مکتب خانه ای که مهدیه شد

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
دوشنبه - 8 تیر 1394

این روزهاست که خدا بندگانش را برای مهمانی بزرگ فراخوانده است . در ماه پرخیر و برکت ماه مبارک رمضان به هر کوچه و مامنی سر میزنی بوی عشق و دلدادگی می آید. همه سعی دارند به تزکیه نفس خود بپردازند و تلاوت کلام خدا برای آنان آرامبخش است .
مهدیه بافق یکی از اماکنی می باشد که در طول ماه مبارک میزبان عشاق حضرت دوست است..
»رمضان بمانی پور یکی از خادمین مهدیه بافق پیرامون این مکان و برنامه های آن با خبرنگار« بافق فردا به گفتگو نشست.
وی گفت: در سال 1354 مهدیه توسط میرزا اکرمی خریداری شد. اینجا در گذشته مکتب خانه ای بود و بچه های خیابان مهدیه برای یادگیری قرآن به اینجا می آمدند. همسر علی غلام مدرس قرآن یا به اصطلاح خودمان ملای بچه ها بود .
بمانب پور ادامه داد:مساحت این خانه نزدیک به 370 متر، جلوی آن باغی بزرگ بود که حاج محمد تشکری در آن زمان خانه را از علی غلام خرید . میرزای اکرمی، اخیگان، حاج فتح ا… قانعی، حاج میرزا آقا نوروززاده، حاج حسین بمانی پور از بانیان ساخت مهدیه بودند ولی در اصل خانه به میرزا اکرمی فروخته شد و او خانه را وقف مهدیه کرد. با مساعدت مردم و بانیان ساخت این مکان آغاز شد. یادم هست استاد بنای آن هم میر قاسم حسینی بچه آمل و برادران غلامعلی پور بودند. شهدای چون جواد تفکری، بمانی پور، عسکری، حسین شفیع زاده برای ساخت مهدیه همکاری خیلی خوبی انجام دادند.
خادم مهدیه بافق درباره شخصیتهای بزرگی که در مهدیه بافق سخنرانی کرده اند گفت: حجت الاسلام کافی در سال 1356 به مدت ده روز به مناسبت ایام نیمه شعبان سخنرانی می کرد. خطیبان بزرگی از جمله کوثری و کافی در مهدیه منبر رفتند. خطیب روضه خوان قدیم آقا سید محمد میرغنی زاده و بعد آقا سید جواد برادر وی بودند. در حال حاضر هم که سید عباس حسینی خطیب است.
وی درباره جلسات قران مهدیه بافق گفت: تقریباً 60 سال است که در ماه مبارک رمضان جلسه قرآن خوانی برگزار می شود . 30 سال در مسجد امام حسین(ع) و منزل ما و 30 سال در مهدیه.
هر سال در ماه مبارک رمضان ازساعت 8:30 تا 9:30 جلسه قرائت قرآن برگزار میشود و بالغ بر 370 نفر در این مراسم پرفیض و معنوی شرکت دارند. سید محمد، حسین امیر، حسن شاه، ماشا.. عرب، حاج محمدرضا دهستانی، دکتر زارع پور از قاریان برجسته این محفل می باشند.
حاج رمضان بمانی پور در پایان گفت: خدا را شاکرم که به خاطر توفیق خدمت در این مکان مقدس با عنایت حضرت ولی عصر (عج) زندگی خوب و روبراهی دارم


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناظمی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 8 تیر 1394 - 8:39 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باعرض خسته نباشید به کلیه دست اندرکارن مهدیه بافق.
چه خوب شد که به این بهانه یادی از ماشالله عرب شده و خوش بحال فرزندان ایشان که از پدرشان در همچین مجالسی یاد می شود.
جهت شادی روح آن مرحوم فاتحه مع الصلوات

لردی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 8 تیر 1394 - 12:37 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای حاج رمضان بمانی پور ذاکر اهل بیت هم هستند و ترتیل خوان برجسته‌ای هم میباشند

تفکری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 9 تیر 1394 - 3:19 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خدارحمت کند مرحوم کافی وبافقیهای عزیزی که درمهدیه فعالیت داشتند واکنون به رحمت ایزدی پیوستند علی الخصوص تازه گذشته شادروان ماشاالله عرب.

You cannot copy content of this page