محمدعلی اینانلو میهمان بافقی ها

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
۳ دیدگاه
شنبه - 24 تیر 1391

محمدعلی اینانلو، مجری کشوری برنامه های حیات وحش و محیط زیست که در برنامه هایی چون «ایران جهانی در یک مرز» و «ایران و ایرانی» فعالیت داشته و از علاقه مندان به موضوع حیات وحش و طبیعت، اواخر هفته گذشته میهمان بافقی ها بود.
اینانلو که به دعوت شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به این شهرستان سفر کرده بود،  در همایشی برای کارکنان و مدعوین در زمینه اهمیت محیط زیست سخنرانی کرد.
این علاقه مند طبیعت، مطالبی در خصوص اهمیت محیط زیست در دنیای امروز بیان کرد و ادامه داد: کشور ما داری گستردگی آب و هوایی بسیار زیادی است و همچنین گونه های گیاهی و حیوانی بسیار متنوعی دارد.
این مجری تلویزیونی برنامه های محیط زیست، با اشاره به آموزه ها و توصیه های دینی و باستانی ایرانیان در خصوص محافظت و نگهداری از محیط زیست، گفت: یکی از راههای از بین بردن حیوانات شلیک مستقیم به آنهاست اما این منجر به از بین رفتن یک حیوان می شود، اما با تخریب زیستگاه انقراض یک نسل از یک حیوان اتفاق می افتد.
وی با ذکر مثالی در زمینه نحوه انقراض برخی گونه ها از جمله ببر مازندران و شیر ایرانی در کشور و نقش تخریب زیستگاه در این زمینه، یادآورشد: ایجادحصار و فنس کشی ها، سیم خاردارها و یا جاده های بیخودی در مناطق زیستگاهی حیوانات می توانند منجر به جزیره ای شدن حیوانها شد و در نتیجه بدلیل محدودیت ایجاد شده و جفتگیری فامیلی حیوانات”دژه نره” شده و به تدریج نسلشان ضعیف می شود و این منجر به انقراض نسل حیوانات می گردد.
اینانلو ادامه داد: در برخی کشوره ها مردم از محل “اکوتوریسم” و جذب گردشگران و توریست توانسته اند درآمد خوبی کسب نمایند و دولت نیز زمینه این بهره بردای را فراهم نموده است.
وی افزود: بطور مثال پس از موفقیت سیاه پوستان در آفریقای جنوبی و برکناری «رژیم آپارتاید» و هجوم کشاورزان برای کشت زمین های کشاورزی و همچنین قطع درختان برای توسعه کشاورزی، دولت این کشور برای جلوگیری ار تخریب جنگلها با واگذاری زمین های حاشیه جنگل به کشاورزان از آنان خواست تا کشاورزی نکنند و با دادن برنامه و بر اساس دستور العمل توانست صنعت توریست را ایجاد و زمینه بهره و اشتغال مردم و کشاورزان را فراهم کرد.
وی اضافه کرد: در یکی از شهرهای هند نیز از نمایش ببرها و برخی گونه های حیوانی و پرنده ها توانسته اند درآمد خوبی برای مردم ایجاد نمایند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
دوستدار محیط زیست این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 24 تیر 1391 - 12:48 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام لطفا در برنامه های بعدی از مردم بافق نیز دعوت به عمل آید چرا که بحث محیط زیست بحث روز دنیا است و باید همه نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 24 تیر 1391 - 2:50 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام اقای اینانلو پس وقتی حیوانات وحشی خسارت میزنند خسارت مردم را بدهید

حمید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 11 فروردین 1392 - 7:58 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای اینانلو کجایی طبیعت افوس 1200چشمه از دست رفت …کجایی؟؟؟؟ زیستگاه خرس قهوه ای و بز کوهی و کبک و دلیچه وووو…. به منطقه گردشگری تبدیل میشود افسوس……..

You cannot copy content of this page