سفیر عربستان به وزارت خارجه احضار شد

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 11 مرداد 1391

 

سخنگوی وزارت خارجه عربستان از این موضوعاتی اظهار بی اطلاعی کرده است
 معاون وزارت امور خارجه در خصوص اظهار بی اطلاعی سخنگوی وزارت خارجه عربستان از مذاکرات مربوط به پیش نویس موافقتنامه استرداد مجرمین بین ایران و عربستان گفت:علاوه بر پیش نویس موافقنامه استرداد مجرمین بین دو کشور، دو پیش نویس دیگر در رابطه با معاضدت قضائی و انتقال محکومین به حبس مورد بررسی و مذاکره طرفین قرار گرفته و هم از مجاری رسمی به طرف سعودی ارائه شده است.
حسن قشقاوی معاون کنسولی ، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه در خصوص اظهار بی اطلاعی سخنگوی وزارت خارجه عربستان از مذاکرات مربوط به پیش نویس موافقتنامه استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی اظهار داشت: علاوه بر پیش نویس موافقنامه استرداد مجرمین بین دو کشور که جناب آقای دکتر صالحی بدرستی به آن اشاره داشت ، دو پیش نویس دیگر در رابطه با معاضدت قضائی و انتقال محکومین به حبس مذکور در جریان سفر شیخ عبدالله بن محمد آل الشیخ وزیر دادگستری سابق عربستان به تهران مورد بررسی و مذاکره طرفین قرار گرفته و هم از مجاری رسمی به طرف سعودی ارائه شده اما علی رغم پیگیری های مکرر کما کان بی پاسخ مانده است.
قشقاوی افزود: اینکه سخنگوی وزارت خارجه عربستان از این موضوعات اظهار بی اطلاعی کرده است جای تعجب دارد و بهتر است ایشان به سوابق موجود در وزارت خارجه و وزارت دادگستری عربستان مراجعه کنند.
وی در خصوص آخرین وضعیت زندانیان ایرانی در عربستان نیز گفت: این موضوع همچنان به طور جدی در دستور کار وزارت امور خارجه و نمایندگی ما در ریاض قرار دارد. متاسفانه علی رغم پیگیری های متعدد برای روشن شدن وضعیت اعدام شدگان و اطلاع رسانی در مورد سایر زندانیان، دولت سعودی با نادیده گرفتن مسئولیت و تعهدات بین المللی خود همچنان در خواست های طرف ایرانی را بدون پاسخ گذارده و تاکنون موافقت خود را با درخواست اعزام هیئت کنسولی جمهوری اسلامی ایران به ریاض اعلام نکرده است.
قشقاوی افزود: در همین ارتباط روز شنبه گذشته سفیر عربستان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و نسبت به تعلل طرف سعودی در این خصوص به وی اعتراض شد.

مصطفی محمودی کهن


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page