تیزی سرپرست شهرداری بافق و کندی سؤالات «بافق فردا»

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
چهارشنبه - 7 مرداد 1394

سید علی نورزاده که این روزها به عنوان سرپرست شهرداری بافق منصوب شده است در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار بافق فردا به سوالات مطرح شده پاسخ داد.
بافق فردا: لطفاً در خصوص فعالیت خود در شهرداری توضیحاتی ارائه دهید؟ از سال 80 طی آزمون استخدامی در سمت کارمند شهرداری مشغول به کار شدم؛ 7 سال به عنوان مسئول روابط عمومی، 2 سال مسئولیت جانشین شهردار، یک سال ونیم دبیر شورای شهر، مدیر طرح پارک آبشار با حفظ سمت، کارشناس مسئول حراست و هم اکنون نیز به عنوان سرپرست شهرداری خدمت می کنم.
بافق فردا: پیرامون مدرک تحصیلی خود نیز توضیح دهید؟ مهندسی معدن رشته استخراج، مدیریت شهری دانشگاه تهران و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران
بافق فردا:اگر در استخراج معدن کار می کردید بهتر نبود؟ با خنده؛ چرا حتماً وضع بهتر بود. اما هر چه خداوند بخواهد پسندیده است.
بافق فردا: از بین سمت هایی که درشهرداری بر عهده داشته اید کدامیک را می پسندید؟ سعی بر این بوده با تمام عشق و علاقه فعالیت کنم اما روابط عمومی و امور فرهنگی به واقعیت حس دیگری دارد. خط و مشی کلی در حراست این است تا جایی که امکان دارد نجات دهنده فرد باشد. طبق قانون شریعت نجات و حفظ آبروی افراد بر همه چیز برتری دارد.
بافق فردا: در این مدتی که در شهرداری فعالیت می کنید علاقمند بودید که شهردار شوید؟ سوالات سختی می پرسید. واقعیت بر این است که هر کسی دوست دارد رشد و پیشرفت کند. گرچه بیان این سوال و مصاحبه در این برهه از زمانی کار بس دشوار می باشد. شایستگی بر آن می باشد پس ازقبول مسئولیت فرد بتواند در راه خدا و خدمت به خلق گام بردارد.
بافق فردا: فکر می کنید شهردار بودن چه طعمی دارد؟ زیر لب و به آرامی می گفت چه سوالات سختی.
هر کاری و هر تصمیمی که طبق قانون گرفته شود علیرغم سختی هایی که در ابتدای تصمیم وجود دارد. اما حلاوت و شیرینی آن بسیار بیشتر از ملاحضه کاری و محافظه کاری است. لازم می دانم در اینجا این نکته را متذکر شوم. کارکنان شهرداری ذخیره های ارزشمندی هستند.زمانی که شرایط کاری مهیا شود از جان و دل مایه خواهند گذاشت. کار خدمتگزاری در شهرداری را مافوق وظیفه ی خود دانسته و برای آنان محدودیت زمانی وجود ندارد. در یک ماه گذشته بیش از توان یک نفر فعالیت داشته و از وقت و انرژی خود برای خانواده کاسته اند.
بافق فردا: با توجه به این که سمتی نیز در پیست موتورسواری و اتومبیل رانی دارید برای شکوفا شدن و رشد استعداد جوانان بافقی چه کاری انجام داده اید؟ حدود یک سال قبل مسئولیت هیئت اتومبیل رانی به بنده محول شد. اعتقاد بر این بود که فعالیت در این زمینه باید اساسی و ریشه ای حل شود. با نظر کارشناسی مکان یابی برای پیست انجام شد. پیست در حال حاضر می تواند فضای خوبی برای مسابقات بین المللی باشد. پیست موتور کراس تا هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید. که در این راستا زحمات شورا، شهرداری و شرکت سنگ آهن قابل تقدیر است. مکان یابی مناسب باعث شد تا با خیال آسوده هزینه برای موضوعات مختلف در نظر گرفته شود.
بافق فردا: به نظرشما کدامیک از شهرداران عملکرد مثبت تری داشته اند؟ در این مدت 8 سال فعالیت درشهرداری، شهرداران شاخصی بافق داشته و با تمام آن ها تعامل و همکاری وجود داشته است. هنوز از نظرات ارزشمند آنان استفاده می نمایم. گل های بسیار خوبی بوده اند. و قاعدتاً نقاط ضعف و قوت وجود دارد اما آنچه حائز اهمیت است زحمات در سمت و سوی خدمت به شهر می باشد.
بافق فردا: با توجه به اینکه در سمت فرهنگی فعالیت داشته اید کدامیک از واحدهای فرهنگی را برای جذب جوانان فعالتر دیده اید؟ وی در حالی که می خندید عنوان کرد شک نکنید شهرداری.
