داشتن تیم در لیگ خوب است به شرط کمک به تیمهای محلی(باز نشر یک مصاحبه)

دسته: ورزشی
یک دیدگاه
یکشنبه - 25 تیر 1391

(به درخواست برخی از خوانندگان محترم باز نشر یافت )فداکاری وتلاش های ستودنی یکی مثل من وشما برای ورزش بافق

 

عبدالحسین ابراهیمی از کارکنان پیمانی کارخانجات تعمیرات لوکوموتیو راه آهن بافق و حامی یک تیم ورزشی است.
وی سرپرستی و حمایت مادی و معنوی تیم ورزشی فوتبال شاهدبافق را به عهده دارد و در گفتگویی صمیمی با خبرنگار بافق فردا، گفت: چندسال پیش در جلسه ای که در مسجد باب الحوایج خیابان مهدیه بافق با حسین دهستانی مدیرعامل سابق سنگ آهن بافق داشتیم، بحث فعالیت در زمینه های مختلف از جمله ورزش مطرح شد و بنابر پیشنهاد و تشویق آقای دهستانی ایده تشکیل یک تیم در نزد جوانان تقویت و پا گرفت.
وی ادامه داد: با پیشنهاد دوتن از معتمدین محله نام شاهد را برگزیدیم و با رایزنیهایی که با محمود خواجه ای رئیس هیئت فوتبال بافق انجام گرفت با مساعدت هیئت فوتبال امکان تمرین در زمین چمن مجموعه ورزشی آزادگان(کلوپ ورزشی) میسرشد.
وی افزود: ناگفته نماند برخی افراد هم باعث دلسردی در ادامه تشکیل تیم شدند ولی ما مصمم بودیم.
ابراهیمی گفت: مسلم بمانی پور از دوستان خوب بنده هم به عنوان مربی کار تمرین بازیکنان را به عهده گرفت و در رده بزرگسالان تیم تشکیل شد.
وی خاطرنشان کرد: توسط هیئت فوتبال بافق فراخوانی برای ثبت نام تیم های لیگ دسته یک شهرستان بافق انجام شد که با استقبال خوبی مواجه نگردید و به دلیل انگیزه و علاقه دوستان برای شرکت در لیگ استان به همراه ۱۰ تیم در ۲ گروه پنج تایی در سال ۹۰ حضور یافتیم.
وی توضیح داد: بیش از ۱۸ ماه تمرین و تلاش باعث شد در گروه خودمان با ۳ برد و یک باخت به دور بعدی صعود کنیم و در مصاف با تیم قوی اردکان نیز پس از کسب نتیجه مساوی ۳ به ۳ در ضربات پنالتی موفق به شکست این تیم شده و راهی فینال شویم، در بازی فینال با تیم طبس در وقت عادی نتیجه نگرفتیم و نهایتا با شکست درضربات پنالتی به نایب قهرمانی استان بسنده کردیم.
عمده هزینه های تیم را خودم متقبل شدم
ابراهیمی، با بیان این نکته که برای شرکت در مسابقات استان نیاز به ثبت باشگاه داریم و این شرط از سوی هیئت فوتبال استان مطرح شده است، خاطرنشان کرد: عمده هزینه های ایاب و ذهاب، تهیه لباس، توپ، غذای بازیکنان و غیره در این مدت از سوی خودم تامین شده است و هیچ کمک مالی قابل توجه ای از ارگانهای دولتی نگرفتم و به این کارم هم ایمان داشتم وی تصریح کرد: فقط بصورت محدود چندتا از مغازه های دوستدار ورزش به تیم کمک هایی داشتند که مجموعا از بیست درصد هزینه های( هزینه ۸۰ میلیون ریالی) انجام شده یعنی حدود ۲۰ میلیون ریال بالغ نشد که البته جای تشکردارد.
جلوگیری ازاعتیاد بافراهم نمودن امکانات ورزش وتفریح سالم
وی گفت: الان هم با توجه به این نکته که ثبت باشگاه و هزینه های نگهداری تیم از این پس از عهده شخص بنده یا چند حامی کوچک میسر نیست، لازم دیدم حمایت و مساعدت مسئولان در این خصوص را طلب نمایم چرا که برای جلوگیری از گرایش جوانان به سوی مواد مخدر و سایر انحرافات وآفت های اجتماعی نیاز است تا در امر فراهم نمودن امکانات ورزشی و تفریحات سالم جدی تر عمل شود.
معتقدم باید ازتمرکز روی یک باشگاه ورزشی خودداری کرد
