استاندر با بافق قهر نیست/حجت الاسلام سلیمانی بهترین مدیرشهرستان

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 4 اردیبهشت 1394

سید مهدی طلایی مقدم فرماندار در اولین نشست مطبوعاتی سال 94 با اشاره به نامگذاری امسال به سال همدلی و همزبانی دولت و ملت افزود: نامگذاری سال ۹۴ به این نام بسیار هوشمندانه و با درایت اتفاق افتاد و ان شا الله در راستای این همدلی و همزبانی سعی و تلاش کنیم.

وی در ادامه بااشاره به نقش مهم اصحاب رسانه در رسیدن به وحدت بین مردم و مسئولین عنوان کرد: جایگاه اصحاب رسانه در برقراری ارتباط و توسعه همدلی بین مردم و مسئولین فوق العاده مهم بوده و خبرگزاری ها را به عنوان حلقه ای مهم و پررنگ در زنجیره ی وحدت ملت و دولت دانست.

فرماندار بافق ضمن تاکید بر نقش پر رنگ شهرستان بافق در بحث های اقتصادی کشور و بویژه استان اذعان داشت:

شهرستان بافق نقش بسیار مهمی رادر کشور و استان در بحث های اقتصادی و اجتماعی دارد که با یک برنامه ریزی اصولی و صحیح در راستای اهداف نظام میتوان به نفع شهرستان گام برداشت.

در سند ۱۴۰۴ بر روی پنج نقطه از استان برنامه ریزی کرده اند تا صنایع دشت اردکان را به آنجا منتقل کنند و ا گر کسی کوچکترین شم اقتصادی داشته باشد بافق را به عنوان محل سرمایه گذاری انتخاب میکند.

بافق دارای پتانسیل های بسیار خوب و زیادی است و چه بهتر که همگی با هم ودر کنار یکدیگر کمر همت را برای توسعه شهرستان ببندیم واین به این معنا نیست که از یکدیگر انتقاد نکنیم و عیبهای یکدیگر را بپوشانیم بلکه با اطلاعات صحیح و به جا نقد منصفانه ای داشته باشیم، از گذشته درس بگیرم و آینده ای درخشان را برای شهر بسازیم.

وی در ادامه به سوالات خبرنگاران در خصوص شهرستان به صورت زیر پاسخ گفت:

اقدامات انجام شده در مورد نگه داری و فن آوری دستگاههای معدن

شرکت مشاوره معدنی طرحی در قالب سه اصل عنوان کرده است، تعمیر و نگه داری دستگاههای معدنی ، تولید دستگاههای معدنی و منطقه ویژه فن آوری مواد معدنی. مصوبه سوم در دو قالب پیشنهاد داده شده، اگر عنوان را منطقه ویژه بگذرایم باید از طریق شورای عطف کشور در راس ریاست جمهوری و اگر در قالب شهرک صنعتی گذاشته شود باید از طریق وزارت صنعت معدن تجارت اقدام شود.

در جلسه ی دیروز با دکتر پور فرجیان رییس پارک علم و فناوری استان مصوب شد تا این موضوع یکی از طرح هایی باشد که در سفر ریاست جمهوری عنوان شود.

اقدامات انجام شده در باب توسعه میراث فرهنگی در شهرستان

یکی از محور های صنعت راهبردی شهرستان بحث میراث فرهنگی بود که با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی سفر به شهر بافق طبق آمار های ارایه شده استان بر خلاف کاهش سفر ۲ درصدی که در کل کشور ایام عید داشتیم میتوان متوجه پتانسیل های خوب در این منطقه شدبه طوری که فاطمی معاونت میراث فرهنگی استان نیز بافق را پیشتاز در این مسائل در استان دانست.

در تعطیلات نوروز سال جاری با توجه به همکاری های خوب سازمان های ذیربط در خصوص اسکان ، امکانات رفاهی و سرویس های خوبی به گردشگران داده شده بود که توانست استقبال خوبی را از میهمانان نوروزی به همراه داشته باشد و خوشبختانه مسافران نوروزی امسال همه آگاهانه بافق را برای سفر انتخاب کرده بود.

وضعیت آسفالت جاده گزوییه

بنا بر هردلیلی روی آسفالت جاده گزوییه که آیا این جاده موضع گرفتن محیط زیست می تواند به عنوان یک نقطه قوت و فرصت برای بافق به حساب می اید در حال حاضر این جاده خاکی است و وضعیت تردد کم این جاده باعث شده تا جاده ای امن برای انجام بعضی از موارد باشد .

مشاوری در این زمینه انتخاب کرده ایم که با توجه به بررسی جوانب کار باید رضایت یکی از طرفین یعنی محیط زیست یا اهالی سبز دشت را جلب کنیم و طبق نظر طرف دیگر کار راشروع کنیم.

ساماندهی میدان امامزاده عبدالله

یکی از محورهای اصلی توسعه شهرستان بحث میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان میباشد که در راس ساماندهی و زیرگذر امامزاده عبدالله قرار دارد. با نگاهی به امامزاده های دیگر در سایر نقاط کشور متوجه میشویم که اگر این اتفاق بیفتد از لحاظ فرهنگی و جذب گردشگر بافق در سطح بالایی قرار خواهد گرفت . مشاوری برای این پروژه در نظر گرفته شده که بعد از بررسی های مورد نظر طرح هایی به شهرداری پیشنهاد خواهد داد.

سید حسینی معاون عمرانی استان نیز در صحبت های خود عرض داشتند که با ساماندهی میدان امامزاده گره هایی بسیاری در زمینه اجتماعی ، فرهنگی ، و عمرانی باز خواهد شد.

