پیگیری 15 درصد سهام صندوق بازنشستگی فولاد برای آبادانی بافق

دسته: اخبار ویژه , عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 14 خرداد 1394

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اختصاص سود 15 درصد سهام صندوق
فولاد ایران از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برای جبران عقب ماندگی شهرستان بافق و تضمینی برای آینده این منطقه لازم و ضروری است.

امام جمعه بافق در مورد رسمیت کارگروه مطالبات گفت: قریب به 9 ماه از تشکیل کارگروه مطالبات مردمی سنگ آهن بافق می گذرد اما همچنان رسمیت این کارگروه و نتایج پیگیری های آن در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه فعالیت این کارگروه در جهت انجام خواسته مردم و کارگران است ، تاکید کرد: صورتجلسه 9/6/93 نتیجه خواسته های همگان بوده و توسط مسئولین ارشد استان یزد و شهرستان بافق تصویب شده است و این کارگروه خواستار پیگیری و اجرای دقیق بند های آن می باشد.

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد : در این مصوبه مقرر شده است که کارگروه هر دو ماه یکبار از پیگیری های انجام شده برای پیشرفت کار مورد درخواست کارگران و مردم بافق گزارشی دقیق در جلسه ای که با حضور اعضای کارگروه و نمایندگان صندوق تشکیل می شود ارائه دهد.

به گفته سلیمانی، ایجاد چرخه فولاد، اجرای طرح های جوار معدنی ،اختصاص 15درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی به شهرستان بافق و تعین وضعیت نهایی 28.5درصد باقی مانده سهام این شرکت و همچنین ارائه گزارش میزان پیشرفت این موارد بصورت نمودار، از مفاد مصوبه و صورتجلسه توافقی مردم ، مسوولان ذیربط و هیات مدیره صندوق بازنشستگان فولاد کشور است.

سلیمانی با بیان اینکه باید از اعضای کارگروه حمایت شود افزود: بابت 28.5در صد و 15 درصد که جزو صورت جلسه 6/9/93 بوده است شخصا پیگیری هایی در این زمینه داشته ام و حتی ملاقاتی با معاون اول رییس جمهوری انجام داده ام و خواستار پیگیری جدی در این باره شده ام.

وی به نقل از دبیر این کارگروه مردمی گفت: یک عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگان فولاد درباره اختصاص 15 درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به بافق برای جبران عقب ماندگی ها این شهرستان اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش ایرنا، 71.5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن بافق در سال 91 به صندوق بازنشستگان فولاد کشور واگذار شده که در ابتدای سال 93 پس از اطلاع مردم از این واگذاری، کارگران معدن سنگ آهن چغارت و سه چاهون به مدت دو هفته دست از کار کشیدند.

با پیگیری استاندار یزد و معاون وی و قرائت نامه معاون اول رییس جمهور مبنی بر اینکه خواسته های مردم در بحث عمران و آبادانی شهرستان بافق ادامه خواهد یافت، اعتصاب شکسته شد و کارگران به کار بازگشتند.

اکنون هر دو ماه یکبار اعضای کار گروه ، فرماندار ، امام جمعه به عنوان رئیس کار گروه، مدیر عامل شرکت سنگ آهن ، نماینده کارگران، یک یا دو نفر از اعضای هیات مدیره صندوق بازنشستگان فولاد و جمعی از مردم در مسجد جامع شهر گرد هم می آیند تا پیشرفت وعده های داده شده را بررسی کنند.

شرکت سنگ آهن چغارت و سه چاهون بافق به ترتیب در فاصله 12 و 35 کیلو متری این شهر قرار دارند و از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ آهن دانه بندی شده کشور به شمار می آیند.

شهرستان بافق با 40 هزار نفر در فاصله 110 کیلو متری یزد قرار دارد و بیش از 65 درصد جمعیت آن به نوعی وابسته به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران هستند.

در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق هم اکنون بیش از پنج هزار و 400 نفر به کار اشتغال دارند و سالانه بالغ بر هشت میلیون تن سنگ آهن را از دل زمین استخراج می کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page