همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بافق برگزار می شود

دسته: عمومی
یک دیدگاه
جمعه - 17 مهر 1394

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بافق:

همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بافق برگزار می شود

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت از برگزاری همایش معرفی فرصت های  سرمایه گذاری در بافق خبر داد.

ولی الله رنجبر در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار” بافق فردا” گفت: همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهرستان در راستای دستیابی به  اهداف سند چشم انداز توسعه به زودی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: به همین منظور چندین کارگروه تشکیل شد. یکی از این کارگروه ها، کارگروه صنعت، معدن و تجارت است. و شاکله این کارگروه را مسئولین و کارشناسان صنایع و معادن  فعال شهرستان تشکیل می دهند.

رنجبرادامه داد: یکی از پیشنهاداتی که در دومین جلسه کارگروه مطرح شد معرفی و شناساندن فرصت های سرمایه گذاری بود. مسئولین واحدهای صنعتی و معدنی در خصوص احصا  فرصت سرمایه گذاری در حیطه ی مسئولیت خود اقدام کردند  . حاصل تلاش 6 ماهه و فعالیت کارگروه در بخش های مختلف نهایتاً  منجر به تدوین سند فرصت سرمایه گذاری در شهرستان بافق شد.

وی افزود: به عنوان مثال در بخش فولاد یکی از فرصت های سرمایه گذاری تولید آهک است. مجتمع فولاد بافق سالیانه به یکصد و ده هزار تن آهک نیاز دارد و احداث   کارخانه تولید آهک می تواند در سه فازتعریف شود ؛ آهک صنعتی اکتیو  که مستقیم مورد استفاده فولاد قرار می گیرد. آهک هیدراته که مصارف ساختمانی و کشاورزی دارد. و “پی سی سی ” محصول فازسوم  است که بازار صادراتی بسیار مناسبی دارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: میزان سرمایه گذاری در هر فاز مشخص بوده و دوره بازگشت سرمایه نیز تعیین گردیده است . و در صورت نیاز اطلاعات کامل و جامع در این رابطه در اختیار سرمایه گذارقرار می گیرد.  سرمایه مورد نیاز جهت احداث و ابجاد فازاول کارخانه تولید آهک “اکتیو” با  ظرفیت سی هزار تن در سال  حدود 5 میلیارد تومان  است. این کارخانه از آن جهت دارای صرفه اقتصادی است که هم مواد اولیه و هم بازار فروش محصولات تولیدی در شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به فرصت دیگر سرمایه گذاری گفت: تولید اسید فسفریک ازدیگر فرصت ها است. مجتمع فسفات اسفوردی تضمین تحویل  خوراک را می دهد.

از دیگر فرصت ها این است که راه آهن جمهوری اسلامی ایران  ؛  تسهیلاتی به افرادی که در مورد خرید واگن و تاسیس شرکت حمل ونقل اقدام کنند خواهد داد. آورده مورد نیاز جهت سرمایه گذار 25 درصد کل سرمایه مورد نیاز و 75 درصد نیز در قالب تسهیلات کم بهره با دوره بازپرداخت  14 ساله  پرداخت می گردد. حدود سرمایه گذاری برای خرید 50 دستگاه واگن 120 میلیارد تومان است . ضمن این که به مدت سه سال و نیم هیچ گونه حق  دسترسی از سرمایه گذار  گرفته نمی شود.

وی افزود: حال تصور کنید شرکت توسعه آفتاب و آهن بر روی این گزینه سرمایه گذاری نماید. این شرکت به لحاظ قانون یکسری مزایا دارد.

یکی از مزایای آن این است که بدون برگزاری مناقصه  می تواند فعالیت‌ها خدماتی و فنی را  در سطح شهرستان با قیمت کارشناسی  به این شرکت محول گردد.

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: احداث نیروگاه خورشیدی از دیگر فرصت ها است. شهرستان بافق از نظر جغرافیایی بسیار مستعد این کار می باشد. نیروگاههای حرارتی از سوخت فسیلی استفاده می کنند که پایان پذیری، بازده بسیار پایین و آلودگی زیست محیطی هم دارد. سیاست توانیر در وزارت نیرو براین است که به سمت تولید انرژی پاک برود. در همین راستا یکسری مشوق هایی در نظر گرفته است. در اختیار گذاشتن زمین رایگان و خرید تضمینی برق  تولیدی نیروگاه  از موارد حمایتی است . به ازای  هر کیلو وات ساعت برق تولیدی مبلغ 675 تومان پرداخت می نماید. 20 سال ضمانت خرید برق تولیدی را نیز می دهد.هزینه تقریبی احداث یک نیروگاه یک مگا وات   4 میلیارد تومان سرمایه است که در عرض 3 الی4 سال سرمایه اولیه بر می گردد. عمر مفید نیروگاه 25 سال خواهد بود.

رنجبر در بخشی دیگر ازسخنان خود در پاسخ به این سوال در زمینه این که چه تضمینی در رابطه با حمایت از  سرمایه گذاران  و این که دچار مشکلات و سنگ اندازی ها که برای فولاد ابویی رخ داده یا به عواقب کارخانه کاشی دچار نشوند وجود دارد خاطر نشان کرد: . علل  اصلی وضعیت  فعلی کارخانه کاشی سه موضوع است. 1- عدم نیروی متخصص 2- عدم وجود  سرمایه در گردش و مورد سوم و مهمترین مورد سوء مدیریت است.

رییس صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: جا دارد از حمایت‌ها و هدایت های طلایی مقدم فرماندار شهرستان که همواره رهنمودهایی وی در احصا این فرصت ها نقش تعیین کننده ای داشته است تقدیر و تشکر گردد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
حسین اسدی پور این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 18 مهر 1394 - 2:03 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

مهندس رنجبرموفق باشید.امیداست روزبه شاهدروزافزون پیشرفت شهرودیارمون باشیم.

You cannot copy content of this page