حضور سنگ آهن مرکزی در ایران متافو ۲۰۱۵

دسته: اخبار ایران , اخبار ویژه , استان , اقتصادی , صنعت و معدن , عمومی , کارگری
۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 3 آذر 1394

Poster-Nahaei-Metafo2014Low-212x300

به گزارش بافق فردا به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی فولاد و صنایع معدنی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی آغاز به‌کار کرد.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین‌کاری، قالب‌سازی و ریخته‌گری (ایران‌متافو) با حضور حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و سیدمحمد فاطمیان مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، کار خود را آغاز کرد.

در افتتاحیه که بدون هیچ سخنرانی انجام شد مقامات یاد شده در بازدید از نمایشگاه با مسئولان و فعالان حاضر در غرفه‌های مختلف به گفت‌وگو پرداختند.
در دوازدهمین نمایشگاه ایران‌متافو، حضور ۲۱۷ شرکت داخلی و ۹۵ شرکت خارجی در عرصه‌های مختلف صنایع معدنی از نکات مثبت و قابل توجه بود. رییس کمیسیون معادن و صنایع مجلس شورای اسلامی، حضور شرکت‌های قدرتمند در عرصه فولاد که برخی از آنها غول‌های صنعت فولاد جهان به شمار می‌آیند را فرصت مناسبی دانست. از طرفی حضور کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع معدنی از ایران که با اتکا به دانش و توان فنی خود توانسته‌اند به پیشرفت‌های قابل‌توجهی دست‌یابند و حتی محصولات خود به دیگر کشورها نیز صادر کنند از دیگر نکات مثبت نمایشگاه «ایران‌متافو» است.
رحمانی در غرفه صمت و در پاسخ به این سوال خبرنگار صمت که دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌متافو را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: رشد ۱۰۰درصدی شرکت‌های خارجی در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌متافو نشان از شرایط و فضای جدید حاکم بر کشور دارد. در واقع حضور ۹۵ شرکت خارجی را می‌توان به معنای تمایل و علاقه برای حضور در ایران و همکاری مشترک قلمداد کرد.

تنوع فراوان در حوزه فناوری‌ها در نمایشگاه
نمایشگاه ایران متافو ۲۰۱۵ میزبان تعداد بسیاری از شرکت‌های بزرگ و پیشرو در عرصه صنایع معدنی بوده و در آن از آخرین دستاوردها، دانش فنی روز جهان، فناوری‌ها و… رونمایی شده است. بخش‌های مختلفی مانند آهن و فولاد، فناوری‌های ساخت فولاد، مهندسی، تهیه، نصب و اجرای EPC، تجهیزات و ماشین‌آلات (کوره‌ها، بوته آهنگری، پاتیل، غلتک، مشعل‌ها، گلوله‌های آسیابی، بلبرینگ‌ها، وسایل سنجش و اندازه‌گیری، ماشین‌آلات و تجهیزات گرمایش و سخت‌کننده، ماشین‌آلات لیزری)، آلومینیوم، فلزات غیرآهنی، معدن و صنایع معدنی، تجهیزات و ماشین‌آلات، خدمات پیمانکاری، کوره‌های صنعتی، سیمان، سیستم‌های اندازه‌گیری، دوربین‌های کنترل کوره و مشعل و… در این نمایشگاه ارائه شده است. گفتنی است ۹۵ شرکت خارجی حاضر در این نمایشگاه از کشورهای آلمان، استرالیا، اسپانیا، انگلستان، امارات متحده عربی، ایتالیا، بلغارستان، تایوان، ترکیه، چک، روسیه، سوئیس، سوئد، فرانسه، چین، هند و هلند حضور یافته‌اند.
شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه انواع آهن، فولاد، صنایع‌معدنی، محصولات و ماشین‌آلات فولادی، آلومینیوم، مس و روی، کوره‌های صنعتی، ریخته‌گری، قالب‌سازی، آهن‌کاری، فر و آلیاژ، فرآورده‌های نسوز، شیرهای صنعتی، لوازم و کنترل سیالات را به نمایش گذاشته‌اند.

گفتنی است این نمایشگاه از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آبانماه ۹۴ در محل دائمی نمایشگاه های تهران، برگزار شد.

0826-03-300x185 IMG_0119-300x200 IMG_0124-300x200


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
مجتبی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 آذر 1394 - 7:47 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جای بسی خرسندی می باشد که در چنین نمایشگاه بین المللی نام سنگ اهن مرکزی و بافق هنوز زنده است.تشکر

رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 آذر 1394 - 8:05 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سنگ آهنی که روزش رفته چه به نمایشگاه…..

You cannot copy content of this page