خارج ازبحث لازم است این خبر را به خوانندگان اعلام کنم. یکی ازلازمه های سلامت در بحث جسمی و روحی پرداخت به امر ورزش است. این نوید را به همشهریان بدهم که از جمعه همین هفته برنامه ورزش صبحگاهی برای آقایان در پارک آبشار انجام خواهد شد. وسیله ایاب و ذهاب برای همشهریان در مسیرهای سطح شهر فراهم می شود و امیدواریم فضایی شاد و مفرح در صبح روزهای جمعه به وجود آید. مسئولین به همراه خانواده خود و جوانان در این زمینه باید پیش قدم شوند.
بافق فردا: در طول خدمت در شهرداری از کدام شهردار رنجیده خاطر شده اید؟ در محیط کاری این اتفاقات طبیعی است . اختلاف سلایق، دیدگاه، کمی و کاستی ازسوی کارمند و بالعکس وجود دارد اما همیشه منطقی و کوتاه است. هدف خدمت و قابل حل خواهد بود.
بافق فردا: در خصوص فضاسازی معابر برای معلولین چه فعالیت شده است؟ مناسب سازی ساختمان ادارات به زودی حل وفصل می شود. احترام به تک تک همشهریان از وظایف ماست. از ارگان هایی چون شرکت گاز و فاضلاب خواسته شد تا هر چه سریعتر حفاری انجام و کار پیشرفت لازم را داشته باشد. قراردادهایی در این خصوص منعقد گردیده و امیدواریم قبل ازسال جدید جایگاه ههای ویژه معلولین به اتمام برسد.
بافق فردا: یکی از کارهای مثبتی که درشهر انجام گردید تشکیل پاتوق فرهنگی بود آیا بهتر نیست این پاتوق در محلات مختلف شهر برگزارشود؟ به نکته بسیار خوبی اشاره کردید. توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی باعث خواهد شد جوانان در فضایی سالم رشد پیدا کند. این وظیفه مسئولین است تا فضاها را مهیا نمایند. شهرداری نیز با توجه به محدودیت گرمای روز، در شب های تابستان بزودی کار و فعالیت فرهنگی خود را آغاز خواهد کرد.
بافق فردا: با توجه به این که مقرر شد ازسوی اداره مسکن و شهرسازی قطعاتی زمین در اختیار شهرداری قرار گیرد و شهرداری نیز در قبال آن خدماتی از قبیل راه اندازی آسانسور، محوطه سازی و سپتیک را بر عهده گیرد چه اقدامی در این خصوص صورت گرفته است؟ این موضوع ازسوی شهرداری در حال پیگیری است و مدت زمانی برای انجام کار لازم می باشد با یاری خدا در زمینه هایی که شهرداری قول مساعدت داده کار انجام خواهد شد.
بافق فردا: شورای اسلامی شهر نام 19 کاندید برای شهرداری بافق مد نظر دارد آیا فکر می کنید نام شما هم جزء کاندیدها باشد؟ سوال های سختی امروز مطرح می شود. از اختیارات شورا است . طبق بررسی صالح ترین و بهترین فرد می تواند مدیریت شهرداری را بر عهده گیرد. من نیز به عنوان یک شهروند به نظر دوستان احترام خواهم گذاشت. هر تصمیمی اتخاذ گردد بالطبع می پذیریم.
بافق فردا: اگر روزی سمت شهرداری به شما محول شود و یکی ازآشنایان بخواهد کاری خارج از نوبت توسط شما انجام شود چه عکس العملی خواهید داشت؟ مردم بافق مردمی متدین هستند. خیلی اوقات عدم آگاهی باعث می شود تا درخواستی صورت گیرد. اما پس از توجیه و توضیح قانون مردم آنرا قبول کرده اند. فرقی ندارد چه کسی باشد امانت مردم در دست ماست و باید امانتداران خوبی باشیم.
بافق فردا: آیا می دانید روز خبرنگار چه روزی است؟ با خنده می گوید چه سوالات سختی . خدا رحمت کند شهید صارمی را. چیزی وقت دیگر نیست 17 مرداد.
بافق فردا: چه برنامه ای برای روز خبرنگار دارید؟ آنچه پاسداشت خبرنگار باشد انجام می شود. زمانی به عنوان همکار آقای حبیبیان خبرنگار سابق صدا و سیما بودم و یک سال نیزبه تنهایی مسئولیت خبرنگاری صدا و سیما را بر عهده گرفتم. آن زمان مشکلات زیادی بود. فیلم ویدئویی دردسر دارد آن کسی که در این خصوص کار کرده به این امر کاملاً واقف است. تحویل دادن نوارها به صدا وسیما نیز مشکلات خاصی داشت. زمستان صبح زود می بایست در سرما بر سر راه باشم تا بتوانم نوار ویدئویی را به اتوبوس بسپارم و با خواهش و تمنا سروقت به صدا و سیما برسد. گزارش های زنده رادیویی کاری دشوار بود درمهمانسرای ناجی اتاقی برای محل کار در نظر گرفته شده و در سکوت کامل می بایست گزارش انجام گیرد.
