دوازدهمین مجمع هم اندیشی توسعه بافق و چند پیشنهاد

دسته: مقالات
۲۱ دیدگاه
جمعه - 2 مرداد 1394

0802a0d5-c241-477c-8e34-21a42c01fd08

در هف­ته گذشته دوازدهمین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق با حضور میهمانان خود همراه باحاشیه ­هایی برگزار گردید که وقوع این حاشیه ها اهمیت بررسی و آسیب شناسی این مجمع را دوچندان می­کند و لازم است هر کسی که به نوعی دغدغه توسعه شهرستان را دارد، نقطه نظرات خود را جهت بهبود این مجمع بیان کند. اینجانب مختصر نظراتی در این رابطه داشته که در ادمه بیان شده است.

به طور قطع می­توان گفت که تمامی شهروندان شهر ما، فارغ از گرایشات سیاسی خود، چه افرادی که در مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق حضور داشته ، و چه افرادی که به هر دلیل در این جلسات حضور نداشتند، به نوعی دغدغه توسعه شهرستان بافق را دارند و اتهام عدم داشتن دغدغه کافی برای توسعه شهر بر کسی وارد نیست. حال باید بررسی شود که چرا با اینکه دغدغه توسعه برای همه وجود دارد ولی باز استقبال از این مجمع رفته رفته کمتر می شود؟

از اولین نکاتی که پیرامون این مجمع باید در نظر داشت این نکته می باشد که در جلسات اولیه این مجمع، بحث هم اندیشی و ارایه پیشنهادات مطرح بوده و با برپایی جلسات متعدد هم اندیشی به طور تقریبی اکثر پیشنهادات سازنده در رابطه با توسعه شهرستان بافق ارائه شده است و منطق هم اینگونه حکم می­کند که پیگیری و به سرانجام رساندن پیشنهادات ارائه شده، بر ارائه پیشنهادات جدید ارجحیت داشته باشد. با نگاهی اجمالی به مجموعه پیشنهادات ارایه شده در بیانیه دوازدهمین مجمع هم اندیشی مشخص می­گردد که تا اجرایی شدن آن پیشنهادات سالیان دراز وقت و بودجه لازم است و به طور حتم در جلسه سیزدهم مباحث حول محور میزان پیشرفت پیشنهادات ارائه شده در جلسه دوازدهم می باشد. لذا همکاری و حضور افرادی اجرایی که به نحوی در پیشبرد آن پیشنهادات موثرهستند در جلسات ضروری به نظر می­رسد. به عبارتی دیگر رفته رفته و به صورت ناخواسته جلسات هم اندیشی به جلسات پرسش و پاسخ تبدیل می شود و با توجه به اینکه ماهیتاً جلسات پرسش و پاسخ، جلساتی مطالبه­ گر هستند لذا نحوه تعامل و رابطه پاسخ دهنده و پرسشگر بسیار مورد اهمیت قرار می­گیرد و اگر این حس در پاسخ دهنده ایجاد شود که هدف از سوالات و پیگیری­ها (حتی 10 درصد) تخریب وی می باشد در آن صورت حاضر به شرکت در آن جلسات نمی­شود.

حال شما در نظر بگیرید در جلسه­ای که فردی با سابقه مخالف­های شدید با سیاست­های دولت ( یکی از 80 نماینده­ ای که طرح دو فوریتی متوقف کردن مذاکرات هسته ای، که یکی از بزرگترین دستاورد­های دولت در سیاست خارجی بوده را امضا نموده است) و یا افرادی که در دولت­های قبل خود مسئولیت اجرایی بعضی از پروژه های به زمین مانده را به عهده داشتند و در این دولت مطالبه گر شده­ اند، به عنوان پرسشگر حضور داشته باشند، آیا منطقی است که نمایندگانی از دولت درمقام پاسخگویی حضور داشته باشند؟ مطمئناً پاسخ این سوال منفی است. حال در شرایطی که متاسفانه این ذهنیت منفی برای مسئولین ایجاد شده باید چه کنیم؟

