رعایت زی طلبگی نشانه اخلاق است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 23 فروردین 1394

885_img_0374
به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) اولین جلسه اخلاق سال 94 با موضوع آداب زی طلبگی با حضور مدیر این حوزه برگزار شد

در این جلسه تفکری مدیر حوزه ضمن سفارش طلاب به آشنایی و رعایت آداب زی طلبگی گفت : از نشانه های طلبه خوب بودن علاوه بر مطالعه دروس و تدبر در قرآن رعایت نکات اخلاقی و حجاب طلبگی است . وی افزود : برای یک طلبه احترام به استاد و سایر مسئولین و حتی طلاب دیگر از نشانه های اخلاق است که در اولویت قرار دارد .

مریم تفکری ضمن اشاره به آیات 30 و 31 سوره احزاب اظهار کرد : زنان و دختران پیامبر(ص) اگر سیئات یا حسناتی انجام می دادند ثواب وعقاب دو برابر برایشان نوشته می شد ، بنابراین طلاب هم باید متوجه باشند از جمله کسانی هستند که اگر کار حسنه ای انجام دهند برایشان ثواب دو برابر نوشته می شود در نتیجه اگر خدای ناکرده گناهی مرتکب شوند عقاب دو برابر خواهند داشت .

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) در مذمت حب دنیا افزود : در روایتی حضرت علی (ع) به امام حسن(ع) سفارش کردند : ای فرزندم ! نباید دنیا را بزرگترین هم و غم و فکر خودت بدانی ، وصیت می کنم شما را : 1-به نماز در اول وقت 2-پرداخت زکات در وقت خودش 3-خاموشی در برابر اموری که شک و شبهه داری (سکوت کن تا حق هویدا شود).

این استاد حوزه در پایان طلاب را به امر به معروف و نهی از منکر سفارش و همچنین توصیه های اخلاقی لازم را بیان نمود .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page