روستای قطرم پیشتاز روستاهای شهرستان بافق در زمینه کتاب و کتابخوانی

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 28 آذر 1394

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق روستای قطرم یک از روستاهای دوستدار کتاب و فعال در زمینه ترویج کتابخوانی در شهرستان بافق به شمار می رود.

انگیزه بالای مسئولین روستا در جهت بالا بردن فرهنگ کتابخوانی باعث شد تا این روستا در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب استان جزو یازده روستای برتر باشد.

محمد ایزدیان رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری غدیر روستای قطرم و طراح طرح ارسالی به جشنواره در گفت و گویی تلفنی در مورد طرح معرفت اینگونه گفت:با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه و علاقه مندی مردم به خصوص بانوان روستا به مسئله کتاب ، طرح معرفت شکل گرفت.هر هفته با مشارکت بانوان در جلسات خانگی یک کتاب معرفی می شود و بانوان بعد از مطالعه داوطلبانه به صورت کنفرانس و ارائه خلاصه مطالب کتاب آن را برای دیگران توضیح می دهند.

با این شیوه هم علاقه مندی به مطالعه و خواندن کتاب بیشتر می شود هم حرکت مفید و ارزشمندی در جلسات و دور هم نشینی های زنان خانه دار روستا ایجاد می گردد.

ایزدیان همچنین از ارائه طرح دیگری در نوروز خبر داد که در آن کودکان و نوجوان روستا نیز درگیر مسئله کتاب خواهند شد.به گفته وی طرح نوروز تکمیل کننده طرح معرفت خواهد بود به نحوی که در طرح معرفت ابتدا مادرها و زنان خانه دار با کتاب انس بیشتری می گیرند و در طرح نوروز بچه ها از سنین پایین با کمک گرفتن از مادران خود کتاب را باور خواهند کرد.

ایزدیان در پایان از مسئولین دهیاری،شورای روستا و پایگاه خواهران و برادران و همچنین همیاری مردم فرهنگ دوست قطرم تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است ۷۰ روستای استان یزد در این طرح شرکت کرده بودند که از این تعداد طرح روستای قطرم یکی از ۱۱ طرح برگزیده این جشنواره شد و مصطفی پیر علی دهیار روستای قطرم در این مراسم که با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی، نویسندگان و فعالان فرهنگی در محل تالار فرهنگ یزد برگزار شد لوح تقدیر و بن کتاب روستای قطرم را دریافت کرد.

دهیار روستای قطرم با اشاره به اینکه این طرح ویژه خواهران و جهت آشنایی هر چه بیشتر این قشر تاثیر گذار در جامعه با فرهنگ کتاب و کتابخوانی است با همکاری کانون فرهنگی هنری غدیر و پایگاه ریحانه قطرم از سال ۹۳ اجرای آن آغاز شده است.

 

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page