نماز ظهر عاشوراي بافق ثبت ملي و بصورت زنده از صدا و سيما پخش شود

دسته: عمومی
۵ دیدگاه
یکشنبه - 19 مهر 1394

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ با حضور مشاور استاندار و رئيس ستاد اقامه نماز استان ، امام جمعه ، فرماندار بافق و اعضاي ستاد اقامه نماز شهرستان بافق در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه در ابتدا ضمن ابراز خرسندی و مطلوب خواندن اقامه نماز در مساجد و ادارات سطح شهر خاطر نشان کرد : یکی از برنامه های صدا و سیما در ایام محرم پوشش برنامه دینی و مذهبی است لذا می طلبد صداو سیما نماز ظهر عاشورای بافق را که با حضور جمع کثیری از مردم و عزاداران برگزار میشود انعکاس دهد.

فرماندار بافق با اشاره به حضور گسترده جوانان در نماز جماعت مساجد سطح شهرستان گفت : الحمدالله حضور جوانان در اقامه نماز جماعت بي نظير است و اين عمل و رفتار برگرفته از توجه خانواده ، جامعه و مسئولين به امر نماز و مسائل اعتقادي و ديني مردم دارالشجاعه است.

سيد مهدي طلايي مقدم ضمن تاكيد بر تشويق ، ترويج و انعكاس حضور جوانان در نماز جماعت خواستار انعكاس ويژه اين ويژگي در استان شد .

وي از نماز ظهر عاشورا در شهرستان به عنوان اقامه يك فريضه الهي و كم نظير دراستان يزد ياد كرد و افزود : انتظار مي رود مسئولان اجرايي با همكاري و همراهي نسبت به ثبت ملي اين فريضه و برنامه فرهنگي اقدام كنند و هر ساله از طريق صدا و سيما و شبكه هاي سراسري پخش شود.

رئيس ستاد اقامه نماز استان با اشاره به كيفيت و كميت اقامه نماز جماعت در شهرستان بافق گفت : اقامه نماز جماعت در شهرستان بافق كم نظير است و معتقديم فرهنگ اقامه نماز جماعت در بافق حفظ شده است.

حجت الاسلام علي حبيبيان با تاكيد بر اقامه نماز به صورت جماعت در اكثر مساجد ، ادارات و نهادهاي شهرستان بافق گفت : نظر به سفارش علما و بزرگان دين براي اقامه نماز جماعت ، ارزش اين موضوع را مي رساند و مي بايست اين مهم در مدارس ، مساجد و ادارات بصورت جماعت و گسترده برگزار شود.

وي با اشاره به حلول ماه محرم و صفر از ارگانها و نهادهاي زيربط خواست با همفكري و هم انديشي تدبير انديشه شود تا هياتهاي عزاداري قبل از عزاداري به اقامه نماز جماعت در مساجد و تكايا اقدام كنند.

رئيس ستاد اقامه نماز استان يزد در ادامه با اشاره به اقامه نماز ظهر عاشورا و اينكه اقامه نماز ظهر عاشورا در شهرستان بافق با شور و حال وصف ناپذيري برگزار مي شود ، خاطر نشان كرد : مي بايست به منظور تثبيت نماز ظهر عاشورا و تحكيم ستون دين اين مراسم در سطح استان و كشور به عنوان نمونه از طريق صداو سيما معرفي شود.

در پايان اين نشست پس از تبادل نظر و پيشنهادات اعضا مقرر شد ستاد اقامه نماز استان با همكاري و هماهنگي صدا و سيماي مركز يزد نسبت به پخش مستقيم نماز ظهر عاشورا از شبكه هاي سيما اقدامات لازم را بعمل آورند و اصحاب رسانه و مطبوعات نيز از طريق سايتهاي خبري و مطبوعات نسبت به پوشش و انتشار اين عمل ديني اقدام كنند.

photo_2015-10-11_14-47-06 photo_2015-10-11_14-47-15 photo_2015-10-11_14-47-19


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 19 مهر 1394 - 3:20 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خصوصی سازی به کجا رسید .
فقر و بیکاری مردم بافق هم ثبت ملی شود .

حامد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 20 مهر 1394 - 8:58 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مگه جاهاي ديگه نماز نميخوانند ظهر عاشورا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اتفاقا ميخوانند و بسيار پر شور هم ميخوانند .

حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 22 مهر 1394 - 12:16 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بسیار عالی است این برنامه، خدا قوت به مسولیین مربوطه

ایلیا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 24 مهر 1394 - 1:17 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

نمازظهرعاشورارا همه جای مملکت مثل روزهای دیگرخدا می خوانند واین موردنیازی به ثبت ملی ندارداگرآقایان حاضردرتصاویرراست می گویندبرونددرزمینه ثبت ملی کردن چغارت وزیرمجموعه هایش به نام بافق عزیز تلاش کنندمی دانیم که منافع آقایان دراین موردنیست مانماز ظهرعاشورارامثل روزهای دیگرخدادرخانه هایمان می خوانیم وبه این بزرگان هم ربطی ندارد خداخیانتکاران راذلیل کند ….ان شا…….

پورامینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 آبان 1394 - 11:01 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
تشکر میکنم از مسئولین شهر
واقعا کار خوبی هست
درسته همه جا نماز برگزار میشه وفکر کنم هدف از این کار هم زنده نگه داشتن این مراسم هست که طی سالیان متمادی به فراموشی سپرده نشه هم اینکه جاهای دیگه نیز تشویق به انجام چنین کاری بشن.چرا همیشه هر کاری میخواد انجام بشه جبهه گیری صورت میگیره.هرچیزی جای خودش.قاطی کردن ثبت ملی نماز ظهر عاشورا با خصوصی سازی؟؟

You cannot copy content of this page