دوست دارم با بیان خاطره­ ای از دوران دانشجویی راه­کاری برای این سوال ارائه دهم. در دانشگاه صنعتی امیر کبیر فضا به گونه­ ای است که حتی آبدارچی دانشکده­ها هم جهت­گیری سیاسی دارند چه رسد به اساتید، در این فضای کاملا سیاسی، انتخاب رییس دانشکده از گروه اقلیت سیاسی برای ما به عنوان نمایندگان شورای صنفی دانشکده جای سوال بود، که چطور اساتید، فردی با این دیدگاه و جهت گیری سیاسی را به عنوان رییس دانشکده انتخاب نمودند. در جلسه ای با یکی از اساتید پر نفوذ دانشکده این سوال را مطرح کردیم که حکمت این انتخاب چیست؟ ایشان در جواب بیان نمودند، فارغ از همه دیدگاه های سیاسی، دانشکده جهت رشد و تعالی به پروژه­های بزرگ که عمدتاً دولتی هستند نیاز دارد، لذا من بشخصه با دیدگاه سیاسی مخالف دولت، توانایی چندانی جهت جذب این پروژه­ ها را ندارم و برای این منظور ما، فردی را که به لحاظ سیاسی به دولت نزدیک­تر است را به عنوان رییس دانشکده انتخاب می­کنیم که با استفاده از تعامل و رابطه بهتری که با مسئولین دارد، پروژه های بیشتری را برای دانشکده جذب کند و دغدغه مالی برای پروژه های دانشجویان و اساتید وجود نداشته باشد.

به نظر من ما هم می­توانیم با پیروی از سیاستی که اساتید بنده در انتخاب رییس دانشکده داشتند، از افرادی که رابطه بهتری با دولت دارند استفاده کنیم. تنها راه رسیدن به توسعه بافق که هدف همه­ی ما با دیدگاه­های مختلف سیاسی است، راه مجادله و تحت فشار گذاشتن نیست. در بعضی از موارد یک تعامل سازنده بسیار موثر تر از سایر روش هاست.

توصیه من به تمامی کسانی که هم دغدغه توسعه شهرستان بافق را دارند و هم با دولت تعامل بهتری دارند این است که وارد میدان شوند و ایجاد این تعاملات رو وظیفه خودشان بدانند و از طرفی کسانی که حس می­کنند حضورشان شاید مانع پیشرفت و تعامل می شود، چند صباحی گوی و میدان را به
سایرین واگذار کنند تا انشاالله شاهد پیشرفت هر چه سریع تر شهرستان بافق باشیم.

در پایان لازم می دانم به این نکته اشاره کنم که در جوامع توسعه یافته هیچ­گاه روابط جای ضوابط را نمی­گیرد و اصلاً نیازی نیست که توسعه شهری با رابطه و تعامل با افراد محقق شود ولی در مملکت ما که تا توسعه یافتگی فاصله زیادی وجود دارد، چاره ای جز استفاده از رابطه و تعامل با افراد نیست

حامد فخارزاده


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 2 مرداد 1394 - 12:04 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

کاملا باشما موافقم کسانی که در دولتهای قبلی مسئول بودند وعملا نتوانستند کاری ازپیش ببرندالان خود شاکی پروزه ها وطرح ها هستند

محمد علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 2 مرداد 1394 - 2:31 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ریشه یابی و آسیب شناسی جلسات بهترین کاری است که شما پیشنهاد نموده اید مسلما دوستان اگر خواهان پيشر فت بافق هستند باید از بعضی فرافکنی ها و یک سو نگریها دست بردارند

محمد رضا برزگری بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 2 مرداد 1394 - 8:09 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای دکتر فرمابش شما متین. اما تشکیل این مجمع کار بس خوبی بود.مخصوصا اینکه بانی این جلسات سازمانی مردم نها مثل شورای شهر می باشد که هیچ انگ سیاسب نمی توان به ان بزنند. و صرفا منافع شهر در ان نهادینه شده است. که

علی رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 2 مرداد 1394 - 8:23 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بسیار زیبا برخی نکات را مطرح کردید بویژه بحث دلیل دورشدن مسئولین اجرایی از گرد میز هم اندیشی بسیار زیبا و قابل تامل بود ولیکن اگر کمی منصف باشیم و دلایل و چرایی عدم انجام کار را از این عزیزان بخواهیم و تا حد توان همراهی کنیم تا حدودی این موضوع کمرنگ می شود
البته برخی تعمدها در عدم اجرای برخی طرح ها از سوی برخی از این قاعده مثتثنی است.

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 2 مرداد 1394 - 11:13 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خدا پدرو مادرت رابعداز صدوبيست سال بيامرزه گل گفتی وبهتر است بچه های تحصیل کرده وجوان یک مجمع تشکیل بدهند چون فارغ از سیاست و حس انتقام گیری هستند

نقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 3 مرداد 1394 - 8:02 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

یکی از اونا صباغیان

شهروند بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 3 مرداد 1394 - 9:21 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ایشان هم اعتقاد دارد سرکه گرفتن اصول دارد که صد البته : سرکه = پست = منافع

محمدعلی .د این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 3 مرداد 1394 - 9:22 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

دوست گرامی آقای فخارزاده . فکر می کنم در جلسه خواب تشریف داشتید .

محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 3 مرداد 1394 - 9:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

یا این قبیل دوستان از وضعیت شهر و اهداف بعضی از مسئولین خبر ندارند یا این که وعده های چرب و نرمی دریافت کرده اند و به امید ملک ری نشسته اند .

برزگری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 3 مرداد 1394 - 9:27 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خودمان می خواهیم زیر پای خودمان را خواسته یا نا خواسته خالی کنیم و آب در آسیاب کسانی بریزیم که به اسم دولت و نظام می خواهند به منافع و مصالح خود برسند .

رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 3 مرداد 1394 - 9:28 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

همه اینها که گفتی یعنی حذف صباغیان که تنها کسی است که حرف مردم را می زند …

حامد فخاری زاده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 3 مرداد 1394 - 10:05 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

در جواب آقا رضا باید بگم که بنده قلبا آقای صباغیان رو دوست دارم و به عنوان یک فرد مورد اعتماد و دلسوز قبول دارم، تفکرات ایشون رو هم خیلی با تفکرات کلی دولت متفاوت نمی دونم. هدف بنده این بوده که افراد به جمع اضافه بشن نه اینکه کسی بخواد حذف بشه. دقیقا با فرض اینکه من مخالف دولت هستم و شما موافق دولت بیایم مثل دو تا دوست کنار هم بشینیم فقط من به شما می گم آقا رضا این مطلب رو شما بپرسی بهتره.
در رابطه با پست و مقام هم که یکی از دوستان فرموده بودن متاسفانه شرایط زندگی به گونه ای بوده که بنده بعید میدونم بتونم ساکن استان یزد باشم اصلا:)

    داود خ.ش.م این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 3 مرداد 1394 - 12:59 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    اقای فخار زاده
    مشکل مملکت ما این است که تحصیل کرده های ما … هستند . نهایت آرزوی اساتید دانشگاه ما سید محمد خاتمی یا موسوی هفت خط است که هشت سال ملت را به بهانه ی آزادی بیان و … سرکار بگذارد.بعد هم آقای احمدی نژاد از آستین هاشمی بیرون بیاید تا چهره ی خاتمی در نزد افکار عمومی بهتر شود .دوباره بعد از احمدی نژاد ، روحانی بیاید و …. .
    ما در ایران یک السیسی می خواهیم . تا هر چه روشنفکر و دموکراسی خواه و … است را به دریا بریزد تا کشور نجات یابد . البته بی شک این السیسی متحجران را نیز به دریا خواهد ریخت .
    در مورد دستاورد اتمی رئیس جمهور هم باید بگویم :
    بارها در همین سایت گفتیم که مذاکرات هسته ای در عمل هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید.شاید بر روی کاغذ توافقی صورت گیرد ولی اجرای بند بند آن محال است .
    هدف غرب از این توافق چه بود ؟
    غرب سعی دارد همواره سایه ی تحریمها(مکانیزم ماشه) را بر سر ایران نگه دارد تا هیچ سرمایه گذار خارجی حاضر نباشد در ایران سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهد . از سوی دیگر مقداری پول در اختیار دولت ایران – که نماینده ی ساختار سیاسی ایران است – قرار دهد تا بتواند خود را حفظ کند .این اقدام غرب در جهت ضعیف و ضعیف تر کردن اقتصاد ایران است . بنابراین وضع معیشتی مردم بهتر نخواهد شد و روز به روز بدتر هم می شود.
    توافق اتمی نتوانست حتی پولدارها -که وابسته به مراکز قدرت هستند- را ارام کند . یک وحشت بزرگ در بورس ایجاد شده است و همه سعی دارند پول خود را از بورس خارج کنند و در بروند .اما به آنها اجازه نمی دهند .
    اقای فخار زاده
    بی شک از اوضاع فعلی همه ی ما خبر داریم .پس بی خودی مردم را گول نزنیم و دم از برنامه ی بلند مدت و امید و این حرفها نزنیم .
    صباغیان باشد یا نباشد . فلان باشد یا نباشد . هیچ فرقی نمی کند .

