حضور علما در مناطق محروم تداعی کننده سیره انبیاء است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 16 اردیبهشت 1394

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد سلیمانی، در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری حوزه، با اشاره به سفر آیت الله العظمی نوری همدانی به استان یزد اظهارداشت: مردم شهرستان بافق، این افتخار را داشتند که در این سفر به عنوان تنها شهر استان یزد میزبان این مرجع تقلید باشند.

امام جمعه بافق، ادامه داد: زمانی که صحبت از میزبانی این مرجع تقلید در استان شد، مردم شهرستان بافق با شور و اشتیاق فراوان به صورت خود جوش به استقبال ایشان و برنامه ریزی برای میزبانی این مرجع تقلید شتافتند.

وی با اشاره به خوشحالی وصف ناپذیر مردم شهرستان بافق به خاطر حضور آیت الله العظمی نوری همدانی ابرازداشت: این برای اولین بار بود که یک مرجع تقلید به این شهرستان سفر می کرد و همین امر باعث شد تا تمام امور با اشتیاق فراوان توسط خود مردم انجام پذیرد .

این استاد حوزه، حضور مراجع در مناطق محروم و استانها را بسیار تاثیرگذار دانست و ابرازداشت: بیشتر مردم مراجع و علما را فقط در رسانه ملی دیده و از نزدیک تاکنون ملاقات نکرده اند لذا وقتی یکی از بزرگان دینی در منطقه ای حضور می یابد ، مردم ضمن دیدار از نزدیک و پی بردن به ساده زیستی و مردمی بودن آنها، تاثیرپذیری بالایی هم از سخنانش دارند به طوری که در سفر اخیر این مرجع تقلید به بافق، مردم این شهرستان ضمن استقبال بی نظیر از ایشان در طول سخنرانهای معظم له، سرا پا گوش بوده و با دقت به منویات ایشان گوش می دادند و این همان اثرگذاری تبلیغ حضوری و چهره به چهره است .

وی با بیان اینکه ما معتقدیم در زمان غیبت امام عصر(ع)، علما به عنوان رهبران دینی جامعه بوده و مردم باید به مشکلات به آنها رجوع کنند، تصریح کرد: حضورعلما و مراجع در استانها و مناطق محروم و ارتباط بی واسطه مردم و مرجعیت، تداعی کننده این رسالت سنگین علما به عنوان جانشینان انبیاء و ائمه اطهار است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد سلیمانی، افزود: از طرفی حضور آیت الله العظمی نوری همدانی با سابقه روشن خود در امر ولایت در این شهرستان موجب تحکیم و افزایش بصیرت و ولایت پذیری جوانان و مخصوصا طلاب جوان گردید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page