیز در رابطه مسئولان کشوری داده شد. این جلسه کارگروه در یک کلام این است که اگر شهرستان یک صدا باشد مشکل حل می شود. در این مدت با سند و مستندات ابویی همه توجیه شدند که حق با اقای ابویی است که با ظرفیت کمتر از ۵ میلیون تن بازدهی و صرفه اقتصادی ندارد و همه به این نتیجه رسیده اند که به عنوان اولین بخش خصوصی سرمایه گذاری در بافق باید متحد شوند تا حمایت شود.

رییس شواری شهرستان ادامه داد: شورا به همراه فرماندار دو بار بازدید داشته اند و ارزیابی ما این است که هر بار نسبت به برنامه و طرح هایی که داشته اند پیشرفت بهتر و بیشتری داشته اند. خواه ناخواه در تمام مسائل کسانی هستند که بخواهند تنش ایجاد کنند.
به چندين گندله در کشور در طول یک سال مجوز داده شده است که بعضی خوراک مورد نیاز خود را در نزدیکی خود ندارند. در شهرستان و استان عده ای به خام فروشی عادت کرده اند و سود برده اند، حتی بعضی در مجموعه کلان کشور از این خام فروشی متنعم میشوند.

حتی فولاد وی نیز قبلا از ۳۲۰۰ میلیون تن به ۸۰۰ تا ۱ میلیون تن کاهش داده شده است. و در حال حاضر ظرفیت گندله را کاهش میدهند که این یک برنامه حساب شده است تا اجازه ندهند این سرمایه گذاریها در بافق انجام شود.

وی درباره وضعیت کارگران معدن کوشک گفت : مکاتبه ای در این باره با اداره کل کار استان صورت گرفته است، مسئله در جلسه جمع بندی شود و ان شاءالله با درایت فرماندار مانند قضیه کارگران آنومالی حل شود.

سید محسن ابویی نیز به صورت کلی در رابطه با وضعیت فولاد  گفت: مسئولین استان در حال پیگیری هستند اما لازم است پیگیری های بیشتری انجام دهند.

فرماندار در رابطه با وضعیت کار گران معدن کوشک گفت: بهتر است کارگران در فضایی آرام در محل کار خود حاضر شوند و اگر قرارداد کارگران تمدید نشده است با علیمحمدی مدیر عامل معدن کوشک صحبت خواهیم داشت تا این قضیه نیز حل شود.

محمد جواد عسگری نیز در رابطه با موافقت یا مخالفت با فولاد ابویی گفت : مجموعه سنگ آهن آنچه در توان خود داشته است را برای فولاد انجام داده است؛ تلفن، جاده، آب و برق از جمله خدمات سنگ آهن مرکزی است که به ساخت مجموعه فولاد نموده است.
IMG-20150225-WA0000
وی در رابطه با وضعیت کارگران آنومای شمالی افزود: این تعداد از کارگران از ۱۴ اسفندماه در معدن مهدی آباد مشغول به کار خواهند شد و در حال حاضر در حال تکمیل تجهیزات معدن مورد نظر هستیم.
حقوق دی و بهمن ماه نیز به آنها پرداخت و هزینه بیمه کارگران نیز داده شده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
داود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 9:24 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خدایا : کی حرف و همش حرف تبدیل به ذره ای عمل میشه . خداییش مسئولان … خوبی داریم .

مجتبی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 8 اسفند 1393 - 7:34 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت،آفرین و مرحبا به این نمایندگان پی گیر
.
.
.
.
.
.
.
مثلا” من نمیدونم اینها همش حرفه
یه سوال از کارگروه ،فولاد کوره بلند،کنستانتره دو میلیون تنی و گندله چی شد بازم فولاد ابویی حاشیه ساز شد و مسیر مذاکرات رو منحرف کرد.

مجتبی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 8 اسفند 1393 - 7:37 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

به جای این حرف ها صورتجلسه ارائه کنید تا بند بندشو مردم بخوانند تا ثابت شه این بحث ها در قالب حرف و حدیث نیست.

You cannot copy content of this page