اشتغال زایی در سال ۹۳

در بحث اشتغال زایی میتوان به چهار مورد اصلی و اساسی توجه کرد (بحث کارخانه های جوار معدنی، جوار ریلی ،میراث فرهنگی و گردشگری و بحث کشاورزی و دامپروری) که در هر کدام اقداماتی صورت گرفته است.

در صنایع جوار معدنی احداث واحدهای جوار معدنی بود که درصد زیادی پیشرفت داشتیم از جمله حمایت از فولاد ابویی که در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی هایی که در سطح شهرستان وجود داشت خط نورد تکمیل و ان شالله خط سرد تا پایان خردادماه راه اندازی خواهد شد.

در بحث صنایع جوار ریلی تا کنون دو سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده اند که در این مورد نیز مجوز های لازم صادر شده است.

بحث کشاورزی و دامپروری که حول سه محور نخیلات ، پسته و پرورش آبزیان قرار دارد. استاندار بعد از سفر به کشور عربی به معاون برنامه ریزی وقت خود بابایی دستور پیگیری جدی این موضوع را دادند و بعد از بررسی های کارشناسی در سطح استان حدود هزار هکتار زمین برای این کار در نظر گرفته شد که فاز اول آن ۲۰۰ هکتار می باشد.

سفر ریاست جمهوری

سفر ریاست جمهوری در ابتدای سال ۹۴ صورت خواهد گرفت . طرح هایی خوب و در خوری را در دست بهره برداری داریم .قرار بر این شد تا شرایط را به نحوی آماده کنیم تا بتوانیم مشکلات عمده شهرستان را بتوانیم با معاونان و یا وزرای مرتبط در میان بگذاریم.

علت توقف در عملیات میدان ورودی شهر (میدان غدیر )

یکی از علتهای توقف عملیات اجرایی در میدان غدیر جابجایی تیرهای چراغ برق در وسط میدان بوده است . وعلت دیگر لوله های آب و فاضلابی بوده ،برآوردی که اداره آب و فاضلاب شهری داشته اند را نداشتیم و این موضوع مقداری کار رابه عقب انداخت.

مقداری بدهکاری نیز در خود شهرستان داشتیم. همه ی این مسائل تا حدی مرتفع شده است و ان شالله از پایان اردیبهشت ماه پیمانکار کار خود را شروع خواهد کرد.

پیش بینی های لازم در بحث پلی کیلینیک صورت گرفته است

در بحث تامین نیروی متخصص و تجهیزات لازم برای پروژه پلی کلینیک هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. طبق آخرین مکاتبات در حوزه ی بهداشت و درمان شهرستان که با استان داشتیم پیش بینی های لازم در این مورد شده است و حتی میتوانیم از نیروهای بومی نیز استفاده کنیم.

بهترین مدیر از دید فرماندار

تمام مدیران ادارات و سازمانهای بافق مسئولیته های خود را به نحو احسن انجام داده اند و همه جزء بهترین ها هستند . اما محوریت کار امام جمعه در امور بافق زبان زد همه است. با توجه به سن و سال، وظایف امام جمعه ایشان واقعا از خود مایه میگذارند و در بحث های اجرایی کمک بسیار زیادی انجام میدهند.

نگاه استاندار به بافق و علت حضور کمرنگ ایشان دربافق

استاندار نگاه بسیار ویژه و مثبتی به شهرستان بافق دارند و در تمام امور همراهی و همکاری های لازم را با ما داشته اند که این خود نقطه ی بسیار خوبی برای شهرستان میباشد. ایشان در رابطه با بحث فولاد و شیلات خود وارد شده اند و این نشان دهنده ی اهمیت موضوع برای ایشان میباشد. در سال قبل سه سفر خود ایشان و ۲۴ سفر معاونان استاندار به شهرستان بافق داشته اند.

دعوت از خبرنگاران در بحث های خبری

روابط عمومی فرمانداری از این تاریخ وظیفه دارد هرسفر مقام استانی به شهرستان رابه جز شورای تامین به خبرنگاران اطلاع رسانی کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

فرودگاه بافق

با توجه به وجود سرمایه گذاران و رفت و امد نمایندگان دولت به شهرستان نیاز به راه یکی از نیازهای اساسی شهرستان محسوب میشود . فرودگاه یکی از زیرساخت های این مسئله می باشد. مشاوری در این زمینه مبلغی را برای تامین اعتبار پیشنهاد داد . سنگ آهن ، مشدوان و سایر شرکت ها باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشندد تا این طرح رانیز بتوانیم عملی کنیم.

شیلات و حل موانع پرورش ماهی تیلاپیا

در بحث پرورش تیلاپیا مسائل و مشکلاتی به خاطر کج سلیقگی ها با محیط زیست بوجود آمده است که استاندار خود شخصا مسئولیت پیگیری این قضیه را به عهده گرفته اند .

کلیات جلسه روز چهارشنبه با معاون عمرانی استان

جلسه بسیار خوب برگزار شد و جلسه ای که باید در حدود دو ساعت طول میکشید به خاطر همدلی با مسئولین حاضر از شهرستان بافق کمتر از یک ساعت طول کشید . تامین قیر رایگان جهت آسفالت های رووستایی،هماهنگی جهت عمران و آبادانی شهرستان بافق، تغییر محدوه های شهری با توجه به بندهای موجود در قوانین شهری، اختصاص اعتبار به مسکن مهر که با توجه به معضل نبود آسانسور و فاضلاب و آسفالت محوطه باید تصمیم گیری شود این مقدار اعتبار در کدام یک از این مسائل هزینه شود.
بافق پویا


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page