سرمازدگی و بیماری سبب کاهش برداشت گندم دربافق شد

دسته: کشاورزی،دامداری و شیلات
بدون دیدگاه
شنبه - 30 خرداد 1394
مدیرجهادکشاورزی بافق گفت: سرمازدگی و بیماری سبب کاهش میزان برداشت گندم امسال کشاورزان شهرستان بافق شد.
حمیدعسکری در گفت و گو با خبرنگار «بافق فردا» اظهارکرد: امسال بیش از 450 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم قرار گرفت.
مدیرجهادکشاورزی بافق با بیان این مطلب که متوسط برداشت گندم در هر هکتار 2 و نیم تا 3 تن است، افزود: متاسفانه بدلیل سرمازدگی در سطح 300 هکتار از مزارع شهرستان با کاهش 30درصدی عملکرد مواجه هستیم.
وی با اشاره به خسارت ناشی از بیماری در برخی مزارع شهرستان، عنوان کرد: در سال زارعی کنونی بدلیل بیماری قارچی خاکزی در سطح نزدیک به صد هکتار از مزارع نیز با کاهش 60 درصدی برداشت مواجه شدیم.
عسکری با تاکید بر شرکت کشاورزان در کلاس های ترویجی و آموزشی، عنوان کرد: برای مبارزه با این بیماری فصل آینده زمین های زراعی آلوده به هیچ عنوان برای کاشت دوباره گندم استفاده نشود و در صورت ضرورت نسبت به کاشت گونه های کلزا، گلرنگ و منداب اقدام شود.
وی با تاکید بر استفاده بهره برداران از ارقام بذرهای اصلاح شده، گفت: افق، روشن و سیستان از عمده ترین ارقام کاشت شده گندم امسال در شهرستان بوده است.
عسکری با اشاره به کاهش سطح زیر کشت گندم شهرستان، افزود: تبدیل مزارع زراعی به باغات پسته و خرما یکی از عمده ترین دلایل کاهش سطح کاشت گندم در شهرستان است.
مدیرجهادکشاورزی بافق خاطرنشان کرد: فصل کاشت گندم در شهرستان از ماه آبان و تا نیمه آذرماه و برداشت آن از اواخر اردیبهشت تا پایان خردادماه و در برخی مزارع تا نیمه تیرماه انجام می شود

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page