وی یادآوری کرد: با توجه به این موضوع که باشگاه سنگ آهن بافق در این رده تیم مشابه ای دارد و بنوعی رقیب ما محسوب می شود، امکان بهره از خدمات این باشگاه خیلی امکانپذیر نیست و البته بنده معتقد هستم باید از تمرکز روی این باشگاه ورزشی خودداری شود تا زمینه رقابت در شهرستان فراهم گردد و در نتیجه زمینه رشد سایر تیمهای ورزشی و ورزشکاران بومی میسر گردد.
علی رغم مشکلات شخصی بازهم حاضرم در هزینه هامشارکت کنم
ابراهیمی اظهارکرد: علی رغم مشکلاتی که در زمینه تامین هزینه ها و تطبیق مسایل زندگی شخصی با تمرین و اعزام تیم توسط خودم و سایر دوستان بازیکن متحمل شده ایم ولی باز هم برای ادامه راه حاضرم بصورت مشارکتی بخشی از هزینه های ورزشی تیم را متحمل شوم.
ظرفیت ایجاد یک باشگاه ورزشی دربافق هست
وی با بیان این نکته که نزدیک به ۲۵ نفر جذب این تیم شده اند، تصریح کرد: با استعداد و علاقه ای که از جوان های بافق سراغ دارم ظرفیت ایجاد یک باشگاه ورزشی برای فعالیت در ورزش های مختلفی چون تنیس، والیبال، فوتسال، تیراندازی و سایر رشته ها برای آقایان و بانوان در شهر وجود دارد. وی یادآورشد: البته اگر بانی خیر این حرکت جوانان، تمایل داشته باشد در مجموعه ای که جهت شهید گرامی حسن دهستانی قصد ایجاد دارد بخشی را بدین امر اختصاص دهد استقبال میکنیم و آماده همه نوع همکاری هستیم و این حرکت بسیار بجا و شایسته خواهد بود.
مردم و خیرین در ورزش هزینه کنند
وی در توصیه به مردم و همشهریان بافقی خاطرنشان کرد: مردم شریف شهرستان برای امورخیریه و بویژه مذهبی مساعدت خوبی دارند، اما از هزینه کردن در امور ورزشی که مستقیم با سرنوشت فرزندانشان در ارتباط است بدلیل فرهنگسازی ناکافی مشارکت چندانی ندارند و تقاضا دارم بدین موضوع یعنی هزینه برای ورزش جوانان با نگاه مثبت و کاری ثواب نگاه کنند.
وی اضافه کرد: جا دارد از این فرصت استفاده کنم و تذکر دهم می توان با کمی توجه جوانان را از مجالس و پاتوق های قلیان به سوی ورزش و سلامتی سوق دهیم و این تنها با شعار دادن یا صرف تذکر دادن و نصیحت کردن میسر نیست، بلکه باید کار عملی انجام داد.
مسئولین با هربودجه ای از کمک دریغ نورزند
وی به مسئولین شهرستان گفت: به عنوان برادر کوچکتر توصیه میکنم حمایت از تیم های ورزشی را با توجه به بضاعت و سرمایه ای که دارند در دستورکار قرار دهند حتی اگر در حد خریدن یک میز تنیس و چند راکت و توپ برای چند ورزشکا نوجوان و یا یک تیم چند نفره کشتی باشد.
وی افزود: حتما که نباید میلیون ها تومان بودجه داشته باشیم تا از ورزشکاران حمایت کنیم و با گسترش تعداد تیم ها و عدم تمرکز روی یک باشگاه خاص می تواینم زمینه رقابت را را ایجاد کنیم که در نهایت به نفع ورزشکاران و ورزش شهرستان است.
حسین ابراهیمی همچنین گفت: حتی چه اشکال دارد اماکن فرهنگی و مذهبی یا شرکت ها و موسسات خصوصی به فراخور توانشان برای اعضای زیرمجموعه و یا فرزندان کارکنان خود یک تیم ورزشی داشته باشند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
امید وار به 100 سال دیگه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 26 تیر 1391 - 8:25 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بايد قدر اين جوانان را دانست و حمايتشان كرد

You cannot copy content of this page