نگاهی به رویدادهای بافق در سال 93 (اجتماعی – بخش دوازدهم)

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
یکشنبه - 21 تیر 1394

در واگذاری معدن سنگ‌آهن مرکزی بافق، تخلف صورت گرفته است
هفته نامه افق کویر در شماره 648 از قول رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس نوشت که در واگذاری معدن سنگ‌آهن مرکزی بافق، تخلف صورت گرفته است. البته این گفته را داریوش اسماعیلی گفته بود که در « مزایده معدن سنگ‌آهن مرکزی بافق علاوه بر امتیاز بهره‌برداری، معدن نیز به بخش خصوصی واگذار شده که مجلس نحوه واگذاری را بررسی می‌کند.” وی سپس افزوده بود که « سازمان خصوصی‌سازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ایمیدرو در موضوع واگذاری معدن سنگ‌آهن مرکزی بافق قصور داشته‌اند و این موضوع در جلسه آتی کمیته معدن مجلس بطور جدی رسیدگی می‌شود.
رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس یادآور شد: باید توجه داشت در مزایده‌های بخش معدن تنها می‌توان بهره‌برداری از معدن را در یک محدوده زمانی مشخص واگذار کرد؛ این در حالی است در مزایده معدن سنگ‌آهن مرکزی بافق علاوه بر امتیاز بهره‌برداری، خود معدن نیز به بخش خصوصی واگذار شده است”. این هم از اظهار نظر رئیس کمیسیون یا کمیته معدن و صنایع مجلس شورای اسلامی که به نقل از خبرگزاری خود مجلس شورای اسلامی مخابره شده بود؛ ولی این که بعدها جلسه ای تشکیل شد و یا نشد و رسیدگی به این موضوع گردید، نگارنده خبری ندارد؛ چون اگر اتفاقی افتاده بود؛ قطعا عزیران زحمت کش معدن سنگ آهن مرکزی خبر داشتند.
تبدیل خانه وحشی بافقی در آینده ی نزدیک به موزه
مطلب دیگری که افق کویر به آن پرداخته است؛ گفتگو با سرپرست وقت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق است. این اداره هم شده، بلاتشبیه عین جاده ترانزیت؛ هر از گاهی رئیسی می آید و می رود و هیچکدام ثابت نیستند که اهداف و برنامه های مدیریتی خود را پیگیری کنند تا به حصول نتیجه برسند. خلاصه آن موقع «حمیدرضا عباسی» کلی از اعتبارت گفته بود که برای بقعه پیرمراد، قاضی میرجعفر در نظر گرفته شده است،
بخوانید:»عباسی، از اعتبارات اضطراری در نظر گرفته شده برای بقعه متبرکه پیر مراد خبر داد.
وی در این خصوص گفت: این مکان در اولویت بوده و هست و تا جایی که امکان داشته باشد از تخریب آن خواهیم کاست. سامان دهی نیز صورت خواهد گرفت و مرمت کلی آن مد نظر می باشد.
عباسی همچنین در خصوص بقعه قاضی میرجعفر افزود: برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است و در حال تعیین حریم و حصار کشی آن می باشیم. این مکان محل عبور و مرور وسایل نقلیه بوده که می بایست از تخریب بیشتر آن جلوگیری شود. ”
خلاصه از سامان دهی میدان خان، و مرمت کاروانسرای آن هم گفته بود. مهندس درباره سیاه چادرهای منطقه گردشگری ریگ های صادق آباد هم گفت: « ساخت و ساز باید در این منطقه به صورت سیاه چادر باشد تا بتوان به راحتی آن را جمع آوری کرد و با طبیعت نیز هم خونی داشته باشد.» در آخر هم از سند توسعه گردشگری و تبدیل اداره میراث فرهنگی به موزه گفت؛ خلاصه اگر دوست دارید کل متن را بخوانید به آرشیو ما در سایت اینترنتی مراجعه کنید و یا آرشیو مکتوب ما را در سال 93 تهیه کنید.
مشکل آسانسور مسکن مهر بافق حل خواهد شد

