هفتمین جلسه کارگروه عمران و شهرسازی برگزار شد

دسته: اخبار ایران , عمومی
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 28 اسفند 1393

هفتمین جلسه کارگروه عمران و شهرسازی دیروز سه شنبه مورخ ۲۶/۱۲/۹۳ در محل سالن جلسات شهرادری بافق برگزار شد.

شروع جلسه با ارائه پاور پوینتی در خصوص گردشگری و طرحهای مطرح در این زمینه بود که در خصوص وب سایت جامع گردشگری ، فرهنگسرا ، ریگهای صادق آباد ، پارک بیشه در ، پارک کوهستان ، پارک بانوان و پارک آبی و روستاهای تفریحی و تفرجگاه محیط زیست ( با دیدگاه ترویج فضاهای مناسب ورزشی در کلیه مکانهای تفریحی ذکر شده ) بحث های تکمیلی صورت پذیرفت.

IMG_1827 [puya640]

سخنرانان اصلی جلسه آقایان دکتر کاظم برخورداری استاد دانشگاه یزد ، دکتر حسین محمدمیرزایی مدیر HSE شرکت سنگ آهن ، مهدی رنجبر بافقی عضو شورای شهر ، رحمت الله عفتی شهردار و علی میرابی دبیر کارگروه عمران و شهرسازی مجمع هم اندیشی بودند. در خلال جلسه درباره ۱۴ طرح مطرح تفریحی و فرهنگی از ۱۷ نفرحضاردر جلسه امتیاز دهی و نظرسنجی به عمل آمد که نتیجه به دست آمده به ترتیب امتیاز به قرار زیر می باشد.

IMG_1815 [puya640]

امتیازها از صفر تا ۱۰ محاسبه شده است.

  • فرهنگسرا   ۹۴/۸
  • وب سایت گردشگری ۹۴/۸
  • ریگهای صادق آباد  ۸۸/۸
  • پارک بیشه در ۸۲/۸
  • پارک کوهستان ۷۶/۸
  • میدانها ، بخصوص ورودی شهر ۵۳/۸
  • روستاههای تفریحی و تفرجگاه محیط زیست   ۴۷/۷
  • پیست دوچرخه سواری ۱۲/۷
  • پارک بانوان ۸۲/۶
  • انجام پروژه های ورزشی فراشهرستانی ۱۸/۶
  • پارک اکولوژیک گل و گیاه ۸۲/۵
  • پارک آبی ۷۶/۵
  • پارک پرندگان ۵۳/۵
  • اکواریوم آبزیان ۲۴/۵

بدیهی است درتوسعه شهر باید تمام جوانب مدنظر قرار گیرد که خلا وجود فرهنگسرا جامع جهت آموزش در کلیه زمینه های فرهنگی ، هنری ، اجتماعی و خانواده ، آسیب شناسی اجتماعی و بهداشت در شهر احساس می شود.

راه اندازی مکانی در قالب پارک بانوان جهت مرتفع شدن مشکلات بانوان که طبق نظر جمعی پارک آهنشهر مکان مناسبی جهت این امر مورد بررسی قرار گرفت. ( با این دیدگاه که کلیه اعضاء خانواده می توانند از فضای پارک آهنشهر نیز استفاده کنند ).

تکمیل فرهنگسرا و پارک بانوان می تواند از دغدغه های سرپرست خانوارها مبنی بر خلأ آموزشی ، فرهنگی و تفریحی اعضای خانواده در شهر بافق بکاهد و شاهد پویایی شهر و حفظ نیروههای انسانی باشیم.

IMG_1813 [puya640]

با توجه به حضور جناب آقای مسعود شریعتی بعنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان و پتانسیل ایجاد مکانهای ورزشی مناسب کشوری در ریگ های صادق آباد و روستاههای اطراف ، همچنین پارک بیشه در انتظار می رود تا با درایت و تعهد ایشان و هماهنگی کلیه مسئولان در آینده ای نچندان دور شاهد ایجاد طرحهای ورزشی مناسبی ( ورزش های ساحلی ، رالی ، دوچرخه سواری ، کوهنوردی ، صخره نوردی ، پیاده روی و … ) در شهر باشیم.

در خصوص وب سایت جامع گردشگری و شناساندن کلیه نقاط تفریحی به همراه پتانسیل های سرمایه گذاری بخش خصوصی اولین گام در توسعه گردشگری قلمداد شد که استفاده حداکثری و بهینه و کارشناسانه حداقل کاریست که می توان جهت بهره وری بیشتر منابع انجام داد. متولی اصلی این امر نیز از دیدگاه حاضرین در جلسه اداره میراث فرهنگی و گردشگری می باشد.

IMG_1812 [puya640]

پروژه پارک بیشه در ، پارک بانوان(البته اگر در پارک آهنشهر به عنوان دومین پارک بانوان مطرح شود) ، میدان ورودی و به طور کلی پروژه هایی که شرکت سنگ آهن مرکزی متولی انجام آنها می باشد با توجه به محدود بودن سرمایه های در اختیارمدیریت شهری و همچنین وجود افراد کارشناس و نخبه و متعهد شرکت سنگ آهن همانند جناب آقای جواد عسکری مدیرعامل بومی ، دکترحسین محمد میرزایی ، سید سعید حسینی، علی محمد رنجبر و مسئولین و کارشناسان فضای سبز می تواند بعنوان پروژه های نمونه ملی در سطح کشور مطرح شود و احیای حقوقی باشد برای مردم فهیم این شهرستان.

IMG_1821 [puya640]

در پایان جلسه قرار شد جهت فعال سازی کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر در زمینه های عمران و شهرسازی ، ترافیک ، معماری و میراث فرهنگی و گردشگری ، فضای سبز افراد نخبه به شورای شهر معرفی گردند تا شاهد پویایی هرچه بیشتر پروژه های شهری حال و آینده باشیم.

اسامی کاندیدها در حال حاضر به قرار زیر می باشد.

IMG_1814 [puya640]

عمران و شهر سازی و ترافیک : دکتر کاظم برخورداری ، مهندس احمد فهیمی ، مهندس سعید رحیمی ، مهندس عباس ملایی پور ، مهندس داود پورامینی

معماری ، میراث و گردشگری : دکتر حسین محمدمیرزایی، مهندس علی بهابادی کارشناس ارشد مرمت ، مهندس بهنام تشکری کارشناس ارشد شهرسازی ، مهندس لیلی رنجبر کارشناس ارشد طراحی شهری

فضای سبز : آقای میرسعید حسینی و مهندس ربابه ملاحیدری کارشناس ارشد فضای سبز

از کلیه عزیزان متعهد و متخصص در زمینه های فوق دعوت می گردد تا با اعلام نام و تلفن خود و یا افراد واجد شرایط دیگر به دبیرخانه مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق نسبت به شهر و جامعه ادای تکلیف کرده تا شاهد داشتن کمیسیونی از افراد متخصص و متعهد در شهر باشیم .

تلفن ۰۳۵۳۲۴۲۳۶۶۶ –پست الکترونیکی yadegar88@gmail.com

خبر: علی میرابی – دبیر کارگروه تخصصی عمران و شهرسازی مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
soheil این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 29 اسفند 1393 - 12:05 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بلاخره نمردیم و یک حرکت درست و حسابی از شهرداری در رابطه با عمران شهر دیدیم.

You cannot copy content of this page