چند خبر ازشبکه سه پخش شد. با تمام وجود سختی کار خبرنگاران را لمس کرده ام. در قبال متوقع بودن همه نیز وجود دارد. بیش از هر کسی این خود خبرنگار است که دوست دارد خبرش ناب باشد. به جرات می گویم خبرنگار از تک تک مخاطبان دلسوزتر است. خبر برای خبرنگار باارزش بوده و مانند فرزند خود آن را دوست دارد. چند سالی هم به عنوان مدیر مسول و سردبیر مشریه طلوع خدمت کردم.
بافق فردا: نظرتان در مورد سایت بافق فردا؟ به عنوان اولین سایت خبری به خبرنگاری شهر در فضای مجازی شخصیت داد. مطمئناً رسالت بسیار خوبی در شناساندن بافق و موضوع پاسخگو بودن در قبال عملکرد مسئولین ایفا کرده است. گاهی اوقات درج برخی کامنت ها این ذهنیت را به وجود می آورد که فردی از روی غرض ورزی چنین نظری را ارسال کرده؛ اما در اکثر موارد صرفاً به خاطر عدم اطلاعات چنین نظراتی درج می شود. اگر اطلاع رسانی کامل و جامع باشد مخاطب نیزآگاهی بیشتری پیدا خواهد کرد. ابزار آگاهی رسانه است و رشد و توسعه در گرو و مستلزم آن آگاهی مردم می باشد.
بافق فردا: پارک آبشار در چه مرحله ای قرار دارد؟ فازدو تا 22 بهمن امسال به بهره برداری خواهد رسید. این فازشامل معابرسازی برای معلولین تا انتهای آبشار، زیرگذر پارک آبشار در مجاورت مسکن مهر، مسیر پیاده روی، فضاهای ورزشی ، بازی کودکان 2، رستوران بالای کوه آبشار است.
بافق فردا: چرا طرح فاضلاب با تعطیلی روبرو شده است؟ هر ارگانی بخواهد درسطح شهر فعالیت داشته باشد باید در ابتدای امر مجوز دریافت کرده و هزینه ترمیم معابر را بر عهده بگیرد. در طرح های گاز رسانی و فاضلاب شهرداری همکاری لازم را خواهد داشت اما توقع هم هست که ارگان های مربوطه در کوتاه ترین زمان بهترین خدمات را ارائه دهند. متاسفانه بازده زمانی بالا باعث به زحمت افتادن همشهریان شده است. شرکت فاضلاب بخش عمده ای از معابر اصلی را دچار مشکل کرده و احتمال خطر برای شهروندان در هر لحظه وجود دارد. با ترمیم این مناطق مجوز جدید صادر خواهد شد .
بافق فردا: سوالاتی که پرسیدیم چطور بود؟ چالشی و هوشمندانه طراحی شده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
مح این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 1:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام و خسته نباشید خدمت سرپرست شهرداری و بافق فردا. گزارش را کامل خواندم به هوش و ذکاوت هر دو طرف آفرین باید گفت. جالب بود نمی دانستم آقای نوروززاده خبرنگار هم بوده اند. هم سوالات و هم جوابها عالی بود.

همشهری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 10:54 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام.از جناب آقای نوروزاده سرپرست محترم شهرداری تقاضا دارم یه سری به کوچه منازل بنیاد مسکن واقع در شهرک ولیعصر بزنن.خیلی وضعش خرابه.کوچه های بعد از ما رو خاکریزی کردن و صاف کردن.فکر کنم یه مسیول اداره ای داخل کوچشون زندگی میکنه.ما مسیول نداریم ولی آدم که هستیم.با تشکر

یادگار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 - 1:04 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام ، با خواندن متن و جوابهای سرپرست محترم شهرداری و با نگاهی به گذشته به آینده فرزندان شهرم امیدوار شدم و به همه توصیه میکنم در مورد هیچ بنده ای از بندگان خدا قضاوت نکنیدو بگذارید تا آینده و زمان همه چیز را روشن کند و همچنین از همشهریان گرانقدر خواهشمندم هیچ کس را دست کم نگیرید و به همه احترام گذارید و بدانید که اگر زمینه رشد صحیح مهیا باشد سرمایه های عظیمی در شهرمان موجود است

You cannot copy content of this page