بازدید معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور از بافق

دسته: اخبار ویژه , عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 3 خرداد 1394

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور به اتفاق فرماندار بافق از معدن چغارت ، مجتمع آهن و فولاد بافق و صنايع جوار معدني بازديد كرد.

“علیرضا رحمت نیا” در این بازدید بر ضرورت توسعه و تکمیل صنایع جوار معدنی در نقاط کویری تاکید کرد و گفت : این موضوع از برنامه های آمایش سرزمین مي باشد.

وي با تاكيد بر توسعه فعاليتهاي جوار معدني و صنعتي در مناطق كويري و توجه به ارزش افزوده صنايع گفت : سياست آمايش سرزمين و نتايج آمايش سرزمين بر اين نكته تاكيد دارد كه به خاطر حفظ امنيت كشور در مناطق كويري و بياباني كشور فعاليت را مستقر كنيم تا باعث جلوگيري از توسعه بيابان و كوير گرفته شود و هم اينكه جمعيت ساكن در منطقه را ثابت نگه داريم.

وي ظرفيتهاي شهرستان بافق را در مورد صنايع جوار فولادي و پتروشيمي مناسب دانست و افزود : خوشبختانه بافق از مزيتهاي خوبي براي توسعه صنايع فولادي و جوار معدني برخوردار است و هم اينكه ميتواند با برنامه ريزي بر روي آبهاي زيرزميني و لب شور بر توسعه صنايع پتروشيمي گام برداشت.

رحمت نيا با اشاره به اجراي طرح كيميا شهر كه در آمايش سرزمين در 10 نقطه سطح كشور مورد مطالعه و بررسي است ، گفت : اگر در اين منطقه بررسي ها و گزارش كارشناسي دقيق تهيه شود مي شود در زمينه پتروشيمي در اين شهرستان بافق مي توان فعاليتهاي را تعريف كرد.

معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور ضمن تاكيد بر رعايت مباحث امنيت در مركز كشور و شهرستان بافق تصريح كرد : خوشبختانه در شهرستان بافق رعايت ملاحظات امنيتي از يك توجيهي بالايي برخوردار است و اين زمينه را براي استقرار صنايع بزرگ كشور در اين منطقه فراهم مي كند.

 IMG_7629 IMG_7633 IMG_7641 IMG_7659 IMG_7665 IMG_7668


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page