زنان مسلمان درس شهامت را در دانشگاه مقاومت حضرت زینب (س) آموختند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 6 اسفند 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی، در جمع مردم بافق به مناسبت جشن میلاد حضرت زینب (س) با تبریک این روز بزرگ، حضرت زینب کبری (س) را نماد و الگوی مقاومت و شکیبایی دانست و اظهار داشت: پیروی از سیره زندگانی بزرگان دین همچون حضرت زینب (س) می‌تواند مسیر درست را در مقابل ما قرار دهد و بهترین الگو را برای سعادت دنیا و آخرت ما ترسیم کند.

امام جمعه بافق ادامه داد: حضرت زینب (س) اسوه‌ای در تمامی ابعاد زندگی هستند و با منش، رفتار متعالی و بی‌نظیر خود به همه جهانیان و آزاداندیشان عالم نشان دادند که در سایه ایمان به خدا و پیروی از ولایت معصومین (ع) می‌توان بر سخت‌ترین مشکلات دنیا فائق آمد.

سلیمانی با بیان اینکه بازگویی دقیق و صحیح شخصیت، اندیشه، فکر، سخنان و درس‌های زندگی حضرت زینب (س)، گام موثری در مسیر شناخت واقعی این بانوی گرامی است، بیان کرد: زنان مسلمان اگر حضرت زینب (س) را سرمشق خود قرار دهند و ابعاد مختلف زندگانی و شخصیت ایشان را در امور خود به کار بندند، بر مشکلات به راحتی غلبه خواهند کرد.

وی، زندگی حضرت زینب کبری (س) را دانشگاهی بزرگ خواند و خاطر نشان کرد: زنان و دختران به ویژه نسل جوان کشورمان باید در تمام شئون زندگی خود از این بانوی بزرگوار الهام بگیرند تا از راه مستقیم منحرف نشوند.

امام جمعه بافق با بیان اینکه اسلام و تشیع در کربلا و عاشورا زنده و جاویدان شد، عنوان کرد: دلیل جاودانه شدن کربلا، اقدام‌های روشنگرانه حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع)، پس از واقعه کربلا و ایراد آن خطبه مشهور بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بافق همچنین تاکید کرد: امروز نیز مسئولان فرهنگی و داعیه‌داران نظام اسلامی ایران، باید با پیروی از سیره این بانوی مکرمه در راستای تبیین اهداف و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی ایران تلاش کنند.

سلیمانی با تأکید بر بصیرت‌افزایی زینب‌وار روحانیت در زمینه رویدادها و حوادث این برهه حساس کشورمان، یادآور شد: روحانیت باید به عنوان پرچم‌دار عرصه بصیرت، مسائل روز جامعه را همانطور که هست برای مردم تبیین کنند.

وی همچنین با تبریک سالروز میلاد خجسته حضرت زینب (س) و روز پرستار بیان کرد: بارزترین ویژگی حضرت زینب کبری (س)، صبر و شکیبایی بود که این صفت ضروری‌ترین و مورد نیازترین خصلت برای یک پرستار است.

سلیمانی با بیان اینکه پرستار باید صبور باشد و اطرافیان بیمار را نیز توصیه به صبر کند، افزود: ایجاد رضایت‌مندی در بیماران و دعای خیر آنان، هم در زندگی دنیوی و هم در زندگی اخروی پرستاران مؤثر خواهد بود و به طور قطع در اجر بزرگی سهیم هستند.

امام جمعه بافق، تقارن تولد عقیله بنی هاشم (س) را با روز پرستار افتخاری برای این قشر دانست و اظهار داشت: عطوفت، مهربانی و صبر پرستاران مجموعه‌ای از خصوصیات قابل تحسین است به ویژه اگر شادی و نشاط هم در این افراد تجلی پیدا کند، اثربخشی بیشتری دارد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page