سال پیش همین مواقع بود که پس از اعتراضات کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و مردم نسبت به خصوصی سازی این شرکت، فرماندار، مدیرعامل شرکت سنگ آهن از مسکن مهر بازدیدی کردند و گفتند مشکل آسانسور مسکن مهریا حل می شود. « در روز پنج شنبه، 12 تیرماه، سید مهدی طلایی مقدم، فرماندار بافق،محمدجواد عسکری، مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن بافق و محمد علی طالعی معاون فرماندار از مسکن مهر بازدید نمودند. سید مهدی طلایی مقدم، در پایان بازدید گفت: پرداخت تسهیلاتی از طریق بانک کشاورزی و با همکاری شرکت سنگ‌آهن در نظر گرفته شده است؛ مبنی بر این که 80 خانواری که در مسکن مهر وام 5 میلیونی را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند در چند روز آینده اقدامات لازم، برای دریافت تسهیلات را انجام دهند. وی افزود: با پرداخت این وام از سوی متقاضیان به شرکت تعاونی مسکن مهر بحث آسانسورحل خواهد شد. فرماندار پیرامون بحث فاضلاب که یکی از معضلات ساکنین آن منطقه هست گفت: قرار براین است شرکت سنگ‌آهن اعتبار فاضلاب مسکن مهر کویر و کارخانجات را پرداخت نماید. وی بیان نمود: کار از طریق پیمانکار شرکت سنگ‌آهن انجام خواهد شد. مبلغ 200میلیون تومان کمک و اعتباری است که از سوی شرکت سنگ‌آهن پرداخت خواهد شد. ” خلاصه ساکنان مسکن مهر با چک و چونه توانستند، کمک های بگیرند و الان هم دارند صاحب آسانسور می شوند. این بازدید هم مثل هر بازدید دیگر مسئولان حاشیه هم داشت و آن هم این بود که قرار بود پس از اعتراضات 38 روزه اولی مسئولان شرکت عزل و نصبی در کار نداشته باشند که متاسفانه روی داد و شد آنچه که نمی بایست بشود: بخوانید: « عزل و نصب معاونین شرکت سنگ‌آهن، شایعه‌ای بیش نیست ، در حاشیه خبر بازدید مدیر عامل سنگ‌آهن و فرماندار شهرستان بافق از مسکن مهر، خبرنگار هفته نامه افق کویر گفتگوی اختصاصی با مدیر عامل شرکت سنگ‌آهن در خصوص عزل ونصب برخی معاونین انجام داد که عسکری در این باره گفت: بحث هایی که امروز پیش آمده شایعه بوده وکار دشمن می‌باشد که باعث بروز برخی حساسیت های شده است. وی در ادامه این موضوع را تکذیب نمود. دکتر دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگویی تلفنی از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: باید با وزیر صحبت کنم.
باهیچ کس برخوردی نخواهد شد، دکتر محمد علی طالبی معاون سیاسی استانداری نیز در این خصوص گفت: استاندار در جمع کارگران شرکت سنگ‌آهن بافق بیان نمود که باهیچ کس برخوردی نخواهد شد. وی از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد.
کاهش تعرفه‌های برق بافق در ماه های گرم سال
سال پیش هم، هوا مثل الان داغ بود و مردم کلافه از این گرما و متعجب از این که آیا برق مصرفی بافق گرمسیری محاسبه می شود که رئیس وقت اداره برق بافق گفت: « بافق یکی از شهرستان‌های یزد با توجه به شرایط آب و هوایی خاص نسبت به دیگر شهرستان‌های این استان گرم تر می‌باشد و به همین دلیل با استفاده از کولرها و وسایل برقی سرمازا مصرف برق نیز افزایش می‌یابد؛ بدین منظور خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر گفتگویی با سید ناصر میرفخرالدینی، رییس اداره برق بافق انجام داده است:
افق‌کویر: شهرستان بافق با توجه به اینکه دمای هوای آن 40 درجه به بالا می‌باشد تعرفه قبض‌ها در فصل تابستان در گرمترین فصل سال برای شهروندان چگونه محاسبه می‌شود؟
بافق چون جزء مناطق گرمسیر حساب می‌شود و ماه خرداد، تیر، مرداد از همه ماه‌های سال گرمتر می‌باشد در این سه ماه تعرفه برق کمترمی‌آید.
افق‌کویر: خانواده ها چطور می توانند آگاهی پیدا کنند که در این سه ماه تعرفه برق آنها کمتر شده است؟
ردیف‌هایی در قبض‌های برق وجود دارد؛ مثلأ نوشته 100-0 و در این قسمت‌ها مبلغ آن نوشته شده است. دقیقاً این سه ماه تعرفه قبض‌ها فرق می‌کند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page