دانشگاه آزاد اسلامی بافق به عنوان بزرگترین مجموعه آموزشی و فرهنگی شهرستان

دسته: دانشگاه
یک دیدگاه
دوشنبه - 16 آذر 1394

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق بزرگترین مجموعه آموزشی و فرهنگی شهرستان است.
دکتر حسینعلی لازمی به مناسبت 16 آذر ماه روز دانشجو در گفتگویی با خبرنگار”بافق فردا”اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق به عنوان بزرگترین مجموعه آموزشی و فرهنگی شهرستان در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فعالیت دارد که به عنوان مثال می توان از برگزاری همایش تجلیل از نخبگان شهرستان نام برد. این همایش در مهرماه امسال با نکوداشت مقام علمی دو تن از اساتید مبرز بافقی در دانشگاه برگزار شد.

16
وی افزود: همچنین در 27 آذرماه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، نماز عبادی – سیاسی جمعه در دانشگاه اقامه خواهد شد.
درکنار این فعالیت های فرهنگی برنامه ریزی های لازم برای انجام چند همایش ملی و منطقه ای از جمله همایش کارآفرینان برتر دانشگاهی، همایش ملی ژئوتکنیک و همایش زمین گردشگری و جاذبه های توریستی شهر بافق را تا پایان سال در دست اقدام داشته و همچنین با راه اندازی مرکز مطالعات و اداره شرکت های دانش بنیان، علاوه بر برگزاری ده ها دوره آموزشی و پژوهشی درصدد ورود به عرصه تولید محصولات دانش بنیان می باشیم.
وی ادامه داد:
با توجه به اینکه اکثریت دانشجویان به تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی رو آورده اند و اساس این دوره ها نیز بر فعالیت های پژوهشی و گذراندن پایان نامه و ارائه مقاله است، خوشبختانه الان وضعیت پژوهش در بین دانشجویان خوب ارزیابی می شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد:
در حال حاضر دفتر فرهنگ اسلامی و معاونت پژوهشی و روابط عمومی دانشگاه زمینه را برای فعالیت های فوق برنامه دانشجویان در زمینه های فرهنگی، هنری و پژوهشی فراهم کرده است. که دانشجویان می توانند با مراجعه به این مراکز در هر زمینه ای که علاقمند هستند، به فعالیت بپردازند و دانشگاه نیز از آنان حمایت می کند.
وی در رابطه با فعالیت های بسیج دانشجویی دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بافق در طول سال های گذشته و الان جزء تشکل های بسیار فعال دانشگاه بوده و هر ساله با ارائه برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی و سیاسی در بصیرت افزایی دانشجویان، اقدام می نمایند. که آخرین برنامه این تشکل گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه بود که به نحو شایسته ای برگزار شد. و در حال حاضر بسیج دانشجویی تعداد زیادی از دانشجویان را جذب نموده است که با هماهنگی با بسیج دانشجویی شهرستان در دانشگاه فعال هستند.
لازمی گرایش دانشجویان را به سمت رشته های فنی و مهندسی دانست و یادآور شد: در برخی از رشته های علوم انسانی که زمینه اشتغال بهتری در جامعه دارند مثل حقوق، حسابداری و مدیریت دانشجویان بیشتری جذب شده اند.
وی افزود:
برخی از رشته های کاردانی و کارشناسی که دانشجویان علاقه زیادی به تحصیل در آن رشته ها نداشته اند یا زمینه اشتغال کمتری در جامعه داشته اند، از بین رشته های تحصیلی این دانشگاه حذف شده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی بافق در رابطه با برنامه های فوق برنامه دانشگاه بیان کرد: باید به عرض برسانم که تقریباً تمامی برنامه های دانشگاه با مشارکت دانشجویان انجام می شود. برای مثال آخرین نشست دانشجویان که هفته گذشته انجام شد و در زمینه فنانوری نانو بود که با استقبال خوب دانشجویان برگزار گردید.
وی گفت :
تعداد دانشجویان در چند ترم گذشته تاکنون در واحد بافق تقریباً ثابت بوده است. ولی در رشته های کاردانی و کارشناسی کاهش داشته ایم و در رشته های کارشناسی ارشد با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو بوده ایم که نشان می دهد شیب تحصیلات در شهرستان بافق به سمت تحصیلات تکمیلی میل کرده است.
حسینعلی لازمی در ادامه در پاسخ به این سوال که به نظر شما سطح سواد چگونه است؟ آیا می توان سطح سواد دانشجوی امروز را با دانشجوی ده سال قبل مقایسه کرد؟ متذکر شد: مقایسه به این شکل به نظر من درست نیست. چرا که سطح سواد یک جامعه از پارمترهای متفاوتی تشکیل شده است. در حال حاضر بدلیل تغییرات زیاد در تکنولوژی و فناوری ، تعریف ما از سواد افراد با گذشته فرق کرده است. بنایراین نمی توانیم یک نسل باسواد بوده و نسل دیگر کم سواد. هر زمانی شرایط خاص خود را دارد. به نظر من جوانان حال حاضر کشوردر زمینه علم روز، بسیار باسواد هستند. و دلیل آن هم دستاوردهای مختلف علمی کشور هست که اخبار آن را همه می شنویم.

وی در مورد وضعیت بسیج کانون انجمن ها گفت :
خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رسالت خود و چشم اندازی که برای آینده ترسیم کرده است پذیرای تفکرات مختلف دانشجویی و فعالیت آنان در چارچوب ضوابط تعریف شده سازمان مرکزی این دانشگاه هست. بنابراین اکنو ن علاوه بر بسیج دانشجویی، انجمن های علمی و ادبی و کانونهای مذهبی نیز فعال هستند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 آذر 1394 - 8:52 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خسته نباشید به امید روزهای روشن برای دانشگاه

You cannot copy content of this page