نمازجمعه نشانگر وحدت،انسجام و اتحاد است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 3 مرداد 1394

index

حجت الاسلام حاج سید جواد سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به
برگزاری اولین نماز جمعه تهران گفت: در 5 مرداد سال 1358 به فرمان امام راحل مرحوم آیت الله طالقانی به عنوان اولین امام جمعه تهران انتخاب شد. وی از چهره های مبارزی بود که تمام عمرش صرف مبارزه با دولت ظالم شاهنشاهی بود.
وی اظهار داشت :مرحوم طالقانی در این راه شکنجه ها دید و برای چندین بار به زندان رفت. پدر بزرگوار وی مرحوم سید ابوالحسن طالقانی از شاگردان مرحوم میرزای شیرازی بود که در مبارزه با تحریم تنباکو فعالیت های بسزایی داشته است.
امام جمعه بافق افزود: مرحوم سید محمود طالقانی از سن 12سالگی برای تحصیل در حوزه علمیه قم به تشویق پدر آمد. و مراحل مقدماتی را گذراند. جزو شاگردان مرحوم آیت الله حايری یزدی و آقا شیخ عبدالکریم بود. وی پس از مدتی برای ادامه تحصیل رهسپار نجف شد.تا به مقام اجتهاد رسید. و در سال 1327 از نجف به ایران آمد و مبارزات خود را از مسجد هدایت تهران آغاز نمود.
وی گفت :آیت الله طالقانی جوانان متدین و پاکی را تربیت کرد که تمامی آنها نیز از مبارزان فعال با رژيم شاهنشاهی بودند. اولین باری که خدمت این عالم بزرگوار رسیدم در منزل مرحوم حاج آقا مرتضی حائری بود. وی از زندان آزاد شده و گزارشی از زندان را برای مرحوم حائری نقل می کرد.دوران مبارزات طالقانی درجریانات ملی شدن نفت نقش داشت. و برای همین منظور چندین مرتبه به زندان رفت. در سال 50_52 به خاطر تظاهرات قبل از پیروزی انقلاب درهای زندان را باز نمودند یکی از اساتید آزاد شده این عالم بزرگوار بود. وی تمام دوران زندگیش خود را در مبارزه با طاغوت گذراند و در این راه نیز از دنیا رفت.
خطیب نماز جمعه بافق در بخشی دیگر یادآور شد نمازجمعه نشانگر وحدت،انسجام و اتحاد است. همه بايد در نمازجمعه افراد با دیدگاه متفاوت بایدبهم وصل باشند. امام جمعه نیز در این مسائل مردم را در کنار هم قرار دهد. و جایگاه وحدت و انسجام را به پا دارد.
امام جمعه بافق در بخشدیگری از سخنان خود درباره تخریب بقاع بقیع گفت:متاسفانه در 5شوال دستور تخریب بقاع متبرکه ائمه بقیع داده شد. خاندان آل سعود وابسته به علمای وهابیت و علمای وهابیت نیز به آل سعود خط می داد. و حرکت انجام می گردید.
وی ادامه داد: خانه های بنی هاشم و حتی خانه امام صادق ع و خانه های اطراف خانه خدا به بهانه های توسعه خیابان تخریب گردید. در مدینه نيز نقاطی مخصوص پیغمبر و ايمه اطهار از بین رفت. اولین مسجد جامع که پیغمبر بعد از هجرت به مدینه در آن نماز خواندند گرچه نیازی به تخریب نبود اما آن نیز خراب گردید. این ها قصد و هدفشان از بین بردن آثار ولایت و امامت بوده است. خواسته آنها آن است که پایه دینی که خود دارند مستحکم کنند. حقیقتی که می خواهند نشانی از قرآن پیغمبر و امیرالمومنین نباشد. این حرکت ها نشات گرفته از شرطی است که برای آنان ترسیم می شود. و به قول امام رحمه الله علیه قصدشان ترویج اسلام آمریکایی است. اسلامی که فقط نماز و روزه باشد. مبارزه با طاغوت،جهاد،امربه معروف و نهی از منکر نیز در نظر گرفته نشود. در این راستا تلاش بسیار می کنند. برای اتحاد و وحدت مسلمین ارزش قائل نیستند.
امام جمعه بافق اظهار داشت : با اختلاف بین مسلمین خواهان محکم نمودن پایه های حکومت خود هستند که قطعا به اهداف خود نخواهند رسید و با یاری خداوند سرنگون می شوند.
سلیمانی در بخشی دیگر از سخنان خود به دیدار سفرهای کشورهای مسلمان با مقام معظم رهبری اشاره ای داشت و افزود :ایشان رهنمودهایی پیرامون مسائل داخلی کشور و دیدگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی مطرح کردند به سفرا اعلام نمودند که این عوامل قصد دارند تا اختلاف را بین کشورها راه بیندازند. اتحاد و وحدت کشورهای اسلامی می تواند در مقابل کشورهای قدرتمند جهان بایستد. مقام معظم رهبری همچنین در نماز عید سعید فطر از رییس جمهور و هییت مذاکره کننده تشکر کردند و فرمودند شما اجرتان در نزد خداوند محفوظ خواهد بود. آمریکا و پنج رییس جمهور قبل کارشان رجزخوانی بود با رجزخوانی می خواهند اعلام کنند که برگ برنده در دست ماست. ایشان به طور علنی اعلام نمودند چه برنده چه بازنده مذاکرات باشیم دست از حمایت مردم مظلوم فلسطین، یمن و جبهه مقاومت بر نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: موفقیتی به دست آمده ان شاالله تیم مذاکره کننده با همان شرطی که رهبری ترسیم نموده اند گام بردارند.تا موفقیت بیشتری نصیب ایران شود. زمانی که مقام معظم رهبری سخنرانی می کنند تمام خبرگزاری ها این مسائل را به اقصی نقاط دنیا مخابره می نمایند. ایشان در سخنرانی خود گفتند من اجازه نخواهم امنیت کشور ما را به خاطر بررسی جایگاه نظامی به هم بزنند. ایشان خود فرمانده کل قوا می باشند.
سلیمانی یادآور شد نزدیک به چهار دهه در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده آیم. این ایستادگی ها پیروزی در بر دارد. علمایی چون آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله نوری همدانی از
وهابیت خواستند تا به مذاکره بنشینند تا با استدلال و منطق پاسخگوی سوالات باشند اما آنان جرات،شهامت، منطق و استدلال مکتب شیعه را نداشته و نخواهند داشت.
امام جمعه بافق ابراز امیدواری کرد تا خداوند متعال به مقام معظم رهبری و مسوولین طول عمر عنایت فرماید و با عنایت ایشان و حمایت و پشتیبانی مردم به اهداف عالیه نظام برسند.
حجت الاسلام سلیمانی در پایان عرایض خود گفت متاسفانه در هفته گذشته شاهد تصادفات زیادی بودیم. توصیه می کنم رانندگان حتما قبل از مسافرت صدقه بدهند. صدقه باعث رفع بسیاری از مشکلات خواهد بود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page