استاندار يزد در مورد شبهات مطرح شده پیرامون معدن مس علي آباد سکوت را شکست

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 10 مرداد 1391
استاندار يزد در مورد شبهات مطرح شده پیرامون معدن مس علي آباد سکوت را شکست(1نظر)

استاندار یزد :چهارسال صبر و سكوت اختيار كردم ولي اين بار كاسه صبر لبريز شده است و حقايقي را بازگو مي كنم.

 

یزدفردا : استاندار يزد در خصوص مسائل مرتبط با معدن مس علي آباد به شبهات مطرح شده پاسخ داد.

به گزارش یزدفردا ،”محمد رضا فلاح زاده” روز دوشنبه در مراسم توديع و معارفه مديركل محيط زيست استان يزد، با اشاره به اينكه در برخي از سايتها و رسانه ها مطالبي خلاف واقع مبني بر اينكه “زماني كه فلاح زاده استاندار  يزد شد، مجوز معدن مس علي آباد و دره زرشك را صادر كرد”منتشر شده است، اظهار داشت: چهارسال صبر و سكوت اختيار كردم  ولي اين بار كاسه صبر لبريز شده است و حقايقي را بازگو مي كنم.

وي با اشاره به صدور مجوزصنايع و معادن بزرگ و همچنين واگذاري زمين بيش از 100 هكتار در حوزه معدن و صنعت و صدور مجوز زيست محيطي معادن بزرگ و صنايع بزرگ در تهران گفت: اگر  افراد سخنراني رياست  محترم جمهوري وقت در دوره اصلاحات در شهرستان تفت را كه فرماندار وقت طي  نامه اي به وزير وقت صنايع  به آن اشاره كرده و  فراهم  كردن ساز و كار معدن مس علي آباد را درخواست كرده است، مطالعه كنند متوجه زمان صدور مجوزهاي اين معدن مي شوند.

استاندار با بيان اينكه اسناد مرتبط با صدور مجوز اين معدن در دوره اصلاحات موجود مي باشد به برخي از اين اسناد از جمله نامه استاندار اسبق به وزير صنايع و معادن در دوره اصلاحات با موضوع درخواست  شروع عمليات اجرائي و استخراج معدن علي آباد مانند معدن دره زرشك در قالب يك پروژه، نامه فرماندار تفت در آن دوره در خصوص  واگذاري معدن مس دره زرشك به شركت ملي صنايع مس ايران  و … اشاره كرد و خواستار انتشار اين اسناد از طريق سايتها و مطبوعات شد.

وي تصريح كرد:  11 سال پيش مجوز بهره برداري معدن مس به مدت 20 سال صادر شد.

فلاح زاده افزود : در 11 سال قبل  براي صدور مجور صنايع و معادن نيازي به طرح زيست محيطي نبوده و چند سال اخير است كه قانونگذار ارائه طرح زيست محيطي را براي صدور مجوز سازمان محيط زيست كل كشور ضروري اعلام كرده است.

استاندار يزد با اشاره به ورود  سازمان بازرسي كل كشور به پرونده معدن مس، افزود:  از آقاي پورمحمدي درخواست شده است تا با بررسي كامل اين پرونده ،  نسبت به آن رسيدگي كرده و موضوع را قطعي كنند.

فلاح زاده  جو سازي برخي با اين عنوان كه “استاندار يزد مدافع محيط زيست نيست” را يادآور شد و گفت: به لطف خداوند متعال ، كارخانه سيمرغ با آن آلودگي شديدي كه براي شهر  يزد داشت  در همين چند سال اخير از مكان قبلي منتقل شد و  هم اكنون با سرمايه گزاري در شهرستان مهريز در حال توليد است .

وي افزود: در همين دوره مصوب شد  كه  ديگر مجوز ساخت كوره هاي آجر پزي در دهليز بين يزد تا اردكان صادر نشود و همچنين  انتقال كارخانه هاي پرآلاينده اي كه در اطراف يزد يا داخل شهر بود مصوب شد كه  به جاي ديگري منتقل شوند.

فلاح زاده تصويب  طرح جامع كاهش آلايندگي دهليز مهريز- اردكان در سفر سوم دولت به استان يزد را يادآور شد و تصريح كرد: مدافع صد درصد محيط زيست هستيم  زيرا آب و هواي سالم ؛ مقدماتي ترين نياز حياتي بشر و حيات حيوان وحش است ، علاوه بر اين مدافع صد درصد صنعت و توليد و اشتغال و تجارت با رعايت جنبه هاي زيست محيطي هستيم چرا كه آئين اسلام و آموزه هاي دين به اين  امور توجه كرده اند.

عالي ترين مقام اجرائي استان در بخش پاياني سخنان خود، گفت: هنوز ناگفته هاي بسياري در اين خصوص و موارد ديگر وجود دارد كه اگر فرصتي پيش آمد آن را بازگو خواهم كرد.

گفتنی است در حین سخنرانی استاندار مدیرکل صنایع استان و راسخی نژاد نیز حضور داشته و در موارد مرتبط با ادارات کل خودمطالب طرح شده را تایید کردند که مجوز واگذاري زمين بيش از 100 هكتار در حوزه معدن و صنعت و صدور مجوز زيست محيطي معادن بزرگ و صنايع بزرگ در تهران صادر می شود و استان کمترین نقش را در واگذاری ها دارد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page