شفیعی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 3 مرداد 1394 - 10:54 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اگر مسئولین فعالی داشتیم که دلشان به حال شهر و مر دم مثل میز و پستشان می سوخت هرگز دچار اختلاف نمی شدیم و در پی این نبودیم که یکدیگر را از دور خارج کنیم تا به پست و منفعت برسیم. می گویند مرکز تحقیقات یوزپلنگ که یوزپلنگش متعلق به بافق است به خاطر کوتاهی مسئولین بافقی و زرنگی مسئولین اردکان به ویژه آقای تابش به اردکان منتقل شده که اگر صحت داشته باشد به خاطر همین اختلاف ها و سکوت ها می باشد . حال همدیگر را خراب کنید و اگر کسی هم حرف می زند به بهانه مخالفت با دولت خفه اش کنید !. یک روز چاه گز ، یک روز D19 و ….

علیرضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 3 مرداد 1394 - 2:38 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

هر شهری که همراه سیاست دولت وقت باشد ان شهر هم پیشرفت می کند تا حاتا اینچور بوده

یک چیز بگم و برم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 4 مرداد 1394 - 9:02 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

متاسفم برای خودم ،شهرم،کشورم که راه توسعه و پیشرفتش این باشد،به نظر شما این راه حل است کدام کشور دنیا از این راه حل استفاده می کند به نظر شما این رابطه است یا ضابطه
از همه لحاظ عقب افتاده هستیم ،از نظر کار،فکر،اندیشه،تفکر،تعقل،ایده،……. همه چیز
واقعا این متن دلیل عقب افتادگی ایران را به نوعی بیان می کند،تا راه حلی برای پیشرفت
خوش باش 5800

ع ص این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 5 مرداد 1394 - 12:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مسئول فعال یعنی اقای عسکری ………

جواد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 5 مرداد 1394 - 10:34 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

مسئول فعال یعنی مدیرکل ورزش وجوانان که ارتباط خوبی با اقای تابش نماینده اردکان دارد .حالا اگر اردکان چادرملو d19ومرکز مطالعاتی یوزپلنگ راهم ازبافق بردند فدای سررهبر اصلاحات آقای خاتمی وتابش.

محمدر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 - 12:52 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باگذشت سیوچندسال ازپیروزی انقلاب شکوهمنداسلامی چه کسی به فکر تشکیل چنین جلسه ای بااین ویژگی بود که فارغ ازتمام قیود حزبی وجناحی وبادعوت ازافرادازهمه محلات شهرباهرنوع دیدگاه حزبی وگروه سیاسی؟ جالبه که د لتی ها باشکل گرفتن چنین مجمعی به شدت مخالفند چراکه درچنین جلساتی مسایلی عنو ان میشه که به گوشه قبای بعضی برمی خوره ومطالبات مطرح میشه که به ناچارباید مسیولین پاسخ بدهندیا مسایل راحل کنند ومتاسفانه بعضی عوامل داخل شهرستان هم فریب پست وموقعیت را می خورندوبامخالفین هم نوایی می کنندوکاری می کنند تا همچون مجامعی پا نگیرد یاتعطیل شود شهروندان عزیز بدانند وابستگان حزب وگروهی که دل درگرو پست وپول دارندومحل زندگیشان شهری غیرازبافق می باشد برای ما ساکنین این شهرستان هرگز دل نخواهندسوزاند واگر مطلبی هم می نویسند می خواهند سهم خودرابگیرند

داود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 7:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام بنظر من تمام تصمیمهای شهر از هر جناحی باید به یک الی دو نفر ختم شود یک امام جمعه دو فرماندار پدر فرهنگی شهر نماینده ولی فقیه به عنوان مرکز پرگار و فرماندار پدر سیاسی البته این دو باید مشاوران قوی فارغ از جناح بندی سیاسی و محرمانه مثل رهبری که از مشاوران قوی استفاده می کنند داشته باشند مطمین باشید مانعی یامشکلی نخواهد ماند که بدست این دو حل نشودو زمانی که جوانب توسط مشاوزان موثق یررسی شد حرف آخر توسط این دو گفته شود ولاغیرانوق کارها به رهبری این دو باحمایت مردم پیش خواهدرفت حتی موانع مغرض رااز سرراهبرمیدارند.به امیدآنروز

علی .ب این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 16 مرداد 1394 - 10:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام وخسته نباشید به دکتر فخارزاده
دکتر جان تا حرف منطقی بزنی سیاسی میشی فقط تخریب هست تا تشویق فقط حسادت است بجای عقلانیت
انشاالله باعمل به فرمایشات رهبری وهم دل وهم زبان شدن بافقی اباد وایرانی ابادترداشته باشیم.

You cannot copy content of this page