دو سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‏‏‌اند تا ماهی تک جنسی شده تیلاپیا مورد نیاز کل کشور را در بافق تامین کنند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 17 فروردین 1394

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: دو سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‏‏‌اند تا ماهی تک جنسی شده تیلاپیا مورد نیاز کل کشور را در بافق تامین کنند.

“احمدعلی کیخا” معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست قبلا اعلام کرده بود تا به این یقین نرسیم که تکثیر و توسعه ماهی تیلاپیا در راستای حفظ منافع کشور و حفظ محیط زیست ایران است، هرگز با آن موافقت نخواهیم کرد.

این در حالی است که “محمد پورکاظمی” رییس موسسه تحقیقات علوم شیلات ایران پرورش گونه تیلاپیا با رعایت اصول زیست محیطی و در مکان های کنترل شده برای صنعت آبزی پروری کشور مناسب دانشته و معتقد است برنامه های توسعه پرورش تیلاپیا برای مناطق حاشیه کویری مانند یزد، کرمان، سمنان و مناطق مشابه با منابع آب بسته در نظر گرفته شده و این توسعه می تواند همراه با افزایش تولیدات آبزیان و سرانه مصرف آبزیان، متضمن بهره برداری از آب های بلااستفاده، اشتغالزایی در مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه کویری، جلوگیری از مهاجرات به شهرهای بزرگ، افزایش تولید ملی و خودکفایی باشد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در این باره می گوید: گونه‎ی “تیلاپیای نیل” پرورش یافته در بافق به هیچ عنوان مهاجم نیست و تهدیدی برای زیست بوم دیگر آبزیان محسوب نمی‏‏‌شود.

سید جمال سجادی‎‎پور در نشستی که به ریاست استاندار یزد و با حضور معاون برنامه‏‏‌ریزی استاندار، رییس سازمان‏‏ محیط زیست استان و جمعی از کارشناسان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پرورش ماهی تیلاپیا در بافق، خاطرنشان کرده است: هم‏‏‌اکنون در نزدیک به ۱۳۰ کشور دنیا کار پرورش این ماهی در حال انجام است و هر سال قریب به پنج میلیون تن ماهی تیلاپیا در دنیا تولید می‌شود و این رقم تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۱۵ میلیون تن در سال خواهد رسید.

وی افزود: هم اکنون سرمایه گذاری در بافق برای پرورش این ماهی، دو سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‏‏‌اند تا ماهی تک جنسی شده مورد نیاز کل کشور را تامین کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page