قرارداد ساخت کارخانه فولاد بافق کسری با یک شرکت چینی بسته شد

دسته: اجتماعی , اخبار ویژه , استان , صنعت و معدن , عمومی , کارگری
۴ دیدگاه
دوشنبه - 9 آذر 1394

در پی انعقاد قرارداد احداث کارخانه بافق کسری با شرکت چینی، عملیات ساخت این کارخانه اجرایی خواهد شد

به گزارش بافق فردا به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی، عضو هیات مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی در مراسم عقد قرارداد ساخت کارخانه بافق کسری که با حضورمدیران صندوق بازنشستگی، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بافق، عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی که در محل سالن کنفرانس دفتر مرکزی شرکت در تهران برگزار شد گفت: برای مناقصه این کارخانه ابتدا با ورود پنج شرکت اروپایی و چینی، تشریفات مناقصه و تعیین پیمانکار آغاز شد.

DO3P4951

یونس الستی افزود: از مجموع چهار شرکتی که اسناد مناقصه را تحویل داده بودند پس از بررسی فنی و پیشنهاد قیمت ارائه شده عاقبت شرکت” ساینو استیل” به عنوان پیمانکار اجرای این طرح عظیم انتخاب شد.
وی با بیان اینکه قیمت اولیه اعلام شده از سوی ساینو استیل 447 میلیون یورو بود خاطر نشان کرد: با مذاکرات انجام شده و طی مراحل مربوطه آخرین نرخ مورد پیمان به 404 میلیون یورو نهایی شد و امروز شاهد عقد ، امضاء و مبادله قرارداد فی مابین هستیم.
این عضو هیات مدیره با بیان اینکه شرکت چینی متعهد به تامین منابع مالی از طریق فاینانس گردید اظهار امیدواری کرد که مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.
الستی به 15 درصد تعهد بافق کسری هم اشاره کرد و افزود: از این بابت هم در پی راهکارهایی جهت تامین به موقع آن هستیم و قدر السهم تعهد شده تامین خواهد شدقائم مقام صندوق بازنشستگان فولاد کشور هم در این جلسه با ابراز خرسندی از امضاء قرارداد فولاد، از همه دست اندکاران مربوطه که در این زمینه تلاش مضاعف داشتند تقدیر و تشکر کرد.

DO3P5014
مهندس نوروزی ضمن تبریک این اتفاق بزرگ به مردم شریف بافق، افزود: باید نشست امروز و کارهای انجام شده را به فال نیک بگیریم و تلاش کنیم تا مواد معدنی در چرخه تولید فولاد قرارگیرد و از خام فروشی جلوگیری شود.امام جمعه بافق نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از محقق شدن ساخت کارخانه فولاد در بافق گفت: آنچه که باید شرکتهای داخلی و خارجی بدانند این است که بستر و زمینه سرمایه گذاری مناسبی فراهم است.

DO3P4964

حجه الالسلام سید جواد سلیمانی افزود: باید ظرفیتهای معدنی بافق در ایران و جهان معرفی شود تا با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی شاهد یک حرکت بزرگ اقتصادی در شهرستان بافق باشیم.نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی هم خروجی جلسات را مهم دانست وگفت: باید در وضع کنونی کشور بکوشیم تا اقتصاد مقاومتی اجراء شود.

DO3P4984
دخیل عباس زارع زاده با بیان اینکه هیچ کشوری به قدر ایران منابع ومواد اولیه ندارد خاطر نشان کرد: استان یزد مخصوصا شهرستان بافق بهشت معادن ایران است.
نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد: حق مردم بافق جدی لحاظ شود و مانند شهرهای دیگر طرحهای خوب در آن به اجرا در آید تا نتیجه اش را مردم شهرستان لمس کنند.
زارع زاده، حضور امام جمعه، فرماندار، و اعضای شورای شهر بافق را نشانه حمایت همه جانبه از صندوق بازنشستگان فولاد عنوان کرد و گفت: بهترین در آمد پایدار این صندوق سرمایه گذاریهای بزرگ و اجرای طرحهای جوار معدنی است.

DO3P4987

فرماندار بافق هم با بیان اینکه سال، سال خوبی است و روزهای پایانی برجام را می گذرانیم گفت: در این مدت هم که تحریمها بر کشورمان حاکم بود، جمهوری خلق چین با ایران اسلامی همکاریهای خوبی داشت.
سید مهدی طلایی مقدم بیان کرد: شرکت پیمانکاری چینی، پذیرفته است که چه تحریمها باشد وچه برداشته شود به کار و تعهد خود ادامه دهد و ما نیز در همه جا همراه این شرکت خواهیم بود.

DO3P5006

در پایان مدیر عامل شرکت چینی ساینو استیل (پیمانکار ساخت کارخانه فولاد بافق کسری) هم در جمع حاضرین، شرکت متبوع خود را یکی از شرکتهای معتبر چین معرفی کرد و گفت: این شرکت دهها طرح فولاد را در جهان اجرا کرده است و در ایران چند سال گذشته با وجود تحریمها توانسته است چند پروژه را در دستور کار خود قرار دهد وفاینانس آن را نیز تامین نهایی کند.
وی خاطر نشان کرد: با امضاء قرارداد، تعهد ما نسبت به انجام کار شروع شده و تحت هر شرایطی طبق مفاد قراداد به کار خود ادامه خواهیم داد تا کارخانه فولاد در بافق احداث و به مرحله بهره برداری برسد.
گفتنی است در پایان این جلسه قرارداد فی مابین در حضور حاضرین، امضاء و بین طرفین مبادله شد.

DO3P4974 DO3P4928 DO3P4939 DO3P4931 DO3P5026 DO3P5028 DO3P5032 DO3P5039 DO3P5048 DO3P5050


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۷۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 10 آذر 1394 - 8:16 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

یه نفر از اقایان بپرسه قرارداد گندله که پنج سال پیش بسته شد وتا حالا چهار ، پنج دفعه کلنگش هم به زمین زده شد، چند درصد پیش رفت داشته ؟ پیشرفت فیزیکیش به یک درصد میرسه ؟ قرارداد خط دوم کنسانتره که سه سال پیش بسته شد واستاندار اومد کنگش به زمین زد اصلا بگه چرا در شرکت کسی صحبتش هم نمیکنه چه برسه به عملیات اجرایی ؟ اون چند درصد پیشرفت داره ؟ از صفر شروع شده ؟ فاضلاب شهری دوساله باید تمام بشه عید میشه دو سال ، چند درصد پیشرفت داشته؟ اصلا پول ندارن حقوق مردم را بدن میتونند بیش از 1500 میلیارد تومن سرمایه گذاری کنن؟ با این دروغها وشیره مالیا خدارو بخیر بگردونه !!!

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 10 آذر 1394 - 8:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

من جا مدیر بودم با چینی ها قرداد موشک هوا کنی هم میبستم !!! کی به کی !!! گسی نمی پرسه قراراد های که چهار پنج سال پیش بستی به کجا رسید ؟ پیشرفتش چقدره ؟ خرجش فقط یه تعداد بلیط هواهپیمابرای امام جمعه وفرماندار وشورای شهر ، یه وعده نهار خوبه !!! ولی در عوض کلی تبلیغات داره ، چند سال میتونستم بیشتر بر صندلی چرمی تکیه کنم

حمید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 10 آذر 1394 - 8:55 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام .مسئولین خسته نباشید.مبارک ملت شریف بافق

داود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 10 آذر 1394 - 12:21 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

الهی به امید تو که لا اقل یه طرح تو بافق به سرانجام برسد .

You cannot copy content of this page