جلسه اخلاق با محوریت زن و جایگاه زن با حضور حجت الاسلام سلیمانی

دسته: ورزشی
یک دیدگاه
چهارشنبه - 2 اردیبهشت 1394

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) جلسه اخلاق با محوریت زن و جایگاه زن با حضور حجت الاسلام سلیمانی
امام جمعه شهرستان برگزار شد

2f1y_img_0455

در این جلسه حجت الاسلام سلیمانی گفت: با نگاهی گذرا به تاریخ مشخص می شود مظلوم ترین قشری که در حق او اجحاف شده بود زنان و مادران بودند که با آمدن اسلام ، توانستند جایگاه خود را بدست آورند وی افزود از جمله ستم هایی که در حق زن شده بود زنده به گور کردن دختران در زمان جاهلیت و استفاده از زنان به عنوان نیروی کار در کارخانه ها بود که به دنبال آن مردان به چند همسری روی می آورند و همه این بی عدالتی ها با آمدن پیامبر اکرم(ص) از بین رفت .

امام جمعه محترم شهرستان ضمن بیان روایتی از حضرت محمد(ص) عنوان کرد : الجنه تحت اقدام امهاتکم… ایشان در توضیح این روایت گفت : اگر کسی می خواهد به بهشت برود باید جایگاه مادرش را حفظ کند که این مطلب در مراجع یک جوان به پیامبر که پرسید چه کار خوبی انجام دهم ؟ و پیامبر در پاسخ او فرمودند : به مادرت نیکی کن … به مادرت نیکی کن … به مادرت نیکی کن ….

مؤسس محترم حوزه علمیه الزهرا(س) افزود : در قرآن به جایگاه والای زن و اینکه آرامش بخش زندگی است و … اشاره شده است و همه این مسائل برای اینست که جایگاه مادر و زن بوسیله قرآن و پیامبر (ص) به مردم معرفی شود . ایشان اظهار کرد : انسان در هر مقام و جایگاه اجتماعی است نباید خدمات مادر خود را فراموش کنیم ( و لا تقل لهما اف..)

مسئول محترم حوزه خواهران ادامه داد : متأسفانه در کشور ما فرهنگی حاکم شده که نمی توان آن را فرهنگ اسلامی نامید . وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور و همچنین با اشاره به افزایش چند برابری این آمار در استان یزد و حتی شهرستان بافق گفت : علت این ناهنجاری ها رعایت نکردن معیارهاست که از جمله معیارهایی که برای زندگی مشترک بیان کرد می توان به این موارد اشاره کرد: اولین معیار ، کُفو است که منظور از کفو پول و ثروت ومقام و … نیست بلکه کُفو سن ، سواد ، عفت ، زیبایی ، اعتقادات و … است .

وی دومین معیار را اصالت خانوادگی معرفی کرد و اظهار کرد : این اصالت هم به معنای پول بیشتر داشتن نیست بلکه باید ببیند پدر و مادر همسرش چگونه انسانهایی هستند چون از عوامل اثرگذار ژن می باشد و سومین معیار اخلاق نیکو و ادب است . وی با اشاره به اینکه بعضی ها سواد دارند ولی بی ادب هستند عنوان کرد : اخلاق زندگی را نشاط می دهد ، وی با اشاره به دعایی از پیامبر افزود : اعوذ بک من امراه تشیبونی قبل مشیبی ؛ خدایا پنا می برم به تو از زنی که قبل از اینکه پیر شوم او پیرم کند ..

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا(س) بااینکه طول زیادی نداشت ولی عرض بسیار زیادی داشت که مایه برکت دنیا شد از طلاب خواست سعی کنند با رعایت عفت و پاکدامنی بتوانند زندگی سعادتمندی را برای خود و همسرانشان فراهم نمایند .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
روشن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 11:01 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

الگوی شخصیت زن مسلمان:1-همسری2-مادری3-خانه داری4-تحصیل5-اشتغال6-مشارکت سیاسی7-آموزش وتربیت
درحالیکه امروزه اشتغال حرف اول را می زندو…..

You cannot copy content of this page