کمیته ای با ریاست معاون رییس جمهوری، وزیر اقتصاد و تعدادی از مسوولان دیگر درباره حل مشکل فولاد بافق تشکیل و تصمیم گیری خواهد شد

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 19 فروردین 1394

مهدی کرباسیان روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان این که اجرای این هفت طرح سال ها متوقف شده بود، افزود: در سال گذشته اعتبارات آن مشخص شده و مشکل آن با شرکت چینی رفع شده است.

وی با بیان این که از این میان چهار طرح ظرف سه سال آینده به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: با بهره برداری از این هفت طرح 6 میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور افزوده می شود.

طرح های هفت گانه فولادی شامل فولاد شادگان (خوزستان)، سفید دشت(چهارمحال و بختیاری)، میانه (آذربایجان شرقی)، نی ریز(فارس)، قائنات(خراسان جنوبی) ، بافت (کرمان) و سبزوار(خراسان رضوی) است.

وی بدون اشاره به طرح هایی که سال جاری و چهار طرحی که در سال های اینده به بهره برداری می رسند، افزود: طرح های یاد شده از سال 1385 به اجرا گذاشته شد اما به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود.

کرباسیان در ادامه صادرات فولاد کشور را در سال گذشته را افزون بر دو میلیون تن بیان و اظهار کرد: این رقم در سال 91، 200 هزار تن بود.

وی در پاسخ به مشکل فولاد شهرستان بافق یزد در زمینه واگذاری آن گفت: در آخرین جلسه کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد که کمیته ای با ریاست معاون رییس جمهوری، وزیر اقتصاد و تعدادی از مسوولان دیگر در نخستین جلسه این ماه تصمیم گیری نهایی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بدیهی است که نظرات مردم شنیده شود ،دولت به نظرات مردم و منفعت استان توجه خاص دارد.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، دغدغه اصلی در بخش فولاد را کمبود مواد اولیه بیان کرد و گفت: استان یزد از ظرفیت مناسبی در زمینه صنعت و معدن دارد.

به گفته کرباسیان، براساس سند چشم انداز 1404 ظرفیت تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن برسد، ظرفیت کنونی این ماده معدنی 22 میلیون تن است.

کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یکروزه خود به استان یزد از معادن شهرستان بافق بازدید و در پایان ضمن شرکت در کنفرانس مطبوعاتی خبرنگاران رسانه های خارجی در کشور از قسمت های مختلف شرکت فولاد آلیاژی ایران دیدن کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page