سالم غذا خوردن را آغاز کنید تا زندگی بهتری داشته باشید

دسته: مقالات
یک دیدگاه
چهارشنبه - 31 تیر 1394

به عنوان یک زوج، رویای مشترک شما، داشتن خانه، برنامه ریزی برای فرزندان و فراهم آوردن مقدمات لازم برای به وجود آوردن محیطی شاد و سالم برای زندگی در کنار اعضای خانواده است.تغذیه سالم یکی از اصلی ترین مصالح در ساخت خانواده ای نیرومند و سالم است. تغذیه مناسب به شما اجازه می دهد تا نیازهای روزانه بدنتان را تأمین کنید؛ در حالی که پشت گوش انداختن کمبودهای تغذیه ای یا افراط در مصرف غذا، می تواند خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با رژیم غذایی را به شدت افزایش دهد. تغذیه سالم، باعث لذت بردن از زندگی در کنار اعضای خانواده و تأمین انرژی لازم برای کار و تلاش روزانه می شود.
تغذیه سالم به شما و همسرتان اطمینان خاطر می دهد که می توانید فرزندان سالمی داشته باشید. در دراز مدت، تغذیه سالم به همراه مراقبت های پزشکی، از افزایش وزن، ابتلا به چاقی وبیماری های مزمن و حاد و یا خدای ناکرده، مرگ زود هنگام شما و اعضای خانواده پیشگیری می کند.
برای تغذیه سالم نیازی به کسب دانش های پیچیده نیست. تغذیه سالم به معنی پیروی از عادت های غذایی مناسب و تصمیم گیری آگاهانه در مورد استفاده ازمواد غذایی است. دستورالعمل های کشوری رژیم غذایی، راهنمای اولیه و ضروری برای تغذیه سالم هستند. این دستورالعمل ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظورکمک به بهبود الگوی تغذیه شهروندان طراحی شده اند.
برنامه تغذیه روزانه بر اساس هرم غذایی
دنبال کردن هشت پیام اصلی این دستورالعمل می تواندخانواده شما را در مسیر تغذیه سالم قرار دهد:
1)استفاده از مواد غذایی گوناگون
2)حفظ وزن بدن در حد متعادل
3( افزایش مصرف غلات کامل و حبوبات
4)کاهش مصرف چربی و روغن ها
5)کاهش مصرف نمک
6)کاهش مصرف شکر
7)تغذیه نوزاد با شیر مادر
8)نوشیدن روزانه دست کم هشت لیوان آب
تندرست بمانید…
باید به خاطر خود و خانواده تندرست با شیم و تندرست بمانیم. وزن بدن مان را در حدطبیعی نگه داریم؛ از عادت های بد مانند سیگار کشیدن بپرهیزیم،به اندازه کافی بخوابیم، مصرف فست فود، چربی و مواد غذایی پر کالری را تا حد ممکن کاهش دهیم، ورزش کنیم و خلاصه از روش زندگی سالم پیروی نماییم.

طیبه عسکری


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
مهرداد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 1 مرداد 1394 - 8:13 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

به تازگی در بافق تعداد فست فودها رشد قابل توجه ای داشته است و مسئولین بهداشت بافق می بایست فعالیت های اطلاع رسانی درباره مضرات این نوع غذاها را در سطح شهر بیشتر کنند.

You cannot copy content of this page