وابستگی به نفت و اقتصاد دولتی دو مشکل عمده اقتصاد کشور است/ افکار و معیارهای سیاسی و فرهنگی مرز خودی وغیر خودی است

دسته: عمومی
یک دیدگاه
شنبه - 9 اسفند 1393

به گزارش خبرنگار بافق خبر،حجت الاسلام سید جوادسلیمانی خطیب جمعه بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته به مسئله خودی و غیرخودی در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: در زمان صدر اسلام افراد نزد پیامبر هم خودی و هم غیر خودی بودند و معیار این که شخصی خودی وغیر خودی باشد نسبت فامیلی با پیامبر نیست .سلمان که از ایران با آیین زرتشتی مسلمان شد به درجه ای رسید که پیامبر درمورد او فرمود سلمان از اهل بیت است اما  افرادی مانند ابوجهل و ابولهب با این که عموی پیامبر بودند باز هم غیر خودی بودند و مرز خودی وغیر خودی فقط افکار ومعیارهای سیاسی وفرهنگی وغیره است.

وی در خطبه دوم به امور تربیتی انسان ها پرداخت و افزود:انسان دو نوع سیر در زندگی دارد که یکی سیر طبیعی و دیگری سیر اختیاری  میباشد.

سلیمانی ادامه داد:مسائل تربیتی بایداز خانه توسط پدر ومادرآغاز شود وآموزش وپروش هم تلاش می کند ولی آنقدر مسائل انحراف فرهنگی جامعه زیاد است که کار خیلی مشکل است الان مسائل و مشکلات اخلاقی با ماهواره ها موبایل ها وفضاهای مجازی به خانه ها امده است و دشمن تلاش میکند فساد را وارد جامعه کند.

وی تاکید کرد: ماتربیت اسلامی رافراموش کرده ایم وفرهنگ جامعه خیلی فرق کرده است و با کمک وارتباط خانواده ها با آموزش وپرورش می توان از بسیاری  از معضلات قبل از این که فرزندان مبتلا به آن شوند پیشگیری کرد.

خطیب جمعه بافق پیرامون مباحث اقتصاد مقاومتی بیان داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی ما در جامعه دومشکل داریم اول اقتصاد ما وابسته به نفت است دوم اینکه اقتصاد ما دولتی است .

خام فروشی از زمان طاغوت شروع شده وهنوز هم ادامه دارد و اقتصاد ما نباید متکی به نفت باشد چون کشور های تولید کنند نفت تولید رازیاد می کنند وقیمتها را پایین می آوردند ودر اقتصاد به مشکل می خوریم .

مشکل دوم اقتصاد کشور دولتی بودن است و چون دولتی است تلاش میشود ،حرکت میشود ولی به سود به نفع  دولت نمی شود.

وی در ادامه سه محور برنامه ریزی دقیق،افزایش تولید و مصرف کالای ایرانی را  برای اقتصاد مقاومتی برشمرد و تاکید کرد: در بافق صنایع جوار معدنی و در بخش کشاورزی تولید خرما وپسته وزعفران را داریم و در این زمینه ها باید تلاش کنیم.

وی در پایان به رزمایش پیامبر اعظم اشاره کرد و گفت:رزمایش پیامبر اعظم در تنگه هرمز خیلی مهم بود و اولین اثر آن قدرت نظامی ما درمنطقه به حد بروز و ظهور رسید  ، حفظ تمامیت ارضی کشور وجامع اسلامی،

حفظ منطقه وفرا منطقه و نمایش توانایی نظامی ما در حال تحریم ها نیز از دیگر آثار این رزمایش می باشد.

دعا بخاطر نزول باران رحمت الهی و سالروز تاسیس کمیته امداد از دیگر موضوعاتی بود که مطرح شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
آریا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 12 اسفند 1393 - 7:12 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای سلیمانی.چرا از مشکلات بافق هیچ صحبتی نمیکنید

You cannot copy content of this page