تشکیل پاتوق فرهنگی در بافق

دسته: عمومی
یک دیدگاه
دوشنبه - 22 تیر 1394

مسئول امور فرهنگی بیت الرضا: تشکیل پاتوق فرهنگی در بافق ابوالقاسم باقری میدانی پیرامون پاتوق فرهنگی بیت الرضا (ع) گفت: جوانان در تابستان سال های قبل در گوشه کنار شهر می نشستند تعدادی در پارک، بلوارها و حتی پاتوق های که تفریحات سالمی در آن وجود نداشت و این تفریحات در شأن بچه شیعه و مسلمان نبود. بیت الرضا با توجه به امکاناتی که داشت ابتدا از جوانان خود شروع کرد. فضای ورزشی در آن جا مهیا شد و وقت جوانان به گونه ای تلف نمی گردید. آن ها به جزء ورزش های سالم در گفتگوهای شرکت می کردند .مسائل و مشکلات نیز در این نشست ها مورد بحث و بررسی قرار می گرفت. زمانی که مشاهده شد پاتوق موثر واقع شده در یک سال قبل اظلاعیه سطح شهر نصب شد و از علاقمندان ثبت نام بعمل آمد.
حدود 60 نفر به طور متناوب نوجوانان 13 تا 17 و بالای هشتاد نفر جوانان بالای 18 سال برای حضور در این پاتوق فرهنگی نام نویسی کردند. هر گونه برنامه جدید نیز از طریق سامانه پیامکی به آنان ارسال می شود.
وی اظهار داشت: امسال به منظور فرهنگی تر شدن و ساماندهی بهتر به اکثریت قریب به اتفاق روحانیون بافق عوتنامه ارسال شد تا در این فضا و در جمع جوانان حضور یابند که خوشبختانه حضور روحانیون در جمع آنها بسیار موثر و سازنده بود.
نکات ریز اخلاقی تربیتی تذکر داده می شد. حلقه معرفتی تشکیل و در این حلقه مسائل نوجوانان و جوانان مورد بررسی قرار می گرفت و مهم تر از همه ارائه راهکار ارزند بود. ورود و خروج ثبت و گاهی اوقات نیز برای اطمینان خاطر خانواده ها با آنها از سوی بیت الرضا تماس گرفته می شد.
فراهم کردن میز پینگ پنگ، فوتبال دستی ، فضای زورخانه و حضور مرشد از دیگر فعالیت ها می باشد.
مسئول امور فرهنگی بیت الرضا افزود: باید امکانات گسترده تر شود . سالن های ورزشی با پایین ترین هزینه در اختیار هیئت های مذهبی و موسسات فرهنگی قرار گیرد. مطمئن باشید زمانی که جوان سرگرم باشد دنبال پاتوق هم نخواهد رفت . در طول ماه مبارک رمضان جوانان و نوجوانان بافقی از ساعت 12 تا 3 در مراسمات و برنامه های مختلف شرکت می کردند.

ب5


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
فرهنگی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 22 تیر 1394 - 4:39 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با عرض سلام و ادب و احترام
ان شا الله در این ماه عزیز عبادات ما مورد قبول حضرت حق قرار گیرد
به عنوان یک بافقی بر خود لازم می دانم از کار پسندیده ای که موسسه فرهنگی مذهبی بیت الرضا (ع) انجام داده تقدیر و تشکر کنم .
یک پیشنهاد :
در هر محله ای از بافق که جستجو کنیم زمین های موقوفه ی زیادی باید وجود داشته باشد که به عنوان مثال این زمین ها را می توان با مساعدت سنگ آهن ، شهرداری ، فرمانداری ، شورای شهر و حتی شرکت هایی که در بافق هستند به صورت زمین فوتبال ساحلی یا به صورت زمین فوتسال به صورت رو باز تبدیل کرد و با سپردن این زمین های ورزشی به هیئت های مذهبی باعث جذب بیشتر جوانان در این مکان ها شویم و با مدیریت هم نوجوانان و جوانان وقت فراغت را در این مکان ها سپری کنند و هم درس شان را بخوانند .
برای خادمین شهرمان آرزوی عاقبت به خیری از خدای منان داریم .

You cannot copy content of this page