برترین کار خیر گره گشایی از مشکلات مردم است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 28 شهریور 1394

امام جمعه بافق:
برترین کار خیر گره گشایی از مشکلات مردم است
امام جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن ترغیب مردم به انجام کار خیر گفت: برترین کار خیر گره گشایی از مشکلات مردم است. در انجام کار خیر عجله کنید.
حجت الاسلام سید جواد سلیمانی اظهار داشت: مردم سه دسته هستند. دسته اول کسانی که کار خیر انجام می دهند. دسته دوم نه تنها کار خیری ندارند بلکه از انجام کار خیر دیگران جلوگیری می کنند. و دسته سوم افرادی که علاوه بر این که خود کار خیر انجام می دهند دیگران را نیز به انجام آن دعوت می نمایند.
وی افزود: رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار از جمله کسانی هستند که برای سوق دادن مردم به کار خیر تلاش می نمایند. برترین کار خیر باز نمودن و گره گشایی از مشقت ها و مشکلات مردم می باشد. امیرالمومنین (ع) در کلمات قصار خود می فرماید: “بهترین مردم کسی است که گره ای از کار مردم بگشاید و اگر زحمتی بر گردن مردم است زحمت و رنج او را تحمل کند.”
سلیمانی بیان داشت: کمک به مردم اولین چیزی است که در فرهنگ اسلامی مورد تایید و تاکید قرار گرفته است. انسان می تواند در زمینه های اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی و … به مردم کمک کند. در کار خیر برخلاف انجام کارهای دیگر باید عجله کرد تا برخی عوامل از جمله هوای نفس باعث جلوگیری از آن نشود. و سومین مسئله که در روایات نیز به آن اشاره شده این است که کار خیر را کوچک نشمارید. هر کسی در حد و توانایی می تواند در این راه گام بردارد.
وی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته اشاره ای به ایام و مناسبت های دهه اول ذی الحجه داشت و عنوان کرد: در دهه اول ماه ذی الحجه مناسبت های زیادی نهفته است. ششم ماه ذی الحجه مصادف است با سالروز حمله ی ددمنشانه رژیم سعودی به حجاج ایرانی. وقتی حامیان ایران اعلان برائت کردند رژیم صهیونیست در آن فضای ملکوتی حاجیان را به گلوله بست و حدود 400 نفر در سال 1366 به شهادت رسیدند.
وی افزود: دو تن از این شهدا خواهران بافقی ما بودند .یاد وخاطره آنان را گرامی داشته و علو درجات را از خداوند متعال برای آن عزیزان خواستارم.
خطیب این هفته نماز جمعه ادامه داد: مرحوم امام (ره) در پیامی به مناسبت شهادت این عزیزان فرمود: ” محمدرضا، آل سعود و صدام در یک خط حرکت می کنند. همه مهره آمریکا و استعمارند. برای رسیدن به هدف خود حاضرند بزرگترین جنایت ها را انجام دهند.”
وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) بیان کرد: امام باقر(ع) کسی است جهاد علمی را بعد از امام زین العابدین (ع) آغاز نمود. و دنبال خط جهاد علمی امام صادق (ع) نیز گام هایی را برداشت. ابن اب الحدید مفسر نهج البلاغه و ازعلمای اهل تسنن درباره امام محمد باقر(ع) نوشته است امام محمد باقر (ع) بالاترین و بزرگترین فقیه در حجاز بود. خود و آقا پسرش امام صادق(ع) فقه آل محمد(ص) را درآن زمان منتشر کردند.
سلیمانی در بخشی دیگر ازسخنان خود با گرامی داشتن آغاز هفته دفاع مقدس گفت: انقلاب نوپای ایران با آغازجنگ در مقابل تمام استکبار جهان ایستاد و اجازه نداد تا یک وجب از خاکش در اختیار بیگانگان قرار گیرد.
وی همچنین به بیان سخنرانی مقام معظم رهبری در ملاقات با فرماندهان سپاه پرداخت و بیان کرد:: مقام معظم رهبری فرمودند مسائل امنیتی و اقتصادی مهم است. اما مسائل فکری و فرهنگی از اهمیت بالاتری برخوردار است. دشمن اعتقادات و فرهنگ مردم را تخریب می کند. جوانان در این راستا باید هوشیار و آگاه باشند و ترفند دشمن را نخوردند و از نظام و مملکت دفاع کنند.
خطیب این هفته نمازجمعه از دولت عربستان به عنوان یک دولت بی عرضه یاد کرد و افزود: دکل ساختمانی که مربوط به پسر ملک سلیمان بوده بر اثر بی احتیاطی بر روی حاجیان سقوط می کند و 120 نفر از آنان در این حادثه کشته می شوند.
وی افزود:آل سعود اگر واقعا قادر به حفاظت از جان حاجیان نیست می تواند این کار را به عهده کسانی دیگر بگذارد.
حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه های این هفته پیرامون سالروز شهادت اولین نماینده ابی عبدالله، آغاز سفر امام حسین (ع) از مکه به سمت کربلا و دیگر جنایات آل سعود سخنانی ارائه کرد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page