مردم منطقه سبزدشت حامی محیط زیست هستند

دسته: عمومی
۴ دیدگاه
یکشنبه - 5 مهر 1394

پدر دو شهید:

مردم منطقه سبزدشت حامی محیط زیست هستند

جاده آباء و اجدادی مردم منطقه سبزدشت در فراز و نشیب ها موافقت و مخالفت قرار دارد. مردم منطقه سبزدشت حامی محیط زیست هستند.

اکبر حسینی پدر شهیدان محمد و حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار” بافق فردا” اظهار داشت: پیگیری و احداث جاده گزوییه از پدران به فرزندان به ارث رسیده است.  این جاده در اوایل انقلاب به دستور و حمایت رییس وقت جهاد سازندگی کوه بری آن آغاز گردید. اما با شروع جنگ تحمیلی و تغییر مدیریت جهاد سازندگی عملیات زیر سازی و آسفالت آن متوقف شد.

وی افزود: این محور از روستای دولت آباد آغاز و در مسیر جاده قطرم با فاصله کم به بافق می رسد.  دیرزمانی است که مردم در انتظار تکمیل و احداث جاده هستند. تمام فرمانداران و نمایندگان مردم بافق در مجلس شورای اسلامی از این محور بازدید کرده و همگی قول پیگیری را دادند.

IMG_20150927_182207

 

حسینی ادامه داد: در حال حاضر با مخالفت هایی روبرو هست. عده ای از مردم منطقه برای مطرح کردن دوباره این موضوع ملاقاتی با فرماندار داشته؛ وی قول داد در سفر هیئت دولت خواسته مردم پیگیری شود.

در ادامه احمد توکلی پدر شهید سعید توکلی می گوید: جاده گزوییه جاده 30 ساله مردم منطقه سبزدشت است. 8 سالی هست که تمام وقت مردم و اعضای شورا صرف پیگیری این جاده شده است. فرماندار و بخشدار مخالفتی ندارند اما برخی به دلایل نامعلوم از راه اندازی جاده جلوگیری می کنند.

 

IMG_20150927_183912

وی اضافه کرد: در قدیم جاده اصلی و محل تردد مردم از این جاده بوده به گونه ای که آب انبارهایی نیز توسط مردم ساخته شده است. ازهمین جا اعلام می کنم جاده گزوییه حق مردم منطقه سبز دشت است.

حسن عبداللهی یکی از معتمدین و عضو سابق شورای اسلامی روستای دولت آباد بیان می کند: با احداث جاده گزوییه بعد مسافتی تا بافق 45 کیلومتر نزدیکتر می شود. مردم شهرهای کرمان و کوهبنان در قدیم الایام از این محل رفت و آمد می کردند. اما امروز با بحث ها و موضوعات دروغین جلوی ادامه کار گرفته شده؛ امروز با مراجعه به فرمانداری مشکلات و مسائل مردم با فرماندار در میان گذاشته شد. وی دستور داد تا کار ترمیم موقتی جاده انجام شود.

 

IMG_20150927_182220

حسین رشیدی پدرشهید احمد رشیدی که از اهالی روستای طاشکوئیه است  در ادامه این گفتگوگفت: روستای طاشکوئیه 150 خانوار دارد. با این تعداد خانه بهداشت در روستا وجود ندارد. پیگیری زیادی نیز در این رابطه انحام شد اما اثری نداشت. حالا هم نوبت به تعطیلی جاده رسیده؛ محیط زیست با ادامه کار مخالفت می کند. این سوال برای من پیش آمده مردم روستایی بی ریا و صادق چگونه می توانند محیطی که خود در آن زندگی می کنند را از بین ببرند؟ روستایی دنبال آبادانی و سازندگی است نه تخریب و خیانت. فرزندم در راه دفاع از همین خاک و وطن به شهادت رسید چگونه می توانم به خود اجازه دهم که خاک آباء و اجدادیم از بین برود. احداث جاده گزوییه  دغدغه چندین ساله مردم است. از مسئولین استانی و کشوری خواهشمندم فکری به حال اهالی این منطقه بردارند و مطمئن باشند مردم منطقه سبزدشت هرگز به هیچ فردی اجازه خیانت و تخریب نخواهند داد.

 

IMG_20150927_182213

 

 

IMG_20150927_182224


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 5 مهر 1394 - 6:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

محیط زیست بهانه است . و گرنه احداث یک جاده هیچ صدمه ای به محیط زیست نمی زند .

باخبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 5 مهر 1394 - 11:31 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

احداث جاده گزوئیه که این قدرمسئله سازشده خیلی هم مقرون به صرفه نیست.

یاور این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 6 مهر 1394 - 7:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

تا کی می خواهید از نام شریف شهید برای انجام کاری غیر قانونی و بی خاصیت استفاده کنید.

شهروند این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 6 مهر 1394 - 8:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ببخشید من خودم کیلومتر گذاشتم 28 کیلومتر نزدیکتر می شود ایا این 28 کیلومتر ارزش این همه هزینه و تخریب بکر منطقه و محیط زیست را داردچرا به دروغ می گویید 45 کیلومتر نزدیک می شود؟؟؟؟؟؟

You cannot copy content of this page