انجام زیرساخت‌های ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذار در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق توسط مدیران این مجموعه قابل تحسین است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 6 مرداد 1391

 

 حجت الاسلام سلیمانی در اولین جمعه ماه مبارک رمضان با تبریک این ماه نورانی، به فتنه گری‌های دشمنان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از دو قرن است که استعمار انگلیس در بلاد اسلامی در حال اختلاف و فتنه گری است که با هوشیاری ملت‌های مظلوم و مسلمان همواره شکست خورده است.
امام جمعه بافق با محکوم کردن کشتار بیرحمانه مردم مسلمان میانمار توسط استعمارگران گفت: ملت‌های مسلمان جهان خاری در چشم قدرت های پوشالی استکبارگران هستند.
امام جمعه بافق با محکوم نمودن بی تفاوتی دنیای غرب و استکبار نسبت به کشتار بیرحمانه ملت مظلوم و مسلمان میانمار افزود:سابقه زندگی مسلمانان در کشور میانمار به بالای 400سال می رسد این درحالی است که برخی کشورها دنبال بهانه‌جویی و ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند.
سلیمانی در ادامه سخنان خود به دیدار خادمان قرآنی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: امروز قرآن در جامعه ما بیش از پیش دوران درخشنده‌ای دارد و از لحاظ حافظان و مفسران و … به درجات عالی رسیده ایم .
امام جمعه بافق خاطر نشان کرد: آنچه مهم است و باید توجه بیشتری به آن شود عمل به قرآن و پیاده کردن احکام الهی و قرآنی در جامعه است .
وی بروز برخی از مشکلات امروز جامعه را به دلیل عمل نکردن به دستورات قرآنی عنوان کرد وافزود: همه قشرهای جامعه باید عمل به قرآن را سرلوحه خود قراردهند و زندگی مسلمانان نیز باید در راستای عمل به احکام الهی و قرآنی باشد.
حجت الاسلام سلیمانی همچنین با گرامیداشت ششم مرداد سالروز اقامه نماز جمعه گفت: نماز جمعه یک مساله عبادی –سیاسی است که وقتی حکومت در اختیار یک نظام اسلامی است باید اقامه نماز جمعه انجام شود.
وی با اشاره به آیات و روایاتی در زمینه فلسفه اقامه نماز جمعه خاطر نشان کرد: وحدت همدلی و ایجاد اتحاد و یکپارچگی از جمله وظیفه ائمه جمعه است که درنماز جمعه این موضوع مطرح را مطرح می‌کند.
امام جمعه بافق نماز جمعه را موجب آمرزش گناهان عنوان کرد و گفت : آنچه که د رخطبه‌های نماز جمعه مطرح می شود از دو جنبه عبادی و سیاسی است که هر کدام اهمیت خاص خود را دارد و موضوعات روز جامعه را مورد بررسی قرار می دهد.
حجت الاسلام سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان قسم خورده نظام با تحریم‌ها و ایجاد فشارهای اقتصادی به مردم ایران قصد دارند در کشور بحران ایجاد کرده و مردم را از نظام ناراضی نشان دهند.
وی با بیان اینکه فشار تحریم‌ها همواره زودگذراست، افزود: کشور اسلامی ایران بیش از 30 سال است که د رتحریم به سر می برد و در حال حاظر با استفاده از ظرفیت‌های بزرگ و ارزشمند کشور و توانمندی‌هایی که وجود دارد این مرحله را نیز پشت سر خواهد گذاشت .
امام جمعه بافق به برخی از فعالیتهای جوار معدنی بزرگ درشهرستان بافق اشاره کرد و یادآورشد: انجام زیرساخت‌های ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذار در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق توسط مدیران این مجموعه قابل تحسین است و به زودی حرکت خوبی در این زمینه انجام می‌‌شود.
حجت الاسلام سلیمانی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته، مفاهیم و معانی عمیق عبادت را مور بررسی قرار داد و گفت: عبادت وسیله‌ای است که انسان را به شناخت خداوند نزدیک می کند و منحصر به نماز و روزه نیست .
وی عبادت را معرفت به خدا و خضوع و خشوع در برابر خداوند عنوان کرد و افزود:عبادت زمانی معنا پیدا می کند که انسان خدایش را بشناسد و در مقابل این شناخت بندگی کند.
امام جمعه بافق خدمت به خلق، احترام به والدین، را از مصادیق عبادت برشمرد و بیان داشت: عبادت مسیر قرب الهی را نزدیک می کند.

نارضایتی از گرانی و سوء مدیریت توزیع مرغ، جنایات آمریکا و صهیونیست در سوریه ، گرامیداشت روز ملی کارآفرینی، گرامیداشت رحلت حضرت خدیجه کبری، گرامیداشت سالروز شهادت شهید محراب آیت الله صدوقی و تجلیل از خدمات شایسته این شهید والامقام از مهمترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق به آن اشاره کرد.محمد علی عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page